PDA

View Full Version : ibanez s series rg-series



bapi
7 maart 2003, 00:20
Hallo,
Welke vinden jullie het best? de s620x (waarom toch gouden hardware :sad: ) of de rg620x?
Iemand ervaringen met de s520ex? Eens op gespeeld en vond ik zeer goed. Maar enkel beschikbaar volgens mijn weten in een grijze lederuitvoering die zou bleken in de zon en snel loskomen. Kan je niet je eigen kleur bestellen?
Commentaar?

Shredhead
7 maart 2003, 00:47
Ik heb alleen eravring met een S540 LTD. Prachtige gitaar, maar had te weinig ballen (toch te weinig body -> dun) en had de neiging wat naar beneden te zakken -de hald dus). Vond ik niet echt prettig, maar hij speelde wel erg lekker!

Neals
7 maart 2003, 10:47
S speelt het lekkerste, en echt ballen hebben ze misschien dan niet, maar desondanks toch zeel veelzijdig

Anders Destium
7 maart 2003, 10:57
Ik heb zelf een S520EX (in die leren uitvoering), ik speel er eigenlijk elke dag op...die superwizard hals is geweldig... Alleen extreme hardwarerub :sad: (ik ga denk ik binnenkort de hardware vervangen door zwartkleurig). De lak blijft gewoon mooi, waar jij het over hebt met loskomen gaat over de inlays, ik heb er nog niet mee te maken gehad, maar daar hebben alle S series las van (met die lelijke golfjes...)
De S520EX is behalve de kleur van de hardware en finish niets anders dan een standaard S520 trouwens, voordeel is dat hij maar 1 jaar is verkocht (zeldzame Ibbies zijn leuk :smile: )

Ibanez RuleZ
7 maart 2003, 12:52
het is geen kwestie van "de een is beter dan de ander". Het is een voorkeur, de klank is anders, de bespeelbaarheid is anders en de hals is anders: kortom, het zijn gewoon 2 verschillende gitaren met beidde voor en tegens.

Stel voor jezelf een lijstje op met wat je wilt, wat eisen zijn, en wat wensen zijn. Bijvoorbeeld: je wilt per se een 2 octaafshals (zoals ik, vraag me niet waarom), dan kom je al op de RG uit. Puur persoonlijk. Ik vind de S mooier, maar de RG voldoet voor mij meer aan de functionele eisen, en dan is de beslissing gauw gemaakt!

Harrald

Neals
7 maart 2003, 13:29
S is overigens een extreem fijne coverband gitaar.

bapi
7 maart 2003, 15:41
Ibanez RuleZ:
...Stel voor jezelf een lijstje op met...
Heb ik al gedaan en het komt op hetvolgende neer:
*rg620x: finish ziet er mooier uit, zwart met zilveren hardware, iets mindere pickups, maar ik heb 2 emg's liggen, dus dat is geen probleem . 250EUR goedkoper.
s620x: betere pickups , mooiere body, voelde goed aan, maar lelijke gouden hardware,duur.
Beide hebben dezelfde nek (super wizard) als die s520 die ik al bespeeld heb.
Conclusie: ik denk dat ik voor de rg ga gaan. Bespaar ik me wat geld en heb ik toch een mooi ding. :smile:

Anders Destium
7 maart 2003, 18:09
Wat vind je lelijk aan gouden hardware?
Ik vind het juist wel wat hebben...

Als je het hele zootje echt gelijk kwijt wil ben ik wel geinteresseerd. Ik denk dat als je bij de winkel vraagt of ze de hardware compleet vervangen (komt wel bovenop de prijs) installeren ze het waarschijnlijk gratis.

Ronald
8 maart 2003, 00:29
ik heb zelf een ibanez rg 250 :smile: maar das mn eerste ibanez dus ik heb geen ervaring met andere ibanezzen , tis zelfs aps mn 2e gitaar, maar ik vind het een lekker ding :smile:

Ihsahn
8 maart 2003, 02:46
rg470 voor mij... vind em wel lekker hoor vooral de nek

Neals
8 maart 2003, 15:13
S heeft veel lekkerdere body

Moonchild
9 maart 2003, 14:39
Over die gouden hardware, die zit volgens mij alleen op de s620xGK, en niet op de s620xWNF.

Jay Cal
9 maart 2003, 15:14
Ik vind die QM pu's die op de oude S series zaten echt superbagger. Erg weinig organische tonen in ieder geval. Als ik een mahoniegitaar wil koop ik liever een RG of een LP.

Greetz!

bapi
10 maart 2003, 17:54
yep, op de s620xWNF zit zilveren hardware. maar ik vrees dat walnut niet echt mijn stijl is. Ja, ik weet het, ik ben nogal kieskeurig, maar het is dan ook een grote uitgave.
Ik heb nog een emg 81 & 85 liggen. Ik zou deze het best in de plaats van die ibanez v7&8 steken zeker? Iemand ervaringen met deze pups?
groeten

Maiden Michiel
10 maart 2003, 18:21
Ik vind de S serie wel gaaf, alleen jammer van die fretboard inlay

Neals
10 maart 2003, 18:54
tis niet zo lelijk als die voodoo serie van gibson

Anders Destium
11 maart 2003, 11:35
Zo'n RG620x is het in ieder geval niet geworden begrijp ik? Het lijkt me dat die gitaar meer aan je wensen voldoet. Daarbij kan het ook geen kwaad om de elementen te vervangen, dat zijn de zelfde. Als je er EMGs in zet heb je de ideale combi tussen extreem mooi clean en vette scheur!