PDA

View Full Version : Ok, even voorstellen dan.....



guitarkid
5 november 2008, 11:22
Hallo allen.

Ik ben al een poosje aangemeld, maar had me nog nooit fatsoenlijk voorgesteld... Slordig, dus dat maak ik nu even goed.
Ik ben 49, al zo'n 25 jaar professioneel actief als muzikant. Eerst met mijn eigen band, waar we eind jaren 80/begin 90 vrij veel aandacht mee hadden op de podia, radio en tv. Later speelde ik in talloze combinaties: allround bands, theater, "gewoon" schnabbels etc. etc.
Ik heb jaren als producer/technicus gewerkt in verschillende grote studio's met bekende en onbekende artiesten en bands en heb nu al 15 jaar mijn eigen studio in het noorden van het land, waar ik ook alles en iedereen opneem en arrangementen maak, commercials en filmmuziek componeer en verder alles doe wat ik leuk vind.... Heerlijk..!!
In die studio speel ik op de meeste produkties ook gitaar en dat geeft mij het "excuus" om een behoorlijke gitaarverzameling te hebben ;)
Ik bedoel maar: je zult maar eens een bepaald type gitaar willen gebruiken en je hebt 'm niet.....
Daarom heb ik de volgende verzameling:

Fender Stratocaster '62 US Vintage Reissue 1987 (is op het podium mijn werkpaard)
Fender Stratocaster '70 (moet altijd weer aan de hals wennen.., dik...)
Fender Telecaster '71 (staat live meestal in G gestemd, voor slidewerk en Keith.....)
Gibson Les Paul Standard '78 (heerlijke LP met natural maple top, maple hals en rosewood toets.
Martin D35 '73 (vooral in de studio, waanzinnig mooi geluid)
Seagull S6+ CW met p.u. '06 (gebruik ik vooral live, prima gitaar)
National Type 33 resonator, full messing (blues tot in de tenen..!!)
Farmer square neck dobro (handgebouwd, de eerste die hij maakte, mooi! Vraag Ilse de Lange maar...)
Epiphone FT-365 12-snaar El Dorado '75 (?) hals was afgebroken, maar is perfect gerestaureerd - dank je, Don - en klinkt prachtig)
José Rodriguez Tapa Maciza 14 nylon '95 (betaalbaar, maar klinkt verassend goed)
Squier Precision JV-series bass met extra JB PU '82 (niet meer origineel dus, maar wel erg lekker klinkend)
Fender Jazzbass fretless '04 (gewoon goed)
Kasuga M-50 mandoline '76 (Gibson-kopie, was destijds ook niet goedkoop, maar is wel erg goed)
Framus Nashville tenorbanjo '69 (Ik en banjo...., tja.)

Verder nog de nodige amps en cab's en pedaaltjes etc.
Ik realiseer me dat het wel veel is, maar ach, het is ook zo leuk en ik heb van mijn hobby mijn werk gemaakt. Ik heb nu alleen geen hobby meer.....;)

Gr. C.

JeroenSchaaf
5 november 2008, 11:26
Heej! welkom hier man!

Studio in het noorden van het land? waaro dan :)

Ciao Joene.

guitarkid
5 november 2008, 11:34
Heej! welkom hier man!

Studio in het noorden van het land? waaro dan :)

Ciao Joene.

Zuidbroek.

Gr. C.

Mr.Fingers
5 november 2008, 11:40
http://www.klr650.net/forums/images/smilies/worthless.gif

Welkom!

guitarkid
5 november 2008, 11:43
http://www.klr650.net/forums/images/smilies/worthless.gif

Welkom!

Dank je..!
Hee, 6201 berichten posten vanaf maart 2007...????????
Jeemig !!!! Da's pas aktief zijn. :p

Gr. C.

Edit: ik mag dus geen bijlagen posten...... Helaas.

JeroenSchaaf
5 november 2008, 11:44
Je kan het inderdaad aktief noemen...

:cheerup:

Mr.Fingers
5 november 2008, 12:00
Jeemig !!!! Da's pas aktief zijn. :p

Gr. C.

Als "Fender Yoda" moet je zo'n beetje overal tegelijk zijn hé :D

RonnyV
5 november 2008, 12:16
heey welkom hier!!

Kan ik niet bij jou komen werken :D ghehe

JeroenSchaaf
5 november 2008, 12:19
Zuidbroek.

Gr. C.

Owke! dan weet ik volgens mij welke!

guitarkid
5 november 2008, 13:45
heey welkom hier!!

Kan ik niet bij jou komen werken :D ghehe

Nee, jammer he? ;)

Gr. C.