PDA

View Full Version : Combo versterker + top



mel-aers
5 november 2008, 16:12
Hoi

Ik heb een combo versterker waar de versterker het zelf niet meer helemaal het geweldig van doet. De speaker is doormiddel van een simpele jack plug van 6.3 mm aangesloten op de versterker.

Omdat mijn goede versterker in de oefenruimte staat was mijn idee om de top van die versterker aan te sluiten op die speaker van de oude versterker

Bestaat er iets van een verleng plug waar je 2 jacks 6.3 mm aan beide kanten in kunt pluggen.

vidar
5 november 2008, 16:23
ja die bestaat, bij de meeste muziek- of electronica handels wel te krijgen.

kenx
5 november 2008, 17:19
Idd, bij elektronica winkels/ muziekwinkels verkrijgbaar! Ik denk zelfs bij mediamarkt ook...


grtz,

kenny


Ps: succes

ColourofFire
5 november 2008, 17:21
Wel even alles goed checken, zoals wattage, en of de speaker wel echt werkt. Zou klote zijn als je je top sloopt.

the sure thing
5 november 2008, 17:50
Is het een buizen- of transistorcombo?

Nielsje
5 november 2008, 17:53
Wel even alles goed checken, zoals wattage, en of de speaker wel echt werkt. Zou klote zijn als je je top sloopt.

Bedoel je dit?

http://www.cosmeticsolutions.nl/images/1570_200.jpg

Of bedoel je gewoon het vermogen?

Marco5150
5 november 2008, 18:45
ja die bestaat, bij de meeste muziek- of electronica handels wel te krijgen.

Ja, maar de kabel die ertussen zit is dan vaak geen speakerkabel! En een gewone signaalkabel gebruiken is GEEN goed idee! En als het een soort adapter is (zonder kabel ertussen) dan nog lijkt het me niet echt verstandig om daar een speakersignaal door heen te gooien.

Je kan volgens mij het beste gewoon een los stuk speakerkabel kopen, en daar aan de ene kant een jackplug aan solderen, en aan de andere kant een 6,3mm jack bus. Heb ik zelf ook gedaan om mijn Valve Junior op de interne speaker van een combo aan te sluiten.

De jackplug gaat dan dus in de versterker, en de plug van de speaker sluit je aan op de bus aan de andere kant van de kabel.

ColourofFire
5 november 2008, 19:09
Bedoel je dit?

http://www.cosmeticsolutions.nl/images/1570_200.jpg

Of bedoel je gewoon het vermogen?

Zoals ik ook al eens tegen iemand anders heb gezegd:

Don't be a dick, het woord staat in het woordenboek, niets mis mee, behalve voor een aantal kontkorstentrekkers die het niet kunnen hebben.

Live with it.

mel-aers
5 november 2008, 19:18
Combo is een transistor en de top van mn andere versterker ook.
uit de combo komt bij de speaker wel een gewone jack naar buiten toe aan de achterkant. maar weet niet als dit zo een speciale kabel is