PDA

View Full Version : 'Nieuwe' gitaar: Tele 62 Custom Japan!



Arjan12
5 november 2008, 16:59
Na al tijden seksueel getinte dromen gehad te hebben gehad, waar deze gitaar tezamen met een Zweedse schone in voorkwam, is het er toch van gekomen: ik heb hem gekocht (niet de Zweedse, dat mocht niet van mijn vriendin)!

Een Fender Telecaster 62 Custom uit Japan, bouwjaar 1986 (het is een E-serie). Hij is stevig verbouwd en er is weinig origineel meer aan: een nieuwe, Amerikaanse, vintage brug met messing zadels, een 4-way switch, Kluson Deluxe tuners en Custom Shop Texas Specials.

Die Texas Specials ga ik misschien vervangen vor '51 Nocaster pickups, ik vind vooral het brugelement clean niet zo mooi. Daar open ik binnenkort waarschijnlijk nog wel een topic over.

Het is echt een fantastische gitaar, klinkt onversterkt heerlijk snappy en twangy met een lekker stevige bas. De hoge tonen klinken ook lekker fel. Kortom, een echte Telecaster. Ook echt de beste waar ik ooit op heb gespeeld (niet dat dat er veel zijn, maar goed...).

Genoeg geluld, hier zijn de foto's. Het zijn er niet zo veel en ze zijn niet geweldig, ik zal vrijdag bij daglicht nog wat extra foto's maken als mensen dat graag willen.

http://i16.photobucket.com/albums/b31/sloggi/P1000913.jpg

http://i16.photobucket.com/albums/b31/sloggi/P1000914.jpg

Squier4ever
5 november 2008, 17:01
congrats! coole tele! voor die pups hoef je geen nieuw topic te openen hoor...

Chris Winsemius
5 november 2008, 17:03
Cool!

Naast de looks v/e '53 Tele vind ik 'n pre '63 Customs qua looks ook te gek!

Lexvandoef
5 november 2008, 17:04
Tof, toch tot de deal over gegaan zie ik?

kenx
5 november 2008, 17:05
wowie!

nice tele hoor!!

gefeliciteerd!!

grtz

Arjan12
5 november 2008, 17:07
Tof, toch tot de deal over gegaan zie ik?

Ja, ik heb er eigenlijk ook veel te veel geld voor neergeteld, maar ik verwacht niet dat deze ooit nog weg gaat. Ik ben er echt blij mee, ik heb er de hele nacht op lopen pielen terwijl ik de verkiezingen zat te kijken :P.

Megadeth22
5 november 2008, 18:19
puur mijn mening: super lelijke headstock. :nervous:

Mr.Fingers
5 november 2008, 18:21
puur mijn mening: super lelijke headstock. :nervous:

gelukkig komt smaak met de jaren ;)

Een B.C. Rich of een Dean, DAT is een lelijke headstock :seriousf:

Dweezman
5 november 2008, 18:35
zo-de-knetters!

budje
5 november 2008, 19:04
gelukkig komt smaak met de jaren ;)

Een B.C. Rich of een Dean, DAT is een lelijke headstock :seriousf:

Vroeger of later gaan we allemaal aan de fenders :-)

Shaggy
5 november 2008, 19:25
Hey, ook aan de Jap? Proficiat en veel plezier.

treblemaster
5 november 2008, 19:26
Gaaf ding Arjan12!!!
Eens een tele, altijd een tele! ;) En Japanners zijn helemaal :rockon:

Hoe klinkt je brug element met een klein beetje overdrive? Ik heb zelf een MIJ 50's RI met de standaard elementen. Ik ben nog steeds erg benieuwd hoe en Texas Special in de brug klinkt...

Daan_B
5 november 2008, 19:34
Een van de mooiste gitaren ooit:cheerup:!


Echt waar, ik meen het:chicken:.

Meneer I.
5 november 2008, 19:50
Prachtige gitaar, zou ik ook wel willen toevoegen aan mijn arsenaal!

Arjan12
5 november 2008, 20:15
Gaaf ding Arjan12!!!
Eens een tele, altijd een tele! ;) En Japanners zijn helemaal :rockon:

Hoe klinkt je brug element met een klein beetje overdrive? Ik heb zelf een MIJ 50's RI met de standaard elementen. Ik ben nog steeds erg benieuwd hoe en Texas Special in de brug klinkt...

Met een beetje drive klinkt het brugelement (het halselement ook trouwens) hartstikke goed vind ik. Instant Satisfaction en dat soort werk. Ik vind dat 'ie clean wat minder klinkt, maar als ik er Nocasters in zet klinken die misschien weer minder dan de Texas Specials. Daar moet ik me nog wat in verdiepen.

oliver538
5 november 2008, 22:42
Vette axe, zo'n '62 Jap moet ik ook nog eens een keer hebben!
Maar dan in 't rood, met zo'n witte binding....

Lexvandoef
5 november 2008, 23:09
Met een beetje drive klinkt het brugelement (het halselement ook trouwens) hartstikke goed vind ik. Instant Satisfaction en dat soort werk. Ik vind dat 'ie clean wat minder klinkt, maar als ik er Nocasters in zet klinken die misschien weer minder dan de Texas Specials. Daar moet ik me nog wat in verdiepen.

Ik denk dat het wel meevalt met het minder worden van de klank als je er Nocasters in zet.

