PDA

View Full Version : 2 track in Nuendo 3 sample editor bewerken



Azrahell
4 november 2008, 13:22
Hoi daar,

Ik wil in Nuendo 3 2 audio tracks precies hetzelfde bewerken/editten, maar als ik op een track klik terwijl ik ze allebei hebt geselecteerd dan zie ik maar 1 sample editor.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik ze exact hetzelfde bewerk?

het gaat hier om drums, de kick staat op 2 sporen, dus als ik iets recht wil trekken wil ik dat bij allebei hetzelfde.ik heb iets gelezen om ze te groupen, maar weet niet hoe, en lukt dat dan ook in de sample editor?

Kan iemand mij helpen??

Alvast bedankt

Humedo
4 november 2008, 13:41
Volgens mij kun je de 2 (mono?) sporen (wavs) down mixen naar 1 spoor (mono of stereo) en vervolgens die ene fysieke wav bewerken. Ik weet hoe het in Cubase SX moet, maar geen idee of dat voor Nuendo hetzelfde is.

Maar als je in de handleiding zoekt naar down tracking of down mixing zal je er wel uitkomen.

En ja, je kunt deze nieuwe wav dan bewerken in de sample editor, mits je de wav ook weer opnieuw in je project laadt.

Azrahell
4 november 2008, 14:01
Hardstikke bedankt Humedo,

Het zijn inderdaad 2 mono tracks, en het is ook in cubase opgenomen.

Ik had moeite om het juiste te vinden in de handleiding maar weet nu waar ik naar moet zoeken.

De 2 tracks zijn identiek, ik kwam ook tot de conclusie dat ik de een zou kunnen editen, dan de andere deleten en de ge-edite track dupliceren, of is dit een foute manier?

1 ding nog , misschien een stomme vraag, maar waarom moet ik de wav opnieuw inladen?

In ieder gaval bedankt voor je reactie

Humedo
4 november 2008, 14:38
De 2 tracks zijn identiek, ik kwam ook tot de conclusie dat ik de een zou kunnen editen, dan de andere deleten en de ge-edite track dupliceren, of is dit een foute manier?Ik begrijp niet helemaal waarom je 2 exact dezelfde tracks zou willen hebben dan. Maar je kunt er natuurlijk altijd 1 bewerken en die naar een ander spoor kopieren.


1 ding nog , misschien een stomme vraag, maar waarom moet ik de wav opnieuw inladen?Dat is een optie bij het down mixen, of de downmix opnieuw als track in het project moet worden geladen. Als je via de interne editor nog wilt bewerken, zal dat moeten. Je kunt ook de gedownmixte (goed nederlands :P) track opnieuw importeren.

Roman
4 november 2008, 15:21
groeperen is uitaard een kwestie van RTFM (of anders rechtermuis en dan je intuitie volgen)

Als het gaat om samples rechtschuiven dan zou ik eerst fragmenten (automatisch laten) maken, is makkelijk schuiven op die manier. hoe? rtfm..