PDA

View Full Version : Stereo



niekrhcpniek
5 november 2008, 21:58
Het programma Rock Nation op RTL 5 is afgelopen en er is een definitieve band ontstaan; Stereo. Vanaf 14 november komt hun eerste single Unexpected in de winkel. Hij is nu al te beluisteren op stereomusic.nl (http://www.stereomusic.nl/)
Volgende week dinsdag de videoclip voor het eerst op TMF, ben erg benieuwd.
Ik denk wel dat Stereo ver kan komen, zelfs in het buitenland!
Wat vinden jullie van deze nieuwe band??

Megadeth22
5 november 2008, 22:18
ik hoor heel veel indie invloeden bij de gitarist(en?) maar kan niet pinpointen welke bands ze hun inspiratie vandaan halen

Mithrandir
5 november 2008, 22:20
Ik vind het helemaal niks, slappe ongeinspireerde dertien in een dozijn muziek is het....dus het zal wel aanslaan.

(ok, beetje ongenuanceerde reactie, ik ken nu pas 1 nummer, ik kom er nog wel op terug als ik meer gehoord heb :))

Jay75
6 november 2008, 11:13
ik hoor heel veel indie invloeden bij de gitarist(en?) maar kan niet pinpointen welke bands ze hun inspiratie vandaan halen

Volgens mij Krezip!

budje
6 november 2008, 11:17
die website is mijn eerste kennismaking met die band. Inderdaad, een hoog krezip-gehalte (komt dat goed uit, daar valt een gat in de markt te vullen) maar dan met een stel POSERS (luister naar uw manowar-geschiedenis) en een zangeres die het niet zoals jaquelientje van haar goede stem en schattige ogen moet hebben maar gewoon een opgedirkte breezerslet met een bikini aan omdat anders niemand anders naar haar kijkt.

Conclusie: jezus wat een crap.

edit: en die gast met dat gele overhemd gaat er als eerste weer uit, want z'n haar past niet bij de rest (wat doet ie eigenlijk in die band?)

Tho
6 november 2008, 12:07
Ik vind het helemaal niks, slappe ongeinspireerde dertien in een dozijn muziek is het....dus het zal wel aanslaan.

(ok, beetje ongenuanceerde reactie, ik ken nu pas 1 nummer, ik kom er nog wel op terug als ik meer gehoord heb :))

ongenuanceerd of niet, ik ben het er mee eens.

En het zijn ook weer een stel gayboys bij elkaar zeg, damn.

Luke-wannabe
6 november 2008, 13:10
die website is mijn eerste kennismaking met die band. Inderdaad, een hoog krezip-gehalte (komt dat goed uit, daar valt een gat in de markt te vullen) maar dan met een stel POSERS (luister naar uw manowar-geschiedenis) en een zangeres die het niet zoals jaquelientje van haar goede stem en schattige ogen moet hebben maar gewoon een opgedirkte breezerslet met een bikini aan omdat anders niemand anders naar haar kijkt.

Conclusie: jezus wat een crap.

edit: en die gast met dat gele overhemd gaat er als eerste weer uit, want z'n haar past niet bij de rest (wat doet ie eigenlijk in die band?)
Ik vind dit echt weer zo'n reactie van: 'Oh het is een 'samengesteld' bandje, dus t zal wel weer kut zijn' Maar dat vind ik eigenlijk zo stom. Als je gewoon verder luisterd is het best lekkere muziek. Niet per sé origineel, maar wel lekker (vind ik dan).

Sorry hoor het kan heel goed écht jouw mening zijn, maar ik vind het zo frappant dat dit soort bandjes altijd zo keihard worden afgebrand.

Kim Wilson
6 november 2008, 13:13
...maar gewoon een opgedirkte breezerslet met een bikini aan omdat anders niemand anders naar haar kijkt.

...
Opgedirkte breezerslet? Hebben we het wel over hetzelfde bandje?

Harry
6 november 2008, 13:37
en trouwens, niks mis met opgedirkte breezersletten met bikini aan, in die hoedanigheid.

budje
6 november 2008, 14:38
Opgedirkte breezerslet? Hebben we het wel over hetzelfde bandje?

voor zover ik het zie wel (onthou ff dat ik het tv programma nooit heb gezien, ik ga ff bot op de foto af)

Heibel
6 november 2008, 15:04
Ik ken Thijs toevallig van het Limburgse circuit waar hij altijd mijn aandacht heeft getrokken, dus ik wilde weleens luisteren wat ze van Stereo gemaakt hebben..

Het is natuurlijk pas de eerste single, maar er van uitgaand dat deze sound zal worden doorgevoerd ben ik niet echt onder de indruk..Deze sound zal het zeker goed doen op 3fm, maar afgaand op de talenten die deze mensen bezitten had ik een meer 'alternatief' geluid verwacht. Als muzikant wordt ik er nu niet warm of koud van...en dat vind ik jammer. Anders had je nu ook argumenten gehad t.o.v. de Idols en de Popstars van deze wereld dat eenzelfde concept met "echte" muzikanten wél werkt..Maar goed, we wachten af of we er nog veel van gaan horen..

Kim Wilson
6 november 2008, 15:13
voor zover ik het zie wel (onthou ff dat ik het tv programma nooit heb gezien, ik ga ff bot op de foto af)
Dan zou je er goed aan doen om je verder stil te houden.

iWishmaster
6 november 2008, 15:27
Ik vind het nummer ook nogal standaard 13-in-een-dozijn poprock. Overigens kan die meid wel zingen als je t mij vraagt! Die telecaster past er niet echt in (t nummer dan) als je t mij vraagt, maar kan niet zeggen of t nu aan de gitaar / amp ligt of de akkoorden / noten.