Niet helemaal hetzelfde, maar ik heb een weekje texas specials in mijn strat gehad, en dat vind ik ivm mijn eigen low output '54's echt 3 keer niks, en ik heb zo het vermoeden dat je die verhouding tussen de Nocasters en tele texas specials ook zo ligt.

Arjan12
6 november 2008, 10:52
Het staat er niet helemaal goed, maar ik bedoelde dat de Nocasters met wat drive misschien minder klinken dan de Texas Specials. Ik denk wel dat die Nocasters meer bij me passen, ik hou toch meer van een 'ouderwetse' tone, het Led Zeppelin-tele spul, Pink Floyd, dat werk.

Lexvandoef
6 november 2008, 11:04
Het staat er niet helemaal goed, maar ik bedoelde dat de Nocasters met wat drive misschien minder klinken dan de Texas Specials. Ik denk wel dat die Nocasters meer bij me passen, ik hou toch meer van een 'ouderwetse' tone, het Led Zeppelin-tele spul, Pink Floyd, dat werk.

Ja dat las ik ook, maar ik denk dat dat dus niet zo is, ik vond bv die texas specials in gitaar qua drive ook helemaal niks ivm die low-output '54's.

Lagere output betekent niet dat ze alleen maar clean kunnen he ;)

Luke-wannabe
6 november 2008, 13:03
Vroeger of later gaan we allemaal aan de fenders :-)
Correctie: Vroeg of laat gaan we allemaal aan de Tele ;)

@ Arjan12: Mooie Tele! Een tijd lang mijn droomtele geweest!

Fuhgawz
6 november 2008, 13:31
Dat is wel een hele vette tele!! Congrats!

RobertoL
6 november 2008, 15:05
Vette tele! Mist er niet wat op de headstock? Ik heb een gevoel dat er iets mist.

Arjan12
6 november 2008, 17:32
Ja dat las ik ook, maar ik denk dat dat dus niet zo is, ik vond bv die texas specials in gitaar qua drive ook helemaal niks ivm die low-output '54's.

Lagere output betekent niet dat ze alleen maar clean kunnen he ;)

Ik denk dat ik ze er gewoon in zet (laat zetten). Ik heb alleen maar positieve dingen over de Nocasters gehoord, dus dat kan haast niet fout gaan.

@Luke-wannabe: Wat is nu je droomtele dan?

Luke-wannabe
6 november 2008, 17:49
@Luke-wannabe: Wat is nu je droomtele dan?
Ik zit nu hevig te twijfelen over een 50's, 60's of '69 Thinline reissue. Maar vind een blonde mid 50's style met 1 ply 5 gaats witte slagplaat toch wel erg sexy!

macwilliams
6 november 2008, 18:53
Na al tijden seksueel getinte dromen gehad te hebben gehad, waar deze gitaar tezamen met een Zweedse schone in voorkwam, is het er toch van gekomen: ik heb hem gekocht (niet de Zweedse, dat mocht niet van mijn vriendin)!

Een Fender Telecaster 62 Custom uit Japan, bouwjaar 1986 (het is een E-serie). Hij is stevig verbouwd en er is weinig origineel meer aan: een nieuwe, Amerikaanse, vintage brug met messing zadels, een 4-way switch, Kluson Deluxe tuners en Custom Shop Texas Specials.

Die Texas Specials ga ik misschien vervangen vor '51 Nocaster pickups, ik vind vooral het brugelement clean niet zo mooi. Daar open ik binnenkort waarschijnlijk nog wel een topic over.

Het is echt een fantastische gitaar, klinkt onversterkt heerlijk snappy en twangy met een lekker stevige bas. De hoge tonen klinken ook lekker fel. Kortom, een echte Telecaster. Ook echt de beste waar ik ooit op heb gespeeld (niet dat dat er veel zijn, maar goed...).

Genoeg geluld, hier zijn de foto's. Het zijn er niet zo veel en ze zijn niet geweldig, ik zal vrijdag bij daglicht nog wat extra foto's maken als mensen dat graag willen.

http://i16.photobucket.com/albums/b31/sloggi/P1000913.jpg

http://i16.photobucket.com/albums/b31/sloggi/P1000914.jpg

Nice, gefeliciteerd


gelukkig komt smaak met de jaren ;)

Een B.C. Rich of een Dean, DAT is een lelijke headstock :seriousf:

Nietus, mijn B.C rich heb een mooie hoofdstok


Vroeger of later gaan we allemaal aan de fenders :-)


Die stap heb ik overgeslagen, gelijk een gibson gekocht...
Misschien komt die fender er ooit nog eens.

richwoodplayer
6 november 2008, 20:32
Correctie: Vroeg of laat gaan we allemaal aan de Tele ;)

JUIST!

eerst een gibson, en dan een tele!:cheerup:
stratocasters vind ik zoo lelijk:mad:

macwilliams
6 november 2008, 20:50
JUIST!

eerst een gibson, en dan een tele!:cheerup:
stratocasters vind ik zoo lelijk:mad:

Ik vind je nu veeel minder sympathiek :p

richwoodplayer
6 november 2008, 20:55
Ik vind je nu veeel minder sympathiek :p

haha, er zal zowiezo wel een paar jaar tussen zitten voor er een tele komt.
moet ook nog een nieuwe versterker bij, en een paar pedaaltjes als het kan.
dan heb ik voorlopig veel plezier met die spullen.
en het zal ook wel weer een tijdje duren voor ik van mijn moeder na zo'n dure gibson weer 1 erbij zou mogen kopen :D

ene, ik vind strats niet mooi ;), mijn smaak:D