PDA

View Full Version : Pedaal verzonden, komt stuk aan en nu?



Angel
5 november 2008, 20:32
Beste heren

ik heb een pedaal ontvangen, die volgens de verkoper perfect in orde was, heb hem aangesloten maar hij werkt niet zoals hij behoort te werken.

Ik heb de verkoper gemaild en dit meegedeeld, maar omdat ik niet veel tijd heb, heb ik pas 2 weken na ontvangst kunnen testen. Hij zegt nu dat ik dat veel eerder had moeten doen. Wat kan/moet ik doen?

zjanke
5 november 2008, 20:40
Lastig, maar verkoper heeft wel een punt(je).

Wat is er mis en kun je zelf bekijken/beoordelen wat repareren zou kosten?

Als het iets simpels is wat met een soldeerbout te fixen is: fixen en niet verder zeuren. Als het echt iets is wat de verkoper had moeten weten: Alsnog kijken of je dit in overleg kunt oplossen.

Angel
5 november 2008, 20:44
Het gaat om een brunetti vector. Heb hem al eens opgedraaid, maar zie daar weinig aan en wil er liever zelf niet aan beginnen.

zjanke
5 november 2008, 20:48
Midi pedalen gaat mij ook boven de pet. Doet ie helemaal niks?

Angel
5 november 2008, 20:51
Midi pedalen gaat mij ook boven de pet. Doet ie helemaal niks?

Jawel, schakelen doet hij perfect, maar het standaardgeluid is echt veel stiller dan als je je gitaar rechtstreeks in de versterker plugt.

robzilla
5 november 2008, 21:23
Waarom neem je niet ff contact op met Brunetti?

Angel
5 november 2008, 21:30
Waarom neem je niet ff contact op met Brunetti?

Heb hem al gemaild, maar nog geen reactie.

Ace 1.15.19
5 november 2008, 22:08
Via marktplaats is jammergenoeg gekocht = gekocht. Ik vind dat het niet uitmaakt hoe lang het duurt voor je hem voor het eerst test. Als de verkoper bewust een kapot pedaal op stuurt dan vind ik dat een behoorlijke kutstreek.

Angel
5 november 2008, 22:13
Als de verkoper bewust een kapot pedaal op stuurt dan vind ik dat een behoorlijke kutstreek.

Daar heb ik natuurlijk het raden naar, maar vermoeden...

Rude Perception
5 november 2008, 22:28
Via marktplaats is jammergenoeg gekocht = gekocht. Ik vind dat het niet uitmaakt hoe lang het duurt voor je hem voor het eerst test. Als de verkoper bewust een kapot pedaal op stuurt dan vind ik dat een behoorlijke kutstreek.

Nog steeds mag een verkoper niet liegen. Als hij hem daadwerkelijk kapot heeft opgestuurd is hij de schuldige. Alleen zal dat niet echt te bewijzen zijn.

Maar het is bovenal gewoon een erg vervelende situatie. Ik zou toch naar een reparateur gaan, vragen wat hij erover kan zeggen, ook misschien of het mankement veroorzaakt kan zijn door stoten. Als dat wel het geval is, zou ik het er bij laten zitten, wanneer de reparateur dat uitsluit zou ik proberen de reparatiekosten terug te krijgen.
Het is natuurlijk wel een beetje het gevaar van kopen op afstand.

guitargeek3
5 november 2008, 23:22
Gekocht = gekocht ja, maar een beetje verkoper neemt ook de verantwoording om hem terug te nemen.
Heb je hem via marktplaats (nl/be) gekocht of via Ebay (us) of zo?

Nielsje
5 november 2008, 23:23
Jawel, schakelen doet hij perfect, maar het standaardgeluid is echt veel stiller dan als je je gitaar rechtstreeks in de versterker plugt.

Zit er wellicht ergens een kleine (interne) potmeter waarmee je het volume kan instellen? Of een -10 dB schakelaartje oid wat je ingedrukt hebt...

Dirk_Hendrik
6 november 2008, 08:28
Als de verkoper bewust een kapot pedaal op stuurt dan vind ik dat een behoorlijke kutstreek.

Inderdaad.
Maar was hij zich daarvan bewust?

Angel
6 november 2008, 08:48
Inderdaad.
Maar was hij zich daarvan bewust?

Hij blijft volhouden dat de pedaal getest is voor het vertrek en dat er niets aan scheelde.

Antwoord van Brunetti:

Hallo,
your Vector has a problem. If you need assistance pls refer to us in
Italy

Regards

Brunetti Marco & C. sas
Customer Support

_M_P
6 november 2008, 08:56
Misschien is dit iets voor je:

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Elektronica_en_huishoudelijke_apparatuur/Ontevredenheid_over_aankoop/Basisinformatie/Uw_rechten_bij_een_ondeugdelijk_product

Misschien ook goed voor anderen om te weten; gekocht is inderdaad gekocht, maar in Nederland heb je als verkoper allerlei plichten.

paulusdeBKB
6 november 2008, 10:46
De Vector heeft toch een volumeknop? Bedoel je nou te zeggen dat de Vector ZACHTER klinkt dan rechtstreeks in je amp, zelfs met de volumeknop voluit?

duckman
6 november 2008, 10:56
Misschien is dit iets voor je:

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Elektronica_en_huishoudelijke_apparatuur/Ontevredenheid_over_aankoop/Basisinformatie/Uw_rechten_bij_een_ondeugdelijk_product

Misschien ook goed voor anderen om te weten; gekocht is inderdaad gekocht, maar in Nederland heb je als verkoper allerlei plichten.

Geldt dit ook voor particuliere verkoop?

Angel
6 november 2008, 11:07
De Vector heeft toch een volumeknop? Bedoel je nou te zeggen dat de Vector ZACHTER klinkt dan rechtstreeks in je amp, zelfs met de volumeknop voluit?

Ja. Die volumeknop heeft er niets mee te maken, die dient om het volume van de hoofdtelefoon of de speaker te bedienen, niet voor het rechtstreekse signaal.

_M_P
6 november 2008, 13:41
Dit geld voor iedereen die een verkoopovereenkomst sluit. Een verkoopovereenkomst sluit je zodra je met elkaar hebt afgesproken wie welk product tegen welke prijs op welk moment gaat leveren.