PDA

View Full Version : Aanraders andere elektro/acoustische gitaar linkshandig



Yanniick
4 november 2008, 13:34
Hallo allemaal!

Ik ben van plan een nieuwe elektro/akoestische gitaar te kopen, deze zal ik voornamelijk versterkt gebruiken aangezien ik voor unplugged al een Yamaha heb waar ik erg blij mee ben.

Ik zal zelf te denken om de Yamaha apx 700l te halen, aangezien deze versterkt ( In mijn ogen ) Erg goed klinkt, en hij speelt erg lekker.

Is dit een verstandige keuze? Waarom zou ik deze wel / niet moeten halen, en of hebben jullie nog andere gitaren waar ik naar moet kijken? Ik ben op zoek naar een vol rijk geluid, met een goeie balans van bass en treble, iets meer bass mag wel!

Mijn budget ligt rond de 800 euro max. Als het echt nodig is zou dit nog wel iets hoger kunnen gaan.

Hou wel rekening mee dat ik linkshandig speel, en dus niet rechtshandig ga spelen.

Bij voorbaat dank!

Groet Yannick

Ps: Ik heb in met de zoekfunctie niks gevonden waar ik wijzer van werd, alleen gitaren van een laag budget. Met google kom ik ook maar een beperkt aantal gitaren tegen.

Yanniick
5 november 2008, 17:08
Niemand die kan helpen..?

Megalomanian
6 november 2008, 11:46
Ikzelf ben ook linkshandig en speel nu al een aantal jaren, naar volle tevredenheid overigens ;) op een Crafter Gae15 die gooi ik hier door een Roland AC60 en de combinatie levert iig een heerlijk geluid op. De crafter heeft ook genoeg "punch" om zonder de versterker ook zijn mannetje te staan..
Wie weet heb je er wat aan.. De mening over crafters zijn altijd heel divers hier op het forum maar er zijn er absoluut een paar bij die het met mij eens zullen zijn.. De gae30 heb ik niet op gespeeld maar ook die schijnt het te "kunnen"

In totaal zal het dan binnen je budget passen..

Ikzelf ben aan het sparen voor een fijne linkshandige cole clark op dit moment.

Groetjes

Pais
6 november 2008, 13:35
Heb je al overwogen om een element in je huidige akoestische gitaar in te laten bouwen?

Yanniick
6 november 2008, 16:59
Ik heb er wel over gedacht, alleen ik heb deze gitaar gekocht om lekker onvoozichtig mee te doen en overal mee te nemen waar ik heen ga, bijv. het strand, en op vakantietjes hij koste mij ook bijna niks, dus ik hoef er nu niet super zuinig mee te doen ( Hij moet natuurlijk niet kapot gaan ) Dus daarom hou ik deze liever zonder element.

Bedankt voor de reacties :)

Blend
6 november 2008, 17:35
Yamaha is een goed merk, maar kijk eens zeker verder! Bijvoorbeeld uit de Godin fabriek (Art&Lutherie, Simon & Patrick, Seagull), ik denk dat je daar ook zeker goeie gitaren kunt halen.

Wat voor stijl wil je ermee gaan spelen?

Yanniick
7 november 2008, 14:50
Yamaha is een goed merk, maar kijk eens zeker verder! Bijvoorbeeld uit de Godin fabriek (Art&Lutherie, Simon & Patrick, Seagull), ik denk dat je daar ook zeker goeie gitaren kunt halen.

Wat voor stijl wil je ermee gaan spelen?

Wat voor stijlen ik ermee speel? Van jazz/blues, tot akoestische rock nummers, dan moet het meestal zo vol mogelijk klinken allemaal, maar ik speel er ook solotjes mee dus daar moet die ook wel voor geschikt zijn.