PDA

View Full Version : lindy fralin pick ups voor mijn strat maar welke ?



bagheera
4 november 2008, 10:35
hey iedereen ,

ik heb thuis een stratje staan van aria pro II en die zou ik graag upgraden tot een echte gitaar :p
Ik ben nu dus aan het kijken op de site en die is behulpzaam maar hij heeft zo'n 6 verschillende soorten.
Wat ik wil van mijn pick ups is dan weer zo een volledige contradictie.
Ze moeten lekker licht funky klinken maar ook wat donker ( ja ik weet niet hoe ik het moet beschrijven )
Wacht zo : een beetje herbie Hancock , een beetje baby Huey en een beetje the meters
Is dat een beetje duidelijk

Hier een link naar de pick up keuzes ( zelf dacht ik de vintage hot )
http://www.fralinpickups.com/stratstyle.asp#covers

bagheera
5 november 2008, 13:16
blijkbaar heeft hier niemand ervaring mee :)
dat zal betekenen dat ze nog niet zijn doorgebroken ofzo
misschien reden te meer om ze te kopen
lekker uniek
lindie frailin zou wel een pick up guru zijn

Tristan
5 november 2008, 15:37
Geen Lindy Fralins, klinken niet geweldig, zeker de Vintage Hots niet, de Blues zijn wel okee, maar ik vind ze beduidend minder dan de Fender Customshop pickups zoals de '54's, waanzinnig lekkere pickups...

bagheera
5 november 2008, 16:26
Geen Lindy Fralins, klinken niet geweldig, zeker de Vintage Hots niet, de Blues zijn wel okee, maar ik vind ze beduidend minder dan de Fender Customshop pickups zoals de '54's, waanzinnig lekkere pickups...

de custom shop pu's ben ik nog niet tegen gekomen ik ga meteen eens kijken
ik ben benieuwd
geven die zo een beetje de sound weer die ik zoek

pasqual
5 november 2008, 16:46
de pick ups alleen zullen niet de klank bepalen, het is het geheel van je gitaar.
dus of je met een bepaald soort pups je beoogde klank krijgt is nog maar de vraag. m.a.w.: fender pups in een aria laten je aria niet meteen als een fender strat klinken. het is een kwestie van uitproberen en hopen dat je er tevreden mee bent.

groeten pasqual.

Tristan
6 november 2008, 12:13
de custom shop pu's ben ik nog niet tegen gekomen ik ga meteen eens kijken
ik ben benieuwd
geven die zo een beetje de sound weer die ik zoek

Hmm, voor dat wat je zoekt zou ik misschien iets eerder de Fender Customshop '69's pakken dan de '54's, alhoewel de '54's zo mooi klinken en zo veelzijdig zijn dat ze dat wat je wil ook wel aankunnen hoor, het zijn gewoon echt geweldig lekkere pickups...
Of het van je Aria een Strat maakt durf ik niet te zeggen, maar je zou het kunnen proberen, die pickups zijn redelijk waardevast.

Pepe
6 november 2008, 12:42
Een hoop van die funky muziek komt uit de late sixties, early seventies en de gitaren zijn vaak ook uit die tijd wat de sound van funkgitaar in feite definieert. De purple formwire pups zijn een onderdeel van die sound maar zelfs met een setje CS '54 in mijn early seventies strat blijft ie dat Hendrix/Gilmour geluid houden, die gitaren zijn anders gebouwd en andersom blijft mijn reissue als Hank B Marvin klinken met CS 69's erin.

Zoals de andere posters zeiden, een Aria is geen Fender strat wat niet wil zeggen dat je er geen goed geluid uit kan krijgen alleen niet DAT geluid misschien.

bagheera
6 november 2008, 13:46
Een hoop van die funky muziek komt uit de late sixties, early seventies en de gitaren zijn vaak ook uit die tijd wat de sound van funkgitaar in feite definieert. De purple formwire pups zijn een onderdeel van die sound maar zelfs met een setje CS '54 in mijn early seventies strat blijft ie dat Hendrix/Gilmour geluid houden, die gitaren zijn anders gebouwd en andersom blijft mijn reissue als Hank B Marvin klinken met CS 69's erin.

Zoals de andere posters zeiden, een Aria is geen Fender strat wat niet wil zeggen dat je er geen goed geluid uit kan krijgen alleen niet DAT geluid misschien.

waar ligt dat dan toch aan, het hout, das een ding, de nek en de pick ups maar ik kan me nouweljks voorstellen dat het echt zooooo veel verschil uitmaakt.
Wat niet wil zeggen dat ik het belang van hout in een gitaar onderschat, ik wil ook niet echt een kopie ik wil de groove, en de feel krijgen die je in die muziek hoort.

Pepe
6 november 2008, 14:45
waar ligt dat dan toch aan, het hout, das een ding, de nek en de pick ups maar ik kan me nouweljks voorstellen dat het echt zooooo veel verschil uitmaakt.
Wat niet wil zeggen dat ik het belang van hout in een gitaar onderschat, ik wil ook niet echt een kopie ik wil de groove, en de feel krijgen die je in die muziek hoort.

Sja, waar dat aan ligt... ik vraag het me niet meer af, it all adds up, pups, hout, hardware, bouwwijze, droging.. voor het oog gewoon 2 stukken hout aan elkaar geschroefd zou je zeggen.

De groove...dat is andere koek. Kwestie van paplepel. Je kan het uitpluizen maar het helpt als je bent opgegroeid tussen de driehoek Chicago, Louisiana en Tampa Bay.

bagheera
6 november 2008, 15:01
Sja, waar dat aan ligt... ik vraag het me niet meer af, it all adds up, pups, hout, hardware, bouwwijze, droging.. voor het oog gewoon 2 stukken hout aan elkaar geschroefd zou je zeggen.

De groove...dat is andere koek. Kwestie van paplepel. Je kan het uitpluizen maar het helpt als je bent opgegroeid tussen de driehoek Chicago, Louisiana en Tampa Bay.

telt het ook als je tussen die muziek bent opgegroeid :listen:

Pepe
6 november 2008, 15:06
telt het ook als je tussen die muziek bent opgegroeid :listen:

Jaloers. Ik ben opgegroeid tussen de driehoek Zangeres Zonder Naam, De Heikrekels en James Last.

barno
6 november 2008, 15:20
Jaloers. Ik ben opgegroeid tussen de driehoek Zangeres Zonder Naam, De Heikrekels en James Last.

:seriousf:
wees er maar zeker van dat dat bv in Batonrouge ook heel exotisch klinkt!