PDA

View Full Version : Hulp bij keuze



Year62
4 november 2008, 14:33
Beste gitaristen,
na enkele jaren terug te zijn begonnen met gitaar te spelen op een Ibanez RG 2550E voor meestal rock en hardrock wou ik wat anders aanschaffen nl een stratocaster om wat veelzijdiger te kunnen zijn.
Daar mijn budget voor deze extra gitaar rond de 300€ (crisis he ;)) ligt dacht ik aan deze drie gitaren nl deze:
1. London City Spitfire 2
2. Squire vintage modified
3. Squire classic vibe 60's
Momenteel heb van een heel goede vriend een Deluxe USA fender Lonestar met daarop 2 Tex-Mex singlecoils en een Seymour Duncan humbucker te leen en vind de sound ongelooflijk wat daar uitkomt zeker wat betreft die singlecoils.
Nu mijn vraag is welke van deze drie voornoemde welliswaar goedkopere gitaren komen in de buurt van de sound van deze Lonestar.
De London city heb ik al uitvoerig getest maar komt niet in de buurt, een klein nadeel vond ik de dunne hals, lijkt nog dunner te zijn dan de 5pc wizard van mijn Ibanez.
Van de Squiers heb ik geen één kunnen testen daar de locale muziekboer er geen op stock had.
Nu bezit de vintage modified Duncan Designed SC-101 single coils en de body is van Indian red cedar en weet niet wat invloed het zou hebben voor het geluid.
De Classic Vibe 60' heeft 3 Custom Stratocaster Alnico 5 single coils merk weet ik niet maar klinken geweldig nadat ik een YouTube bekeken heb.
Nu mijn vraag naar jullie toe is dat er zich misschien bezitters zijn van één van deze drie voornoemde strats om hun bevindingen ervan met mij te kunnen delen daar ik dan ook een goede keuze kan maken naar de aanschaf toe.
Bedankt alvast voor jullie reacties.