PDA

View Full Version : Investering waarin?



koen90
4 november 2008, 12:14
Hallo,
Ik ben nu een redelijk tijdje slaggitarist in een band. Ik speel op een Ibanez Artcore gitaar over een vox valvetronix versterker. En ik heb een tunerpedaaltje en een goedkoop distortionpedaaltje. Ik vroeg me af wat jullie denken dat dé pedalen zijn voor een slaggitarist? Ik heb namelijk weer een beetje geld(600/700 euro), en ik twijfel nog over waarin ik ga investeren. Óf een nieuwe gitaar, of versterker of nu één of 2 pedaaltjes en dan doorsparen.
Ik denk zelf dat het slimmer is om een gitaar of versterker te kopen, aangezien je geluid er daardoor veel meer op vooruit gaat. Waar zouden jullie het eerst in investeren?
Groeten, Koen

Ernieballetje
4 november 2008, 12:32
Als je mede-band leden geen commentaar op je sound hebben, waarom andere pedalen?
Wel even je Gear lijstje aanpassen ivm de Artcore;)

Luke-wannabe
4 november 2008, 12:35
Een leuke amp zou ik kopen als je je geluid echt wilt verbeteren.

HaroldA
4 november 2008, 12:44
een tunerpedaaltje en een goedkoop distortionpedaaltje.

Met beiden kun je een hoop slopen van je geluid... Een goede tuner is belangrijk en een overdrive/distortion die nog wat van je geluid heel laat ook...

Welke pedaaltjes hebben we het over? En welke muziekstijl speel je?

AgileGhost
4 november 2008, 12:46
Wat te denken van een goede buizen floor-preamp zoals de koch pedaltone, de mesa v-twin of de h&k tubeman? Dan krijg je een betere distortion én een algemeen beter geluid.

HaroldA
4 november 2008, 12:50
Wat te denken van een goede buizen floor-preamp zoals de koch pedaltone, de mesa v-twin of de h&k tubeman? Dan krijg je een betere distortion én een algemeen beter geluid.

Misschien is een OCD al voldoende voor de TS?

Squier4ever
4 november 2008, 12:56
of gewoon een volledige buizenbak kopen, ff doorsparen nog dan.

HaroldA
4 november 2008, 13:11
of gewoon een volledige buizenbak kopen, ff doorsparen nog dan.

Een JCM 800 2x12" combo kan natuurlijk wel voor dat geld ;)

koen90
4 november 2008, 13:30
Welke pedaaltjes hebben we het over?

Het zijn echt baggerpedaaltjes, beide behringer, vanuit geldgebrek gekocht.
Ik denk dat ik mijn squier nog eens goed laat na kijken en afstellen, als backupgitaar. En dat ik nog even verder spaar voor een boss OS-2 of ander overdrive/distortionpedaal en een full tube versterker. Ik weet alleen niet zo goed wat de betere buizenversterkers voor een budget van ong 700 euro zijn?
Ik zie een aantal marshall JCM 900's staan op marktplaats. We spelen vooral nummers zoals QOTSA, Foo fighters, Oasis, Jimi Hendrix. Eigen nummers zijn soortgelijk.

koen90
4 november 2008, 13:32
Een JCM 800 2x12" combo kan natuurlijk wel voor dat geld ;)

Die combo heb ik nog niet kunnen vinden op marktplaats, maar dan heb je wel een prima buizenversterker lijkt me toch? Ik ben wel voor een combo eigenlijk.

Rormo
4 november 2008, 13:38
Als eerste zou ik een andere versterker kopen, en dan pas pedaaltjes of andere gitaar. Voor slaggitaar zou ik persoonlijk altijd een telecaster nemen, maar dat is mijn smaak.

Een goede amp gaat je geluid iig het meest verbeteren tov die Vox die je nu hebt. Die is zeker niet slecht, maar wel een ebetje voor beginners. Bij goedkope buizenamps kun je nieuw denken aan Peavey valveking, H&K statesman, Peavey classic 30. 2e hands kun je uiteraard nog veel meer vinden...

koen90
4 november 2008, 13:42
Als eerste zou ik een andere versterker kopen, en dan pas pedaaltjes of andere gitaar. Voor slaggitaar zou ik persoonlijk altijd een telecaster nemen, maar dat is mijn smaak.

Een goede amp gaat je geluid iig het meest verbeteren tov die Vox die je nu hebt. Die is zeker niet slecht, maar wel een ebetje voor beginners. Bij goedkope buizenamps kun je nieuw denken aan Peavey valveking, H&K statesman, Peavey classic 30. 2e hands kun je uiteraard nog veel meer vinden...

Het geluid van mijn Vox begint inderdaad een beetje te vervelen. Het blijkt wel echt een beginneramp te zijn. Ik ben wel voor een tweedehandse versterker. Ik ga dit weekend eens naar Feedback om te testen. bedankt voor de snelle reacties.

Swan
4 november 2008, 14:01
eerst de behringer pedalen er uitgooien, die dingen zuigen zoveel tone dat is zonde van elke amp.
probeer eens 2e hands een goed distortion pedaaltje te vinden!

SGbanez
4 november 2008, 15:46
Inderdaad, stamp eerst die Beheringers kaput en offer ze tijdens een optreden. Vervolgens koop je een Marshall JCM800 en is alles toch nog goed gekomen...

bert k
4 november 2008, 15:51
Mensen, dit hoort in Versterkers of in Effecten. Zeg het maar waar de voorkeur naar uitgaat en dan verplaats ik hem.

Squier4ever
4 november 2008, 15:52
hij heeft al een zelfde topic in versterkers, had je net gerapporteerd.

almarvk
4 november 2008, 17:29
Dus dubbel, dus deze gaat dicht.