PDA

View Full Version : Hey Folks



Alf
4 november 2008, 19:18
Toch ook maar even voorstellen dan. Ben zojuist lid geworden.
Mijn gebruikersnaam is alf, afgeleid van Alfons; bekenden en familie noemen me gewoon Fons. Ik woon in Hulst, in het zuidwesten van het land en mag daar bij de gemeente "werken";) Hobbies zijn o.a muziek (luisteren), computeren, hyves, geologie en astronomie en ik hoop binnenkort ook gitaarspelen. Mijn muziekvoorkeur gaat uit naar Blues en Rock, maar natuurlijk ook naar andere genres.

Ik ben een absolute beginner wat betreft de gitaar. Sterker nog: ik heb nog niet eens een gitaar. De aanschaf van een gitaar is echter heel nabij. Ik wil gelijk elektrisch beginnen en ook met een goede gitaar (prijsklasse 1000-3000 euro of zo (mag ook nog meer zijn hoor.). Weet nog niet of het een Fender of Gibson moet worden en ik ben ook al een beetje verzot op Heritage.
Ondanks mijn hoogbejaarde ;) leeftijd van 45 hoop ik dat dit toch nog allemaal gaat lukken. Ik hoop allereerst via dit forum wat meer informatie te kunnen verwerven van al die veel meer deskundige leden.

Dus ik hoop snel in contact te komen met al die andere mensen cq muziek/gitaar-liefhebbers hier.

CU,

Fons :strat:?

alexandra
4 november 2008, 19:31
Welkom hier :)
Het is hier heel gezellig!

aaronstonebeat
4 november 2008, 19:49
Gegroet Fons,
Hulst ligt toch in Zeeuws Vlaanderen, als ik het me goed herinner? Daar heb ik in een grijs, grijs verleden nog eens met een band opgetreden.

Wat voor gitaren bespelen je helden? Misschien dat dat je helpt bij je keuze; er zit nogal wat verschil tussen Gibson en Fender.

Alf
4 november 2008, 20:31
Hey there,

Leuk dat jullie al zo snel reageren, dus dat kan inderdaad nog gezellig worden Xan.

Wat betreft mijn gitaarkeuze laat ik me niet zo leiden door hetgeen mijn favoriete artiesten gebruiken. Zomaar even een paar favorites: Stevie Ray Vaughan, Jimi Hendrix, Joe Bonamassa, Aynsley Lister, John Mayer en zo kan ik nog wel even doorgaan.
De Fender en gibson hebben inderdaad nogal wat verschillende kenmerken en geluid. De Heritage is natuurlijk een mooi zusje van Gibson (als ik dat zo mag zeggen) en ik hoor er veel goede dingen over.
Ik overweeg om mijn gitaar, versterker e.d. bij MaxGuitarStore in Den Haag te gaan kopen. Ik hoop daar een gedegen, goed en vooral eerlijk advies te krijgen want (en nu druk ik me nogal plat uit) ik heb er de ballen verstand van!
Naast een goede gitaar met een kenmerkend geluid wil het oog natuurlijk ook wat. Een versterker met een miljoen mogelijkheden vind ik in het begin nog niet eens zo belangrijk; een goede gitaar wel.

CU again,

Fons

Richard33
4 november 2008, 23:12
Ik benijd je uitgave patroon, ik ben eigenlijk best jaloers; ik kan het namelijk niet veroorloven om een gitaar van 1000-3000 te kopen.

Blues is geweldig om te spelen; van een paar noten tot snelle riffs - veel plezier!!:noob:

Maar eh, als je nog een absolute beginner bent, zou ik je adviseren om een gitaar van pak 'm beet 500-600 euro te kopen. Als je dan toch geld te veel hebt, koop dan twee of drie verschillende soorten; semi hollow body, stratocaster copy en bijvoorbeeld een les paul. Ik bedoel, je kent nog geen akkoord dus dan kun je ook niet de meerwaarde van een gitaar uit die prijsklasse op waarde schatten. Het is een beetje zoals het proeven van een dure fles wijn - als je er weinig verstand van hebt kun je er ook moeilijk verschil in proeven. Als iemand je adviseert een gitaar van 2000,- te kopen als je pas begint, ga dan op zoek naar een andere gitaarwinkel!

aaronstonebeat
4 november 2008, 23:25
Ware woorden!
En vergeet niet wat geld voor de versterker te reserveren; daar vind je evenveel verschillende smaken en kwaliteiten als bij gitaren.
Een gitaar van 2000 of meer op een goedkoop prul van een versterker zou een treurige verspilling zijn; en dan heb ik het helemaal niet over het aantal mogelijkheden.

grayfink
4 november 2008, 23:50
Welkom!
Gezien je muziekvoorkeur lijkt mij een Fender stratocaster een goed beginpunt. Met jouw budget kun je makkelijk een American standard kopen, ca 1200€. Bedenk wel dat het het een tijd duurt voor je het verschil merkt met de Fender Made in Mexico stratjes uit de "classic" serie. Die kosten ca. 700€ Als amp lijkt mij een Peavey classic 30 een aardig beginpunt. (ca 500€)

Dark_Tranquillity
5 november 2008, 16:34
Ik ben het met grayfink eens, alhoewel ik wel gelijk de reply's om met een goedkopere gitaar te beginnen de grond in trappen. Ik ben zelf ook met een dure gitaar begonnen, en vind dat nog steeds een goed idee.

Wiellem
5 november 2008, 16:55
Ik ben het met grayfink eens, alhoewel ik wel gelijk de reply's om met een goedkopere gitaar te beginnen de grond in trappen. Ik ben zelf ook met een dure gitaar begonnen, en vind dat nog steeds een goed idee.

Ik ben het volledig met je eens, later ben je blij met die dure gitaar waarmee je bent begonnen omdat je hierdoor zonder problemen de basis en verder mee kon leren.