PDA

View Full Version : Squier Japan 1993



Hendriks
5 november 2008, 20:05
Ik kan een Squier stratocaster Japan uit 1993 kopen. Nou weet ik dat de vroege 80's Squiers goed zijn , maar hoe zit het met deze? Iemand (Fingers) een idee?

Mr.Fingers
5 november 2008, 20:08
Die japanse squiers uit de jaren '90 zijn zowat een overgang tussen de JV en SQ en de huidige squiers. Ik denk dat het hier gaat om een E-series. Er zijn hier op het forum een paar tevreden gebruikers (iemand met een felblauwe strat met maple neck, nog niet zo lang geleden). Fotootje zegt natuurlijk meer ;)

Jaffster
5 november 2008, 20:15
:cheerup:

ik heb ook een Fender Squier uit Jap....
Zoals Fingers al zegt ook een E series....

Heb er recentelijk noiseless vintage pickups in gezet, omdat ik eens wat anders wou... ben er nog steeds erg blij mee.
Enige wat ik als min puntje zou kunnen bedenken is dat mijn strat wel wat iellige frets heeft. maar das een questie van "speel smaak" denk ik.
Op mijn LP zitten wat forsere en dat vind ik nu wat lekkerder nadat ik er aan gewend ben.

succes !

Jaffster

Hendriks
5 november 2008, 20:20
Het is een M -serie ,E-serie is ook 80's dacht ik.

Hendriks
5 november 2008, 20:23
Het is deze: http://link.marktplaats.nl/205621084

Rude Perception
5 november 2008, 20:32
350 issie denk ik niet waard. Ik heb geen ervaring met deze jaren, maar eigenlijk alleen squiers van voor '86 zijn extra interessant geloof ik. Ik weet wel uit ervaring dat dat goede gitaren zijn!

pasqual
5 november 2008, 21:16
ik heb precies dezelfde uit '94/ '95.
deze dus:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4AX3XCTL.jpg

serienummer: p 037906.

het is echt een superstratje met een echt goed strat geluid.
die 350 euro wat ie vraagt is ( momenteel ) te veel. ik heb er een paar maanden geleden 225,- euro voor betaald. 275,- is toch echt het maximale op dit moment. en die van mij is echt in nieuwstaat.

er zit wel een verschil in met de jaren 80 mij squiers: de routing van de body is niet s-s-s maar zwembad en er is een extra uitsparing gemaakt onder de slagplaat onder het halselement waarschijnlijk voor gewichtsbesparing.
ondanks dat is het een zeer resonante body. ook zit er een fijne hals op hoewel dit natuurlijk ook aan je smaak ligt. de kleur is in ieder geval one of a kind, met die van mij erbij two of a kind.:sssh:
bied de beste man 250 euro, als ie echt die 350 wil hebben, wens ik 'm veel succes.

groeten Pasqual.

Shaggy
5 november 2008, 21:33
Ik dacht de meeste squiers uit de fujigen fabriek redelijke gitaren zijn. Het is geen jv natuurlijk maar je kan de pups toch wel vervangen.

Vraag even naar de overige specs.

pasqual
5 november 2008, 21:37
Ik dacht de meeste squiers uit de fujigen fabriek redelijke gitaren zijn. Het is geen jv natuurlijk maar je kan de pups toch wel vervangen.

Vraag even naar de overige specs.

de orginele pups klinken eigenlijk gewoon goed, geen beestachtige output maar een vintage geluid. voor je andere pups er in wil gooien, eerst de orginele eens goed aan de tand voelen. voor mij hoeven er geen andere in.

groeten Pasqual.

jaspie
5 november 2008, 22:23
Het is een M -serie ,E-serie is ook 80's dacht ik.

jup E series werden dacht ik to '87 of '88 gemaakt dacht ik. Die lijken erg veel op JV serie.

Eko
6 november 2008, 07:49
De series uit Japan in de jaren 90 zijn niet echt top te noemen. Tot er de Silver series werden uit gebracht. Dat was het antwoord op de eerste series uit Korea. Japan moest wat doen om hun niveau op te krikken. De E-series was de eerste serie na de JV en Sq. Dat is nog begin 84-85, direct er na kwam de A-serie. Het is niet logisch , maar het is niet anders.
Waarde van dit soort instrumenten wordt bepaald door aanbod ( veel is niet gunstig voor de prijs) en door al dan niet originele staat. Geen modificaties en zgn. upgrades bv. Een standaard strat uit jaren 90 , geen silver series of Protone doet 300 hooguit en dan mag je blij zijn.

pasqual
6 november 2008, 09:32
Een standaard strat uit jaren 90 , geen silver series of Protone doet 300 hooguit en dan mag je blij zijn.

voor 300,- doe ik 'm vandaag nog weg.:satisfie:
niet top, zoals je zei, duidt waarschijnlijk op de routing van de body, zoals ik eerder ook al vermelde. maar ondanks dit zit er een goeie sound in en een behoorlijke bespeelbaarheid en uiteindelijk gaat het daar om.

groeten Pasqual.

zeppo
6 november 2008, 10:44
Mijn E-Squier uit Japan mag voor 300 Euro zeker *niet* weg ...

pasqual
6 november 2008, 14:18
Mijn E-Squier uit Japan mag voor 300 Euro zeker *niet* weg ...

is ook niet te vergelijken met die van mij: p-serie uit '94/'95. ik denk dat de E-series nog een "echte" routing hebben.

groeten Pasqual.

spirit
6 november 2008, 18:20
is ook niet te vergelijken met die van mij: p-serie uit '94/'95. ik denk dat de E-series nog een "echte" routing hebben.

groeten Pasqual.

Ik had een p-serie MIJ Squier strat., en die had gewoon een SSS-routing. Zal eens kijken of ik nog ergens een foto kan vinden.

pasqual
6 november 2008, 22:07
Ik had een p-serie MIJ Squier strat., en die had gewoon een SSS-routing. Zal eens kijken of ik nog ergens een foto kan vinden.

hmmmm....vreemd. ik heb er nog zo'n gehad, ook een P-serie en die had ook een zwembad routing en daarbij ook een extra uitsparing onder het halselement ( onder de slagplaat t.h.v. de onderste hoorn ). dat zijn er dus 2 van dezelfde serie met zo'n routing. het gekke is dat ze allebei een erg goed geluid hebben ondanks zo'n uitgeklede body; erg resonant.
post die foto eens als je wilt, ik ben wel benieuwd.

groeten Pasqual.

edje kadetje
19 november 2008, 23:52
Mijn E-Squier uit Japan mag voor 300 Euro zeker *niet* weg ...

wat jij zegt, geldt ook voor mij!!!

Ook een E-serie squier (wit) echt mooi geluid en goed bespeelbaar. Hij is niet meer origineel (locknut en fijnstemmers maar een beetje rouwdouwerig gedaan.)