PDA

View Full Version : mesa roadster vraagjes



vivaha
4 november 2008, 23:47
Ik heb een half jaar een mesa roadster + bogner 2x12
Een beest van een amp.
Wat me bij het uitproberen niet is opgevallen, en nu wel is dat mijn lead sounds erg droog klinken.
Ik speel in een coverband en gebruik de versterker voor erg veel uiteenlopende stijlen.

Kan iemand vertellen waar dit 'droge' vandaan komt?
De settings staan bij kan 3 en 4 op modern.
Dit geeft wel erg veel power. Misschien wel iets te veel.
Heb al wel wat aan de instellingen liggen kloten, krijg het echter niet voor mekaar.

Ik ben op zoek naar 4 goede basis geluiden van clean naar steeds meer oversturing. Het contrast tussen de kanalen is nu erg groot.
Begrijp me niet verkeerd, hij klinkt super meer iets too much...

casper innosence
5 november 2008, 00:32
ik heb een triple rectifier gehad, maar ik weet niet in hoeverre deze enigzins te vergelijken is mate de roadster. Maar ik vond met name op kanaal 3 dat ie op de vintage mode veel lekkerder klonk, wel moest ik daarvoor flink aan de eq draaien, heel erg afwijkend van modern iig.

Ik zou zeggen ga daar es wat mee klooien.

Overigens vond ik mn recto ook een moeilijke amp om in te draaien, uiteindelijk mede om die reden (en de bult opties die ik niet gebruikte) weg gedaan voor een 1 kanaals soldano..

Nocki
5 november 2008, 08:28
Hoi,

Ook ik heb een tijdje een Roadster gehad. Leuke amp maar helaas niet zo goed als andere boogie amps. Wat ik vaak merk bij Mesa is dat de mooise kreten die op bepaalde knoppen staan zoals bold/sponge zorgen dat je insteld op naam en niet op geluid.
Ik heb het geluid er uiteindelijk niet uitgekregen wat ik zocht. Probleem was dat het in de mix niet zo lekker werkte en dat het geluid me wat te korrelig was. Toen ik later een dual recto hoorde was dat een veel lekkerdere amp die beter reageerde op mn spel.

Je kan eens wat rommelen met buizen en speakers. wie weet doet dat iets voor jou. voor mij zelf was het neit een amp met veel karakter.

Mi-J'Den
5 november 2008, 09:51
Ik heb nog geen ervaring met Mesa, maar dit zou je kunnen helpen. Het komt van The Boogie Board (http://forum.grailtone.com) Ik weet niet hoe goed je engels is, maar die site is echt een schat aan info voor elke Boogie bezitter. (ik hoop zelf in de toekomst ook een Boogie te kopen, waarschijnlijk ook de Roadster)

Tussen haakjes, als hij Channel 3 zegt is dat op jouw Roadster Channel 4, en zijn CH2 is jouw CH3


I have some very specific recommendations, since I play lead through a Triple Rec. First, avoid playing through Channel 3 Modern for leads. Channel 3 Vintage, Channel 2 Modern, or Channel 2 Vintage are all workable, but Channel 3 Modern will give you way too much bass and way too much presence for solo work.

Next, use tube rectification instead of silicon diodes. The clarity and articulation that the diodes provide that is sooo good on heavy rhythms can get strident and austere for leads.

Next, make sure your amp's bass control is no higher than 1:00, your mids no lower than 12:00, and your treble anywhere between 11:00 and 2:00. For presence, it depends on the channel. If you're using Channel 3 Vintage, the presence should be no higher than 10:00 to 11:00. For Channel 2, it should be no higher than 1:00 to 2:00.

Next, put a good overdrive pedal between your guitar and your amp, with the gain minimal and the level cranked.

Next, set your amp's gain no higher than 2:00. With the overdrive in there, you won't need any more than that, and it will only get muddier anyway.

(Optional): Put a graphic EQ in the effects loop with 200Hz set to -4db and 800Hz set to +6db. If you play a thin guitar and/or use active pickups, you may also want to set 400Hz to +2db.

Succes!

andoni
5 november 2008, 09:59
Ik zou voor lead geen Modern Mode gebruiken. Daarvoor klinkt dat te scooped en scheurend, niet vloeiend genoeg. Erg leuk voor strakke chugga chugga, maar voor leads zou ik eerder Vintage Mode nemen. Dat ligt zachter in het gehoor, en je kan je amp wat meer opendraaien doordat Vintage Mode gewoon minder luid is. Wat je ook kan proberen is de Tube Rectifier gebruiken ipv Diode Rectifier. Wederom, minder strak en heavy, maar net wat smeuiger voor leads.

Wat bij mij uiteindelijk zorgde voor een lead sound waar ik echt tevreden mee was: Vintage Mode met ervoor een goed boost pedaal.

EDIT: de mens hierboven was mij al voor. Zo zie je maar.

vivaha
5 november 2008, 23:24
Bedankt voor de tips!!

Ik ga gelijk het e.e.a. proberen.