PDA

View Full Version : diezel einstein



ibahan
4 november 2008, 11:26
kan iemand misschien helpen om aan een diezel einstein head te komen?
ik heb ze alleen in de winkel zijn staan in duitsland bij musistore
maar om nou helemaal naar duitsland te rijden:o

HaroldA
4 november 2008, 11:46
Gitaarmarkt (http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=97033)?

Squier4ever
4 november 2008, 11:53
jukebox in boekel heeft er vast wel een staan.

iWishmaster
4 november 2008, 13:33
jukebox in boekel heeft er vast wel een staan.

Ja, afgelopen zaterdag nog zien staan. Wel de Stereo uitvoering geloof ik.

casper innosence
4 november 2008, 13:37
Ja, afgelopen zaterdag nog zien staan. Wel de Stereo uitvoering geloof ik.

de einstein is er toch niet in stereo, en ik zag vrijdag geen Einstein staan, volgens mij hebben ze nog wel n (2ehands) VH4s

iWishmaster
4 november 2008, 13:53
de einstein is er toch niet in stereo, en ik zag vrijdag geen Einstein staan, volgens mij hebben ze nog wel n (2ehands) VH4s

Ow wacht, ik dacht datie de VH4 bedoelde, verkeerd gelezen. De Einstein heb ik dacht ik ook zien staan? Maar ben ik niet helemaal zeker van, ik zag 2 van die lelijke Diezel bakken staan waarvan ik er één als VH4 herkende inderdaad. Anders even bellen, ze hebben daar bakken met te gekke amps staan!

casper innosence
4 november 2008, 16:54
maar je kunt wel beter je pinpas de 1e keer thuis laten ;) hehehe eerst testen..

Bl44t44p
4 november 2008, 22:59
Die Einstein hebben ze dan al een tijdje niet meer bij Muziekhandel Jukebox, half augustus (en begin september) was ie er ook niet. Zelfde geldt voor de Herbert. VH4s staat daar wel al tijdje, wist trouwens niet dat die tweedehands was.

casper innosence
5 november 2008, 00:36
toen ik vorig jaar in the market was voor n vervanger van mn mesa, had ik ook wel oren naar n Einstein, al had ik t idee wel dat die te veel opties voor me had, en toen ik de Avenger hoorde, was ik verkocht :P

stiekem nog steeds benieuwd naar.

Maare bel de jukebox eens, misschien komen ze binnenkort binnen? of misschien doen ze weinig meer met diezel.. ik weet t niet.

Jan-Willem
5 november 2008, 08:12
De Jukebox heeft zeker wat met Diezel heb er zelf destijds mijn Diezel Herbert gekocht en toendertijd stond er ook een Einstein, je kan ze in iedergeval bellen.

succes

casper innosence
5 november 2008, 13:14
Dat ze Diezel deden weet ik, maar de laatste tijd hebben ze er verdacht weinig gehad volgens mij...

Bl44t44p
5 november 2008, 17:55
Inderdaad, en toen ik half augustus ofzo vroeg naar die Einstein kon Daan ook niet echt zeggen wanneer ze die weer zouden krijgen...

ibahan
5 november 2008, 20:25
de diezel einstein komt volgende week weer binnen bij jukebox
dankjewel voor de tips;D

x.a.d
7 november 2008, 16:05
correctie: Is nu binnen bij jukebox...Zelf zien staan :D

casper innosence
7 november 2008, 18:20
dan kom ik niet bij de jukebox voorlopig, heb gehoord dat t GAS virus daar heerst... :P

-Heineken-
9 november 2008, 18:39
2e hands VH4s voor een prijs misschien wel goedkoper dan een nieuwe Einstein (oftewel VH4 light)? Ik zou geen 2 keer moeten denken....

Iceman
10 november 2008, 11:34
Mijn (mono) Diezel VH4 komt in december in de verkoop.
Er staat ook nog een stereo uitvoering op gitaarmarkt.

Jimwoud
10 november 2008, 11:46
Mijn (mono) Diezel VH4 komt in december in de verkoop.
Er staat ook nog een stereo uitvoering op gitaarmarkt.
Waar ga je naar overstappen?

Jan-Willem
11 november 2008, 09:10
Mijn (mono) Diezel VH4 komt in december in de verkoop.
Er staat ook nog een stereo uitvoering op gitaarmarkt.

En waarom ga je je Diezel weg doen?

Iceman
11 november 2008, 11:19
En waarom ga je je Diezel weg doen?

Omdat ik gestopt ben met m'n bandje DeadHead. Daar sponsorde ik 1 van de gitaristen met goede versterkers. Ik blijf natuurlijk niet aan het sinterklazen.

Momenteel ben ik serieus bezig om te verhuizen naar Duitsland, jawhol!! Meeste huizen zijn daar ruim, vrijstaand en onderkelderd. Het idee is om de Diezel VH4 + Engl/marshall cabinet te verkopen, er een 2de hands Mac Pro+audiointerface+studiomonitoren van te kopen en te gaan produceren (in de kelder). Eerst wat voor mezelf, daarna zien we wel verder. Geluid is altijd mijn hobby geweest en tegenwoordig hoeft het allemaal niet meer zoveel te kosten. De partykeller akoustisch onder handen nemen met diffusers en bastraps.

Heb talloze pluggins voor synth en drums (SD2) die op de huidige computer vastlopen.

