PDA

View Full Version : Straling telefoon slecht voor gitaar?



Frisods
5 november 2008, 15:31
Hallo forum leden,

Vorige week vrijdag op de repetitie, legde ik (per ongeluk) mijn mobiel op mijn hals element.
niet zo heel veel speciaal maar, toen de drummer eindelijk klaar was met raggen hoorde ik allemaal tonen en geluiden door de versterker.
het zelfde geluid krijg je als je word gebeld achter de pc, dan hoor je het ook.

toen zijn de zanger dat dat heel erg slecht is voor de element?
well grappig is dat als het nummer niet bestaat en dat je dat: tut-tut-tut geluidje krijgt door je amp hoord

dus is dit slecht? ik denk van niet wat denken jullie?

groeten Friso de Swart

aaronstonebeat
5 november 2008, 15:33
Ik denk dat het wel zal meevallen; je element vangt gewoon wat elektromagnetische straling op en doet daarmee niets anders dan waarvoor het gemaakt is.

rocker_71
5 november 2008, 15:35
Lijkt mij ookgeen probleem. Wat kan een magneet nu lijden van een telefoon?
Lijkt me eerder slecht voor de telefoon.

Frisods
5 november 2008, 15:36
ja inderdaad, dat dacht ik dus ook:)

Trouwens. snelle reactie vermogen heb jij haha

kenx
5 november 2008, 17:13
Geen probleem, uu kan op uw beide oren slapen vannacht! ;)

grtz

Madcow
5 november 2008, 17:17
dit geplop is zwaar kut, je kent het, zit lekker te gamen, en je telefoon ligt op je versterker(voor je muziek, niet je gitaar versterker) En dan belt iemand je. man dan schrik ik me kapot.

Heibel
5 november 2008, 17:18
net zo schadelijk als de telefoon bij je oor houden..niet echt dus..

Je kunt er wel leuke dingen mee doen...de intro van een nummer door je mobiel afspelen via 'n element (naar smaak effecten toevoegen) en je hebt weer een leuke truc erbij!!!

RoelTM
5 november 2008, 17:21
reageert je element daar op dan?!? :???:
Die werken toch alleen door veranderingen van het magnetisch veld (door trillende snaren bijv)

Wiellem
5 november 2008, 17:24
reageert je element daar op dan?!? :???:
Die werken toch alleen door veranderingen van het magnetisch veld (door trillende snaren bijv)

Wanneer ik in een element roep word mijn stem ook uitversterkt hoor probeer maar eens met wat gain erop.

aaronstonebeat
5 november 2008, 17:25
reageert je element daar op dan?!? :???:
Die werken toch alleen door veranderingen van het magnetisch veld (door trillende snaren bijv)

Hoe werkt een speaker?
Die produceert dus ook een veranderlijk magnetisch veld :)

aaronstonebeat
5 november 2008, 17:27
Wanneer ik in een element roep word mijn stem ook uitversterkt hoor probeer maar eens met wat gain erop.

Dan is je element microfonisch.

Arts
5 november 2008, 19:30
moet je eens een keer je delay aanzetten.. en dan door je elementen schreeuwen.. ook leuk:P

xmetalheadx
6 november 2008, 00:51
Wanneer ik in een element roep word mijn stem ook uitversterkt hoor probeer maar eens met wat gain erop.

Volgens mij zorgt je stem ervoor dat de snaren van de gitaar iets gaan trillen. En dat wordt dan versterkt.

