PDA

View Full Version : Marshall 2466



zenabi
5 november 2008, 11:57
weer wat nieuw kan op dit moment zeer geschikt aan een 2466 komen.
heb zoekfunctie gebruikt maar is het wat voor metal ?

Jimwoud
5 november 2008, 12:36
Met een booster ervoor moet het wel lukken, maar wat voor metal sound wil je. Jaren 80 metal moet wel lukken, maar moderne metal zal lastig gaan.

the sure thing
5 november 2008, 12:43
... Een prachtige versterker, maar niet voor metal. Van clean/blues t/m hardrock, maar verder gaat ie niet. Hij staat echter wel op mijn verlanglijstje, vooral de 100W versie...

zenabi
5 november 2008, 13:32
Met een booster ervoor moet het wel lukken, maar wat voor metal sound wil je. Jaren 80 metal moet wel lukken, maar moderne metal zal lastig gaan.

Sound vindt ik moelijk om te beschrijven ik heb nu een H & K en daar mis ik die "push"
geluid wat ik wil is echt dat "wegblazen" beetje metallica beetje blacklabel beetje pantera
moelijk om echt te zeggen maar ... wat bedoel je met een booster

Volbeat vindt ik echt helemaal top ook het geluid

zenabi
5 november 2008, 13:36
... Een prachtige versterker, maar niet voor metal. Van clean/blues t/m hardrock, maar verder gaat ie niet. Hij staat echter wel op mijn verlanglijstje, vooral de 100W versie...

denk dat ik meer in de hardrock zit dan in de metal qua geluid

ben ook erg gek op het geluid van Volbeat

Jimwoud
5 november 2008, 13:54
Het geluid wat jij wilt ga je daar niet uitkrijgen. Ik denk eerder aan iets van Mesa. Maarja, ik kan ook allerlei sounds opnoemen van bands die ik goed vind, maar die spelen allemaal met andere spullen dan die ik heb. Je moet gewoon zelf testen.

zenabi
5 november 2008, 14:07
klopt zeer zeker ,maar ik hoor soms ook hele slechtte verhalen over marshalls
en wou vooral weten of deze daar ook onder viel
geluid blijft toch moelijk ,als de "punsh"er maar in zit kun je met pedalen en type gitaar je geluid behoorlijk kleuren toch ?

habbe
5 november 2008, 18:05
Als je iets zoekt in de rock tot metal sfeer,moet je beslist eens in pluggen op de jcm 800 2203kk.

AART
5 november 2008, 19:31
Jups, laat de 2466 staan en kijk naar de 2203KK als je een Marshall zoekt. Gebooste JCM 800 met behoorlijk brute metalsound.

Je kan ook kijken naar een Mesa Caliber .50+ of DC-5, beetje in dezelfde prijsklasse tweedehands als de 2466 maar een stuk heavier qua sound.

zenabi
6 november 2008, 07:50
jcm 800 hoor ik heel veel goeds over ,maar niet makkelijk te vinden
andere vraag is het wat om een combo aante sluiten op m'n behringer buikkast ?
of heeft dit geen enkele zin ?
dit omdat ik wel erg graag top + kast wil
en combo's meer keuze bieden

Jeroen76
6 november 2008, 08:21
Een combo aansluiten op een Cab kan meestal wel. Nadeel voor mij is het totale gewicht. Immers, combo's zijn een stuk zwaarder dan tops. Daarnaast moet de top er ook voor aangepast zijn of worden.
Sukses met je zoektocht,
Jeroen

zenabi
6 november 2008, 08:32
die zoektocht wordt er niet makkelijker op
heb besloten om ook een andere gitaar te kopen (denk aan een epiphone lespaul (camobullseye) dus moet denk ik eerst maar alleen de top vervangen

Jeroen76
6 november 2008, 08:52
die zoektocht wordt er niet makkelijker op
heb besloten om ook een andere gitaar te kopen (denk aan een epiphone lespaul (camobullseye) dus moet denk ik eerst maar alleen de top vervangen

Het klinkt misschien vreemd, maar dan zou ik eerst de gitaar vervangen en dan pas de top. Immers de ene gitaar zal prima over die top klinken en de andere buitengewoon ruk.
My 2 cents

Wel heel veel luisterplezier gewenst tijdens je zoektocht,
Jeroen

zenabi
6 november 2008, 09:20
ga ik ook zeker doen .

zenabi
8 november 2008, 08:04
update : moet nu toch eerst een andere amp
gisteravond bij oefenen hield de H&K er opeens mee op .Komt niets meer uit ????
snap er niets van ben er nu wel echt klaar méé

Jeroen76
8 november 2008, 17:26
update : moet nu toch eerst een andere amp
gisteravond bij oefenen hield de H&K er opeens mee op .Komt niets meer uit ????
snap er niets van ben er nu wel echt klaar méé

Okee, das dus jammer. Maar ga dan je nieuwe amp in ieder geval testen met de gitaar die je ook wilt kopen. Ik ben anders bang dat je straks weer op zoek moet na de aankoop van je nieuwe gitaar. Probeer in ieder geval de setup van je droomgitaar te benaderen. Ik hoef je niet uit te leggen dat een versterker die prima single-coils slikt misschien wat moeite heeft om humbuckers lekker door te geven.
Again my 2 cents

Groetjes,
Jeroen

zenabi
8 november 2008, 17:32
hele dag aan testen geweest
amp wordt denkt ik een marshall JVM410 of een koch (is wel verschillend dat maakt ook gelijk het probleem ) gitaar wordt of epiphone of gibson (,aar ben er nog niet over uit dat 700,- méér ook meerwaard is voor een gibson ) gibson speelt wel beter
moeilijk moeilijk

Jeroen76
8 november 2008, 23:29
hele dag aan testen geweest
amp wordt denkt ik een marshall JVM410 of een koch (is wel verschillend dat maakt ook gelijk het probleem ) gitaar wordt of epiphone of gibson (,aar ben er nog niet over uit dat 700,- méér ook meerwaard is voor een gibson ) gibson speelt wel beter
moeilijk moeilijk

Koop wat je je kunt verantwoorden. Een Gibson is misschien wel vet, maar als die 700 euries niet hoorbaar zijn zou ik lekker bij de epi blijven. Testen, testen en nog eens testen en dan maar zoeken of jouw sound erbij zit.
Nogmaals heel veel plezier ermee,
Jeroen

zenabi
9 november 2008, 17:34
gibson klonk ook beter (ook harder trouwens) speelde "sneller"had niet gedacht dat ik voor een gibson ging vallen ,