Misschien als ze zelf aan de slag gaan met schrijven dat het nog wel wat wordt -> aan talent van de individuele bandleden zal het niet liggen. Er moet alleen wat 'chemistry' komen: 6 talenten in een hokje stoppen met de boodschap "je mag er pas uit als t album klaar is" lijkt me geen succesformule.

budje
6 november 2008, 15:36
Dan zou je er goed aan doen om je verder stil te houden.

dus ik mag in het vervolg elke band beoordelen zoals ik wil, behalve degene die op de tv zijn samengesteld? als t een gewone band was geweest en iemand had gezegd ga eens op die website kijken had ik vermoedelijk hetzelfde gezegd hoor.

als ik t crap vind dan is t crap voor mij, kan me weinig boeien of ze op tv of in de kroeg zijn samengesteld. Er zijn ook vast mensen die mij crap vinden. Boeien!

Kim Wilson
6 november 2008, 15:40
dus ik mag in het vervolg elke band beoordelen zoals ik wil, behalve degene die op de tv zijn samengesteld? als t een gewone band was geweest en iemand had gezegd ga eens op die website kijken had ik vermoedelijk hetzelfde gezegd hoor.

als ik t crap vind dan is t crap voor mij, kan me weinig boeien of ze op tv of in de kroeg zijn samengesteld. Er zijn ook vast mensen die mij crap vinden. Boeien!
Ach, ga toch weg man. Hoe kun je nou een zangeres beoordelen op één enkele foto? Het kan me niet schelen hoe de band samengesteld is, op één foto kun je niet iemand classificeren.

budje
6 november 2008, 15:43
als ik t op dat irritante liedje moest beoordelen komen ze er niet veel beter vanaf. Als ik t dan beter moet nuanceren: Ik zie liever een zangeres met kleren aan. Als ze op een bandfoto al een soort bikini draagt dan heb ik meteen de indruk dat men probeert mijn aandacht af te leiden. Beter zo? verder doen ze maar hoor, ze verdienen er vast meer mee als mij. Ik hoop alleen wel dat ik in t vervolg nog eens mag zeggen als ik iets niet goed vind.

iWishmaster
6 november 2008, 15:58
Ik zie liever een zangeres met kleren aan.

Nou, in haar geval, och :satisfie: .... Als we t nu Sugerlee Hooper was geef ik je gelijk

M.COM
6 november 2008, 16:14
Ach ja, ongenuanceerd zijn de felle reacties hier alleszins zeker. Hoe weet je nu of ze niet lichtjes 'gedwongen' geweest zijn om een meer poprock-sound te vormen?
Het 6-tal komt uit een commercieel programma, dus na de uitzendingen moet er nl. ook wat aan verdiend worden als ik in de gedachten van de makers kruip. Kijk maar eens naar Idool e.d. Toen bij ons in België Peter Evrard (een rocker die eigenlijk alleen kwam om zijn band te promoten) die editie won, kwam hij ook ineens op de proppen met een commercieel nr. Iets wat hem totaal niet aanstond maar wegens verplichtingen wel moest doen. Daarna heeft hij gewoon terug zijn ding gedaan met z'n band. En trouwens, die look zal ook wel bepaald worden door de makers. Maar bewijst dat dat ze niet kan zingen? Kijk even verder dan je neus lang is zou ik zo zeggen:

"Astrid komt uit Groningen en verhuisde een paar jaar geleden naar Amsterdam om te studeren aan het conservatorium."

Ach ja, het conservatorium, wat heeft dat nu voor status? Oordeel toch gewoon eens op haar stem en niet haar looks want dat is 99.9% zeker toch opgedragen. Als ik naar het nr. luister, hoor ik ook niet direct originaliteit maar wel vakmanschap. Van iedereen. Wie weet als ze aan de kant geschoven worden voor een nieuw tv-project dat ze dan eindelijk hun ding kunnen doen. En dàn zal ik grote dingen verwachten :). Niet als ze rechtstreeks uit zo'n programma komen ...

Reel Big Fish
6 november 2008, 16:34
Sig. van budje: "Als telecasters gay zijn noem mij dan maar Gordon"

Nou, ik vind dat Gordon wel mag oordelen. Ik bedoel, die zit al zó lang in de show-business!! :p :p :p

budje
6 november 2008, 16:44
Sig. van budje: "Als telecasters gay zijn noem mij dan maar Gordon"

Nou, ik vind dat Gordon wel mag oordelen. Ik bedoel, die zit al zó lang in de show-business!! :p :p :p

kom op, zo moeilijk is die sig toch ook weer niet? ;)

Reel Big Fish
6 november 2008, 16:56
Eh nee, maar ik quote jouw sig zodat anderen wisten waar ik het over had Gordon :p

budje
6 november 2008, 16:58
Eh nee, maar ik quote jouw sig zodat anderen wisten waar ik het over had Gordon :p

noem mij dan maar Gordon :p (mijn band coverde sugar baby love tenslotte al 2 jaar voor hem!!!)

Mitch
6 november 2008, 17:52
Heel Off TOpic stat vol met tetten, dus er is een markt voor. Dat je dan struikelt over een zangeres in bikini gaat dus verder helemaal niemand van wakker liggen :D

Een heel klein beetje vriendelijker mag het wel trouwens, maar e.e.a. was al genuanceerd in latere posts.