Oh ja, het gitaargebeuren. Gitaren en basgitaren hou ik.
Ik ga gitaar opnemen via DI (om later te laten reampen) en koop wat gitaar preamps (Mesa Studio/Marshall JMP-1) om daar Impulses aan toe te voegen. Klinkt tegenwoordig erg goed.

Ik ben altijd meer van het gitaargeluid geweest dan van het gitaarspelen, en heb door de jaren heen behoorlijk wat van studio-opnamens geleerd.

De VH4 is een prima versterker, persoonlijk vind ik het een verbeterde versie van de Rectifier. Vooral kanaal 3 klinkt op volume belachelijk lomp met een enorm rauwe korrel.

Ontopic:

Als ik de topicstarter was, zou ik eerder een 2dehands VH4 kopen dan een nieuwe Einstein. Niet uit eigenbelang, maar op een 2dehands VH4 zul je nooit zoveel geld verliezen als een nieuwe Einie. En een VH4 is natuurlijk veel gaver.

Iceman
11 november 2008, 11:26
Waar ga je naar overstappen?

Jim, gaat die Mesa Studio Preamp van jou nog in de verkoop?

Ik ga dus werken met preamp+impulses. dan ga ik op zoek naar de Studio preamp, of de Quad of de Triaxis, al is de Triaxis wat aan de dure kant.

Jan-Willem
11 november 2008, 12:18
Omdat ik gestopt ben met m'n bandje DeadHead. Daar sponsorde ik 1 van de gitaristen met goede versterkers. Ik blijf natuurlijk niet aan het sinterklazen.


Volgens mij heb ik dan altijd in de verkeerde band gezeten :D

Jimwoud
11 november 2008, 12:44
Jim, gaat die Mesa Studio Preamp van jou nog in de verkoop?

Ik ga dus werken met preamp+impulses. dan ga ik op zoek naar de Studio preamp, of de Quad of de Triaxis, al is de Triaxis wat aan de dure kant.
Misschien wel. De andere gitarist van m'n band heeft hem nu, en wilt hem misschien overnemen. Als dat niet doorgaat, hou ik hem zelf(Zit toch wel een hele vette distortion in) of ik doe hem weg. Laat wel weten als ik hem verkoop.

Iceman
11 november 2008, 13:15
Volgens mij heb ik dan altijd in de verkeerde band gezeten :D

Jij hebt anders een prachtige setup.

Maar ik denk dat jij om dezelfde reden een Herbert hebt gekocht als dat ik de gitarist sponsorde; je wilt een vet en open geluid horen, geen metalzone-valvestate combinatie.

Jan-Willem
11 november 2008, 13:38
Jij hebt anders een prachtige setup.

Maar ik denk dat jij om dezelfde reden een Herbert hebt gekocht als dat ik de gitarist sponsorde; je wilt een vet en open geluid horen, geen metalzone-valvestate combinatie.

Dank je :)

Je hebt gelijk, maar een andere reden was ook omdat de diezels erg praktisch zijn kwa mogelijkheden (mute, aparte tuner out, midi, enz).

Maar toch ben ik zelf nog steeds niet helemaal tevreden over mijn geluid (heb af en toe het gevoel dat ik te veel verzuip) en twijfel af en toe erg, weet alleen nog niet waar het aan ligt, ga sowieso nog op jacht naar een andere cabinet (4x12 in plaats van 2x12) dus dat is nog even afwachten.

Iceman
11 november 2008, 19:12
Dank je :)



Maar toch ben ik zelf nog steeds niet helemaal tevreden over mijn geluid (heb af en toe het gevoel dat ik te veel verzuip) en twijfel af en toe erg, weet alleen nog niet waar het aan ligt, ga sowieso nog op jacht naar een andere cabinet (4x12 in plaats van 2x12) dus dat is nog even afwachten.


Zou ik eerst een ander 4x12 cabinet proberen. Je gaat nu met je 180 watt Herbert over een 2x12. Die 2x12 zou als dat laag-geweld wel eens niet helemaal kunnen verwerken. Als je daar maar sublaag in gooit (wat ie misschien niet weergeeft op dat volume) dan zal je totale geluid er op achteruit gaan.

Is een 4x12 niks, dan zou ik andere elementen proberen, of een tubescreamer/overdrive er voor om het palmmuten strakker te maken.

Orpheo
11 november 2008, 19:23
@Iceman, je hebt een PMetje!

Iceman
11 november 2008, 20:34
En PM terug...

Orpheo
11 november 2008, 22:25
En PM terug...

en weer een nieuwe pm ;)

Jan-Willem
12 november 2008, 08:25
Zou ik eerst een ander 4x12 cabinet proberen. Je gaat nu met je 180 watt Herbert over een 2x12. Die 2x12 zou als dat laag-geweld wel eens niet helemaal kunnen verwerken. Als je daar maar sublaag in gooit (wat ie misschien niet weergeeft op dat volume) dan zal je totale geluid er op achteruit gaan.

Is een 4x12 niks, dan zou ik andere elementen proberen, of een tubescreamer/overdrive er voor om het palmmuten strakker te maken.

Het probleem is niet dat hij niet strak is, daarnaast heb ik de bas meestal bijna volledig er uitgedraaid.

Maar ik had ook de jukebox gebeld en het schijnt dat die Bogner OS 2x12 kasten erg veel bas te hebben en daardoor minder uitgebalanceerd zijn dan de 4x12 bogner kasten.

Dus ga ik binnenkort eerst maar even kijken naar een 4x12 kast :)

the feable
12 november 2008, 12:24
Ahum.. Sig... Ahum