PDA

View Full Version : Bomb's Away



Tony L
5 november 2008, 23:04
Hierbij een eigen geschreven nummer. De focus lag op het experimenteren met meerstemmige gitaar partij'en. Mixen blijft btw een frustrerende bezigheid :o

Ben benieuwd wat jullie er van vinden!

Bomb's Away (http://home.planet.nl/~lyckl022/mp3/bombs_away.mp3)

glennshred
6 november 2008, 17:47
Ik weet het jongen, mixen kan soms een gefrustreerde bezigheid zijn

Ik heb 2x naar je nummer geluisterd, de éérste keer lijkt het wat dun te
klinken, dat komt waarschijnlijk omdat er geen bass inzit, de tweede keer
wist ik het zeker bass of geen bass er moet zeker wat bass bijkomen.

Voor de rest klinkt het goed, drums komen goed door.. gitaar ook
je speelt strak genoeg, meerstemmige solo's klinken mooi.
Dit is niet echt mijn muzieksmaak maar hoor zoiets wel ééns graag voor
een keertje :satisfie:

grtn
glenneke

Tony L
6 november 2008, 19:10
Ik weet het jongen, mixen kan soms een gefrustreerde bezigheid zijn

Ik heb 2x naar je nummer geluisterd, de éérste keer lijkt het wat dun te
klinken, dat komt waarschijnlijk omdat er geen bass inzit, de tweede keer
wist ik het zeker bass of geen bass er moet zeker wat bass bijkomen.

Voor de rest klinkt het goed, drums komen goed door.. gitaar ook
je speelt strak genoeg, meerstemmige solo's klinken mooi.



Bedankt voor je reactie! Ik had inderdaad wat problemen om hem "vet" te laten klinken. Goed btw dat je de bass aankaart, dit is namelijk op een gitaar opgenomen en zal verklaren waarom je meer bass er in wilt horen. Denk ook niet dat ik dat nog een keer doe omdat het in eerste instantie al een klus opzich was om er een beetje goed bass geluid uit te laten komen :o. Ik ga voortaan gewoon weer een synth gebruiken voor de bass-line.



Dit is niet echt mijn muzieksmaak maar hoor zoiets wel ééns graag voor
een keertje :satisfie:

Ik heb een brede smaak dus misschien dat er nog wel eens wat voor je langskomt wat je meer kan waarderen ;). Nog genoeg open projecten hier :soul:

glennshred
6 november 2008, 22:23
Haha ik speel ook bass met men gitaar, eff apparaat dat ik gebruik is
de X3 waarvan ik de preset advisory bass gebruik, heb em wel paar
keer getweakt en hij klinkt niet slecht..

Alleen ik speel nogal zware metal zodat de klank van de bass wat achterwege
blijft, vooral als ik in A drop speel, men laatste stuk (drop Db) klonk vele beter
k' upload die later wel ééns.

Ik heb ook een brede muzieksmaak, hou van vele stijlen.. maar meestal
is het all metal wat de klok slaat :blast:

glenn

Sonno
6 november 2008, 22:43
Geinig nummertje, netjes gespeeld! :cooler:

meul
7 november 2008, 19:14
Hai Tony,

Ondanks dat ik de melodie lijnen harmonisch in orde zijn klinken ze in mijn oren ook wel iets gedateerd. maar dat is toch altijd weer kwestie van smaak. De gitaar sound vind ik goed, de mix voelt wat dunnetjes, maar wel heel duidelijk aan.

ik meen me te herinneren dat jij meer vanuit de piano schreef en daar een ook zeer symphonische inval had. ik ben benieuwd wat er gebeurd als dit en dat meer zouden samenkomen.

gr j

Tony L
7 november 2008, 20:08
Hai Tony,

Ondanks dat ik de melodie lijnen harmonisch in orde zijn klinken ze in mijn oren ook wel iets gedateerd. maar dat is toch altijd weer kwestie van smaak. De gitaar sound vind ik goed, de mix voelt wat dunnetjes, maar wel heel duidelijk aan.

ik meen me te herinneren dat jij meer vanuit de piano schreef en daar een ook zeer symphonische inval had. ik ben benieuwd wat er gebeurd als dit en dat meer zouden samenkomen.

gr j

Hoi Meul,

Ik heb geen idee of ze gedateerd zijn of niet, zou best kunnen ;). Ik wil bij een volgend project een wat meer "in your face" geluid krijgen, wat ik bijvoorbeeld bij jouw nummers altijd goed hoor. Dit is de eerste keer dat ik een compleet nummer met alleen gitaren maak dus het is voor mij allemaal nog best nieuw. Ook met het mixen valt er nog een hoop te leren en te lezen. Ben al met een aantal boeken bezig om wat meer informatie te vergaren om het allemaal wat professioneler te kunnen laten klinken.

Ik ben inderdaad van origine een piano man en heb inderdaad een symphonisch nummer op de plank liggen (hou ook wel van het symphonische). De gitaarpartij is al een tijdje uitbesteed en ik moet daar nog een reactie op krijgen. Als dat allemaal klaar is laat ik hem zeker horen!

Gr.

meul
7 november 2008, 21:19
Hoi Meul,

Ik heb geen idee of ze gedateerd zijn of niet, zou best kunnen ;). Ik wil bij een volgend project een wat meer "in your face" geluid krijgen, wat ik bijvoorbeeld bij jouw nummers altijd goed hoor. Dit is de eerste keer dat ik een compleet nummer met alleen gitaren maak dus het is voor mij allemaal nog best nieuw. Ook met het mixen valt er nog een hoop te leren en te lezen. Ben al met een aantal boeken bezig om wat meer informatie te vergaren om het allemaal wat professioneler te kunnen laten klinken.

Ik ben inderdaad van origine een piano man en heb inderdaad een symphonisch nummer op de plank liggen (hou ook wel van het symphonische). De gitaarpartij is al een tijdje uitbesteed en ik moet daar nog een reactie op krijgen. Als dat allemaal klaar is laat ik hem zeker horen!

Gr.

Gedateerd klinkt lulliger dan ik het bedoel hoor, de lijntjes zijn prima en had deze opmerking beter achterwege gelaten overigens is je lead lekker strak gespeeld

het Mixen is i.d.d. een kunst opzich en kan je product veel meer impact geven. net als jij ben ik ook ooit gaan lezen hierover en ben toen gaan expirimenteren. sommige dingen werken goed, zoals b.v. het wegsnijden van overbodige frequenties. al moet je hier ook mee oppassen omdat je ook snel body verliest. het is toch vooral je oren goed gebruiken omdat iedere instrument/opname setup weer anders is. je leert het door te doen en toe te passen wat je leest en voor jouw ding goed werkt.

gr j