Als je met een mobiel belt/gebeld wordt komt er straling van de mobiel dat een magnetisch veld kan beïnvloeden. maar dit is onschadelijk voor de gitaar.

mikeyaxeman
6 november 2008, 01:10
moet je eens een keer je delay aanzetten.. en dan door je elementen schreeuwen.. ook leuk:P

Laatst mee gelachen met de twee dochters van mijn vriendin die kwamen er achter dat ze door het klankgat van hun moeders akoestische gitaar konden roepen die op dat moment op mijn versterker was aangesloten met de delay aan.
En dan aan de snelheids knop gaan draaien dat geeft ook een hillarisch effect echt in een deuk gelegen.... :D

Quadrifoglio
6 november 2008, 10:18
Als je een Makita tegen de elementen kan houden, dan moet die telefoon zeker geen kwaad kunnen ;)

Rexx
6 november 2008, 10:39
Dat verschijnsel heet officieel elektromagnetische interferentie, komt er inderdaad dus op neer dat je gewoon storing krijgt van een andere bron. Totaal niet slecht voor je elementen oid.

Je kan op sommige plekken soms ook russische radio ontvangen:chicken:

almarvk
6 november 2008, 10:51
Je kan op sommige plekken soms ook russische radio ontvangen:chicken:
Bijvoorbeeld in Rusland ;)

jimihattricks
6 november 2008, 11:56
nee het kan geen kwaad, sterker nog, ik heb hier een foto gevonden van iemand die de telefoonhoorn tegen zijn snaren druk:

http://www.senkop.com.tr/images/urun_detay/ebow2.jpg

het is een hele speciale telefoon, ze noemen hem ebow.. zoals ik het begrijp is het zeg maar een toestel met alleen een hoorn en geen cijfertoetsen

Quadrifoglio
6 november 2008, 12:35
Een eBow is geen telefoon....

jimihattricks
6 november 2008, 15:17
Een eBow is geen telefoon....

schattig :)

ik zal er de volgende keer een :satisfie: bijzetten om mijn ironische intenties nog wat te onderstrepen

:satisfie:

ACSlater
6 november 2008, 15:29
Een eBow is geen telefoon....

Doh!

@TS: die zanger van jullie kan wel meer zijn!

Braindead
6 november 2008, 15:38
Zo onschuldig is mobiel bellen nou ook weer niet. Er zijn wel degelijk studies (o.a. bij ratten) waaruit naar voren komt dat de kans op tumoren wordt vergroot bij lang mobiel bellen. Er wordt dan ook aangeraden niet langer dan 10 minuten achtereen te bellen met telefoon aan je oor. Bij langer dan 10 minuten kun je beter handsfree bellen.

Voor een gitaar is het niet slecht al vraag ik me af wat de frequenties van je telefoon zijn ivm het geluid wat wordt uitversterkt. Denk dat dit geen kwaad kan. Hooguit voor je versterker?


net zo schadelijk als de telefoon bij je oor houden..niet echt dus..

Je kunt er wel leuke dingen mee doen...de intro van een nummer door je mobiel afspelen via 'n element (naar smaak effecten toevoegen) en je hebt weer een leuke truc erbij!!!

richwoodplayer
6 november 2008, 21:00
haha, ik had gister mijn telefoon met een muziekje aan op het element gelegd:D
kon het heel luid door de versterker horen:p

Frisods
6 november 2008, 22:09
haha, leuk speelgoed heh:)

vooral als een nummer belt wat niet meer bestaat, dan dat toontje.
dat hoor je ook!!

morgen lekker dus de zanger gruwelijk uitbokken

jimihattricks
7 november 2008, 10:49
Zo onschuldig is mobiel bellen nou ook weer niet. Er zijn wel degelijk studies (o.a. bij ratten) waaruit naar voren komt dat de kans op tumoren wordt vergroot bij lang mobiel bellen. Er wordt dan ook aangeraden niet langer dan 10 minuten achtereen te bellen met telefoon aan je oor. Bij langer dan 10 minuten kun je beter handsfree bellen.

Voor een gitaar is het niet slecht al vraag ik me af wat de frequenties van je telefoon zijn ivm het geluid wat wordt uitversterkt. Denk dat dit geen kwaad kan. Hooguit voor je versterker?

ik vraag me dan wel af hoe zo'n telefoongesprek klinkt tussen twee ratten.. :chicken:

"hey meid, wat ik vandaag heb meegemaakt!....."