PDA

View Full Version : Shockmount racks



Roro92
5 november 2008, 20:40
Hai,

Wat hebben shockmount racks precies als voordeel? Hoe zijn ze opgebouwd? Ik zie alleen dat randje schuim, of is het wat anders?

Waar is het te krijgen en is het heel veel duurder? Is het dat ook waard?

Bedankt.

Bram78
5 november 2008, 20:56
De bedoeling is dat de constructie van een box-in-a-box met daartussen het schuim ervoor zorgt dat schokken/stoten/vallen de schade aan je apparatuur beperken, puur een beschermende functie dus.
Nadeel is dat ze 2x zo zwaar en een stuk duurder zijn.
Ik heb een 6he shockmount, alleen effecten e.d. dus geen amps en ik til me een breuk... (de case alleen is al 23 kilo geloof ik)

That's it...

Oh ja, de mijne heb ik gekocht bij www.plsshop.nl maar dat is zomaar een online-shop. Bevalt mij prima, ziet er goed uit, netjes afgewerkt e.d. Maar er zullen er meer zijn.

Rene Rijpma
5 november 2008, 21:27
Ik heb waarschijnlijk dezelfde:

http://www.plsshop.nl/detail.asp?pid=30109712&cat=147

Ziet er goed uit, maar ze zijn inderdaad wel groot.

Ik heb er een mesa 50/50 in, een engl 580, een gforce en een palmer pdi-03.

Totaal gewicht rond de 55 kg.

Het zijn wel heel degelijke kisten.

Als je er dure apparatuur mee kunt beschermen, dan is die kleine meerprijs zo terug verdiend toch?

Roro92
5 november 2008, 21:37
En wat kost het? :p

Dit (http://www.plsshop.nl/detail.asp?pid=30109786&p=1) ziet er aantrekkelijk uit. Veel goedkoper dan die cases van Thomann. De live bedoel ik dan.

Welke zijn steviger en dus beter bruikbaar? Deze heeft wel aan beide kanten een rackrail.

Liquid_Metal
5 november 2008, 21:59
Ik heb zelf een 4 HE van PLS maar dan níet als shockmount. Kist is goed te tillen, maar ik heb geen idee van de stevigheid. Ik laat mn dingen nooit vallen ;).
Elke flightcase (ook niet-shockmount) is er op gemaakt om tegen harde stoten te kunnen. Of daar ook vallen bij is inbegrepen weet ik niet, het lijkt me iig niet erg fijn voor je buizen (maar of een shockmount daar tegen helpt...)

Roro92
5 november 2008, 22:02
Het gaat om de degelijkheid van de kist zelf ;). Zouden ze trouwens ook 5U maken? Ik heb die zesde eigenlijk niet nodig. Aan de achterkant wil ik een strip met alle uitgangen en power in van m'n conditioner (alles moet nog komen :).)

Roro92
6 november 2008, 14:02
Ik heb even gemaild, geen 5HE.

Dan maar zes...

Of bij Thomann bestellen, maar da's een enkele strip.

Suggesties?

Bram78
6 november 2008, 14:22
Suggestie:Voor nu genoegen nemen met zes, aangezien gitaristen nooit genoegen nemen met hun spullen en altijd meer willen! ;)

Roro92
6 november 2008, 14:44
Maar ik ben bassist...

paulusdeBKB
6 november 2008, 14:50
Dat verandert de zaak! Dan zou ik 4HE nemen :satisfie:

hole
6 november 2008, 15:56
Dat verandert de zaak! Dan zou ik 4HE nemen :satisfie:

Haha :seriousf:. Bedankt PaulusdeBKB, nu zit mijn koffie over mijn scherm (door het proesten v/h lachen) :D:D

Roro92
6 november 2008, 16:35
Laat maar 8-)

Jullie zullen nooit promoveren tot bassist, dat heb ik al door :D.

Bram78
6 november 2008, 19:45
Laat maar 8-)

Jullie zullen nooit promoveren tot bassist, dat heb ik al door :D.

Ah.... echt jammer.

:o

Nocki
6 november 2008, 20:14
Laat maar 8-)

Jullie zullen nooit promoveren tot bassist, dat heb ik al door :D.

http://bigeyedeer.files.wordpress.com/2007/09/intersection1.jpg

Bram78
6 november 2008, 20:39
Haha! Go Nocki! :blast:

Roro92
6 november 2008, 21:28
Ik zie het meer als slecht voor de gitarist, die heeft maar 1$ te schuiven :D.

Bram78
7 november 2008, 08:17
Ik zei toch: gitaristen blijven dure spullen kopen! :sneaky:

paulusdeBKB
7 november 2008, 10:55
Persoonlijk lijkt een shockmount rack me een beetje overkill voor iedereen behalve de profi-gitarist die niet zelf zijn spullen sjouwt. Als je het zelf meeneemt, is gewicht toch echt een belangrijke overweging. Bovendien heb ik het vermoeden dat je met zeer zware apparatuur sneller ergens tegenaan stoot dan met lichtere, puur omdat het niet meer te hanteren is.

ben vanhoof
7 november 2008, 11:54
Ik deel deze mening. Als je nu echt in een toerende band zit die enkele keren per week optreedt en die veel materiaal in bv een laadbak van een vrachtwagen steekt, dan kan ik er best wel inkomen dat je shockmount wilt. Maar voor het grotendeel van de mensen hier op 't forum geldt dit volgens mij niet... Ik denk dat je apparatuur meer schokken te verdragen krijgt van op een dreunende 4x12 te staan dan van een paar keer op de grond gezet te worden voor die keren dat je gaat optreden en je boeltje meezeult.

Bram78
7 november 2008, 13:45
Op zich deel ik deze mening ook. Eigenlijk heb ik voor shockmount gekozen omdat ik slechts 6he nodig heb en het rackje dus relatief klein is. Daarnaast zit er geen zware eindtrap in dus ook dat maakte de overweging makkelijker. En veiligheid voor mijn spullen telt zeker mee.
Maar zoals gezegd: ik sjouw me scheel (bij wijze van) en achteraf bezien zou ik het misschien anders aanpakken. En op het moment dat roadies mijn spullen sjouwen help ik toch maar mee, al was het alleen al om te zien hoe ze ermee om gaan... :nervous:
Maar al met al is het voor mij prima te handelen en heb ik, ook als ik maar 1 tasje mee zou moeten nemen, sowieso een hekel aan sjouwen dus hoor je mij daar altijd wel over klagen! ;)