PDA

View Full Version : sound get yer ya ya's out



Cn@rfi3ld
5 november 2008, 17:22
Hey mensen,

ik ben nieuw hier, kijk anders even bij de topic "voorstellen".

Gelijk maar een vraag erin knallen dan ? komt ie :

Ik zou graag (heeel graag ) dezelfde sound willen creeren zoals alle nummers van de stones live van de LP get yer ya ya's out (en dan met name de sound van Mick Taylor ).

Ik ben echt helemaal weg van die sound, dat lekkere rauwe geluid. Naar mijn mening is deze live LP ook de beste die ik ooit van ze heb gehoord.

De vraag is.... kan ik met onderstaande gear deze sound kopieren of benaderen :

- Gibson Les Paul standard
- Engl Sovereign 100 E740 2x12"

Of weet iemand van jullie of er een effectpedaal bestaat die deze sound kan brengen ?

Alvast bedankt !

Franc

guitargeek3
5 november 2008, 18:27
Probeer het eens met een tubescreamer.

Chris Winsemius
5 november 2008, 18:53
Ampeg versterkers.................

Probeer anders je amp zo middy mogelijk in te stellen en/of 'n mid-boost of eq er voor.

Cn@rfi3ld
6 november 2008, 18:43
Probeer het eens met een tubescreamer.

Welk type raad je aan ? zie zoveel modellen op internet. Denk dat die van Ibanez TE vette sound geeft of heb ik dat verkeerd ?

Alvast bedankt !!

Cn@rfi3ld
6 november 2008, 18:46
Ampeg versterkers.................

Probeer anders je amp zo middy mogelijk in te stellen en/of 'n mid-boost of eq er voor.

Ruilen ? Engl voor een Ampeg ? :P

Ik heb alles op mi staan, zoveel mogelijk en met de regelaars van de gitaar draai ik desgewenst wat bij. Het geeft die 'groovy' sound maat niet genoeg om het te vergelijken bij de sound van get yer ya ya's out.

Ik heb trouwens ok Guitar Rig 3, zou het daar mee te evenaren zijn ? Gebruik het alleen weinig omdat er te veel vertraging zit tussen aanslaan en geluid uit de speakers. Hel Asio wel geinstalled maar gaat nog niet lekker.

Alvast bedankt voor je info !

guitargeek3
6 november 2008, 18:58
Probeer de Ibanez TS-9 of TS 808 eens.
Volgens vele DE tubescreamers.

Vele muziekzaken hebben ze beide.

Er zijn best veel verschillende tubescreamers te vinden en niet alleen van Ibanez.
Maxon heeft zo ook.
Hun screamer hebben net iets meer mid.

Het beste zou zijn om met je versterker verschillende versies uit te proberen.

Cn@rfi3ld
6 november 2008, 21:09
Probeer de Ibanez TS-9 of TS 808 eens.
Volgens vele DE tubescreamers.

Vele muziekzaken hebben ze beide.

Er zijn best veel verschillende tubescreamers te vinden en niet alleen van Ibanez.
Maxon heeft zo ook.
Hun screamer hebben net iets meer mid.

Het beste zou zijn om met je versterker verschillende versies uit te proberen.

Hier een filmpje op youtube van een sound die er gruwelijk dichtbij komt, is eigenbouw van zo'n gast uut amerika .... check !! awsome !

http://www.youtube.com/watch?v=pnrE1oU9-kU

Volgens mij kan een 'doorsnee' tubescreamer dit echt niet bereiken.... kweenie ?



:punk:

guitargeek3
7 november 2008, 09:37
Dat pedaal mag dan wel een DIY zijn maar over het algemeen klinken tubescreamers het zelfde.
De ene heeft asymmetrische clipping en de andere symmetrische.
De een heeft een 4558D chip de andere een 4558DD.
Kleine aspecten die het geluid een beetje beïnvloeden.

Het beste zou zijn als je de akkoorden leert, het nummer in je kop prent, en bij een muziekzaak verschillende tubescreamers uitprobeert op je Engl.

Of misschien heeft een van je vrienden/bekende een tubescreamer op z'n board staan die je even kunt lenen.

En anders kun je nog altijd zelf een tubescreamer bouwen.
Leuk, je leert, niet duur, en een tubescreamer is altijd handig!

Cn@rfi3ld
8 november 2008, 12:56
En anders kun je nog altijd zelf een tubescreamer bouwen.
Leuk, je leert, niet duur, en een tubescreamer is altijd handig![/QUOTE]

Ook via de muziekzaak ? of onderdelen bestellen via internet of ???


Ik heb trouwens ook Guitar Rig 3, is er misschien een bank preset ? dan kan ik me daar eerst in verdiepen.


Alvast Bedankt

guitargeek3
8 november 2008, 17:59
Ik ken geen winkel die BYOC set verkoopt.
PCB's vind je oa. op Tonepad.com.
Onderdelen bij newtone-online.nl of musikding.de.

Guitar Rig 3 ken ik niet, misschien iemand anders hier?

Squier4ever
8 november 2008, 18:19
in guitarrig zou je het toch zelf kunnen samenstellen lijkt me. er zit vast een ampeg in en ook een tubescreamer zit er zeker weten in.

Cn@rfi3ld
9 november 2008, 18:43
Ik denk dat het dan zelfbouw zal gaan worden.

Zal zeker eens effe rondkijken op die sites !

Iig alvast bedankt voor jullie reacties !!

Nellyrocks
10 november 2008, 09:25
Ik ken geen winkel die BYOC set verkoopt.

De Gier. Kan je ze bestellen.

EuroCinema
10 november 2008, 11:02
Hier een filmpje op youtube van een sound die er gruwelijk dichtbij komt, is eigenbouw van zo'n gast uut amerika .... check !! awsome !

http://www.youtube.com/watch?v=pnrE1oU9-kU

Volgens mij kan een 'doorsnee' tubescreamer dit echt niet bereiken.... kweenie ?
:punk:
:roll: Hoe kun je daar iets over zeggen bij deze geluidskwaliteit? Die vent z'n stem klinkt alsof-ie uit een mobiele telefoon komt.

Mitch
10 november 2008, 11:13
Afgezien daarvan, hij doet daar een sound of vijf. Als je ze allemaal tof vindt zou ik inderdaad voor een wat ruimer instelbare tubescreamer gaan.

strat58
10 november 2008, 14:55
Hey mensen,

ik ben nieuw hier, kijk anders even bij de topic "voorstellen".

Gelijk maar een vraag erin knallen dan ? komt ie :

Ik zou graag (heeel graag ) dezelfde sound willen creeren zoals alle nummers van de stones live van de LP get yer ya ya's out (en dan met name de sound van Mick Taylor ).

Ik ben echt helemaal weg van die sound, dat lekkere rauwe geluid. Naar mijn mening is deze live LP ook de beste die ik ooit van ze heb gehoord.

De vraag is.... kan ik met onderstaande gear deze sound kopieren of benaderen :

- Gibson Les Paul standard
- Engl Sovereign 100 E740 2x12"

Of weet iemand van jullie of er een effectpedaal bestaat die deze sound kan brengen ?

Alvast bedankt !

Franc

Hi een Tube Works Real Tube Driver te gek vintage rock geluid van Stones to Led Zeppelin en Lenny Kravitz.
Peace Strat58