PDA

View Full Version : Stratocaster uit 74



tweng
5 november 2008, 10:56
Ik heb een fender stratocaster uit 74 in goede staat.
Volledig origineel, behalve een van de kapjes van de pickups.
Er zit ook geen koffer bij.
Weet iemand hier wat de waarde daar vandaag de dag voor is ?
Alvast bedankt voor de reactie !

Mr.Fingers
5 november 2008, 10:57
1500/1750€ moet een faire prijs zijn (vanwege niet volledig origineel & geen koffer)

tweng
5 november 2008, 11:42
En maakt dat dan een groot verschil uit als er wel een koffer bijzit ?

JeroenSchaaf
5 november 2008, 11:43
Als er een orginele koffer bijzit wel ja.

tweng
5 november 2008, 12:40
en wat mag ik er dan qua prijs van verwachten ?

Mr.Fingers
5 november 2008, 12:44
2000€ indien die dan volledig origineel is (koffer + cover)

Ibanez666
5 november 2008, 12:55
Dat wordt dan even sparen voor me, er gaat namelijk ooit een 70er strat komen. Ben alleen bang dat tegen de tijd dat ik er geld voor heb, de prijs nog hoger is geworden :(

Ben wel benieuwd naar de pics!

Chris Winsemius
5 november 2008, 13:51
Ik heb een fender stratocaster uit 74 in goede staat.
Volledig origineel, behalve een van de kapjes van de pickups.
Er zit ook geen koffer bij.
Weet iemand hier wat de waarde daar vandaag de dag voor is ?
Alvast bedankt voor de reactie !

Kleur? Heeft 'n behooorlijke invloed op de waarde.
Rosewood toets of one-piece-maple-neck?

tweng
5 november 2008, 13:55
Het is een sunburst.
En het is een rosewood toets...
Ik leer hier al terug bij !

Toaster
5 november 2008, 14:09
ja kleur is echt wel belangrijk hoor.

Als je op ebay.com kijkt zie je dat sunburstjes daar veel geld opleveren. (net als oly white)

74 is wel een apart jaar geloof ik. Daar ligt de scheiding geloof ik tussen goed en slecht.


De veranderingen waren er in de 2 jaar daarvoor ook wel. (drie schroeven in de neckplate ipv 4 en 2 stringtrees ipv 1)

Ik heb zelf een mokka bruine strat uit 73. Geweldige gitaar. Echt wennen in het begin aan de hals. Maar een geluid dat echt geweldig is.

Een indicatie????? tsja als je echt zelf de waarde ervan zou willen ondervinden moet je eigenlijk eens ebay een tijd in de gaten houden...

Maar in Nederland betaalt men toch wel andere prijzen als daar (lager over het algemeen voor stratjes, hoger voor andere merken bijv. Guild)

tweng
6 november 2008, 11:32
iemand nog meer ideeën hierover ?
Chris ? Je stelde een paar vragen. Ik zou er graag je idee over weten !

Mr.Fingers
6 november 2008, 11:39
sunburst is meer "gewild" op de markt dan een massieve kleur (geen custom-color), maar rosewood dan weer minder (maple neck strats gaan voor beduidend meer).

Het blijft natuurlijk iets van: "wat de gek ervoor geeft", maar als je ervanaf geraakt voor 1750€ mag je al heel blij zijn. Zo wereldschokkend goed zijn die jaren '70 stratocasters ook weer niet

EDIT: custom colors als Lake Placid Blue, Antigua,... tena gelaten. Sunburst, natural en zwart waren toen zeer gewone gitaren

Chris Winsemius
6 november 2008, 11:47
iemand nog meer ideeën hierover ?
Chris ? Je stelde een paar vragen. Ik zou er graag je idee over weten !

'n Custom-color heeft 'n hogere waarde vintage/2e hands en meestal zijn maple-necks iets gewilder/duurder.

Custom-color en maple neck kostte toen (50/60/70s) meer en er zijn er minder van gemaakt.

Chris Winsemius
6 november 2008, 11:50
sunburst is meer "gewild" op de markt dan een massieve kleur, maar rosewood dan weer minder (maple neck strats gaan voor beduidend meer).

Het blijft natuurlijk iets van: "wat de gek ervoor geeft", maar als je ervanaf geraakt voor 1750€ mag je al heel blij zijn. Zo wereldschokkend goed zijn die jaren '70 stratocasters ook weer niet

Suburst vind ik zelf ook meestal toffer dan 'n effen kleur maar die zijn gewoon meer waard (originele kleur).

70s Strats kunnen ook zeer goed zijn. Heb wel wat 70s Strats in m'n handen gehad die bijvoorbeeld beter waren qua sound/feel dan 'n mint condition '65-er.

Hout is 'n organisch materiaal, iedere plank hout, zelfs uit dezelfde boom, is anders dus gitaren verschillen onderling (behoorlijk).

renevanveen
6 november 2008, 11:55
Het blijft natuurlijk iets van: "wat de gek ervoor geeft", maar als je ervanaf geraakt voor 1750€ mag je al heel blij zijn. Zo wereldschokkend goed zijn die jaren '70 stratocasters ook weer niet

Dit valt toch echt wel onder het kopje' foute voorlichting'.
Een sunburst stratocaster uit '74 waarvan alleen een elementkapje niet origineel is vind je echt nergens voor 1750!

Chris Winsemius
6 november 2008, 12:06
Dit valt toch echt wel onder het kopje' foute voorlichting'.
Een sunburst stratocaster uit '74 waarvan alleen een elementkapje niet origineel is vind je echt nergens voor 1750!

+1, die prijs is meer gangbaar voor eind jaren 70 Strats op dit moment.

70s/silverface/metalface/etc. prijzen stijgen net zo sterk (+/-) als de holy grail pre-CBS/Plexi/etc. prijzen.

Weeble
6 november 2008, 12:09
Heb je er geen foto's van? Dan hebben we meer idee van de staat van deze gitaar

tweng
6 november 2008, 18:27
Hier zijn een paar foto's :

http://img.2dehands.be/f/normal/52389733-vintage-fender-stratocaster-uit-74.jpg

http://img.2dehands.be/f/normal/52389733_1-vintage-fender-stratocaster-uit-74.jpg

http://img.2dehands.be/f/normal/52389733_3-vintage-fender-stratocaster-uit-74.jpg

http://img.2dehands.be/f/normal/52389733_2-vintage-fender-stratocaster-uit-74.jpg

Bedoelen jullie dat 1750 te weinig is ? Ik dacht eigenlijk zelf ook dat dit te weinig was...
Zeker al heel erg bedankt voor de reacties !

Mr.Fingers
6 november 2008, 18:39
1750 is voor deze staat inderdaad wel redelijk wat weinig (ik had veel meer battlescars verwacht).

tweng
6 november 2008, 18:42
en wat komt dan dichter in de buurt ?

tweng
7 november 2008, 14:42
iemand hier een idee ?

Arjan12
7 november 2008, 15:50
Waarom verkoop je dat ding nou weer, is zonde! Geld nodig? :sneaky:

tweng
7 november 2008, 15:58
idd, geld nodig en een strat ligt me nu toch niet zo erg...