PDA

View Full Version : Takamine



g griffioen
5 november 2008, 14:32
Hallo,

ik lees hier al een tijdje mee en heb me vandaag maar eens geregistreerd.
En natuurlijk heb ik ook een vraag;ik ben van plan om een nieuwe gitaar te kopen,omdat ik linkshandig ben is er niet zoveel keus.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op de takamine gitaren.
Is er iemand weet of er veel verschil is tussen de EN10C en de EAN10C
van dit merk? Het enige waar ik momenteel achter gekomen ben is dat ik de EAN voor ong. 100 euro minder kan kopen dan de EN.
Ook vraag ik me af of dit modellen zijn waarbij de hals v.d.gitaar iets breder is dan van de doorsnee gitaar. vgl. mij was dat bijv op de 30C in ieder geval wel zo.
Ik ben n.l. tot op heden gewend op een klassieke gitaar te spelen en en daar heb ik toch beduidend meer ruimte voor mijn niet al te dunne vingers zeg maar.
Thanx...

beruk
5 november 2008, 14:47
Lijkt me niet, hout is volgens mij het zelfde. Fijne gitaren, vond die zijde finish op de hals niet mijn ding. Halzen zijn volgens mij niet breder dan reguliere dreadnoughts.
Als je op zoek bent naar een lh dreadnougt met een bredere hals zou je deze eens moeten proberen:IBANEZ EW20LASE-NT ziet er wat bizar uit, maar speelt zeer prettig.
http://images7.thomann.de/pics/bdb/115368/72706_800.jpg

GetnFunky
5 november 2008, 17:19
of iets in de trand van Simon & Patrick, Seagull. Die hebben namelijk ook een bredere hals, en zijn supergitaren voor de prijs

g griffioen
6 november 2008, 02:42
Van simon&patrick kan ik niets linkshandig vinden.
En die ibanez,tja ik zou het kunnen proberen,lijkt wel van een andere kwaliteit dan de takamine.
bedankt voor jullie reactie...

g griffioen
12 november 2008, 14:32
Tis uiteindelijk de Taylor 414 (GA4) geworden,hals net een paar mm breder dan de meeste takamine gitaren.
Kon als linkshandige bij Kees Dee uit een redelijk assortiment kiezen.
Ben d'r erruug blij mee:dance:

--=HANS=--
12 november 2008, 17:02
Mooie gitaar man, gefeliciteerd ermee!!

Wel ff een fotootje plaatsen hè! :satisfie: