PDA

View Full Version : zoek strakke distortion



joeyonfire
4 november 2008, 08:42
heb onlangs een valveking gekocht vanwege het warme cleane geluid. Maar het gainkanaal vind ik niet super. nu ben ik opzoek naar een goede strakke distortion. heb al de metal muff geprobeerd en verschillende boss pedaaltjes. ben wel van plan om nog een tubescreamer te kopen maar daarmee krijg ik natuurlijk niet het zweverige geluid van het overdrive kanaal weg. iemand tips?

JimiDylan
4 november 2008, 08:49
Proco Rat II

bastiaanvanbeek
4 november 2008, 09:11
Idd, de Proco Rat II is een heel strakke distortion. daarnaast zijn Maxon distortions en overdrives ook super strak. de Rat en Maxon worden trouwens ook regelmatig samen gebruikt. Maxon overdrives geven een milde oversturing die het karakter van je versterker behoudt, in tegenstelling tot boss pedaaltjes waar niets meer van je orginele toon overblijft.

Twee voorbeelden:

Maxon OD808 (nog strakker dan de tubescreamers)

Maxon OD-9 (hetzelfde als de ibanez tubescreamer)

Maar wil je echt distortion hebben, zou ik voor de Rat gaan

joeyonfire
4 november 2008, 09:48
misschien niet onbelangrijk. ik speel vooral power metal.

maar zou ik de pedaaltjes door de effectloop moeten gooien of tussen versterker en gitaar?

schizo910
4 november 2008, 10:03
De Procorat is i.d.d. een goede keus. De Metal Muff heb ik een tijd naar tevredenheid gebruikt, maar in mijn huidige bandsituatie gebruik ik hem niet meer. Probeer ook de blackstar pedalen eens, de Emma ReezaFRATzitz, Zvex Box of rock, MXR Dime distortion. Dit zijn allen pedalen die ik afgelopen maanden heb getest en die wel zijn blijven hangen. Het blijft uiteraard een kwestie van smaak en hoe pedalen zullen werken met je huidige gear. Bij mij ging het uiteindelijk tussen de Blackstar Dual en de Fulltone GT-500. Die laatste is het voor mij geworden, maar dat zegt verder niets.
Persoonlijk hang ik distortions en drives liever niet in de loop, maar ik denk dat ook daarvoor geldt: probeer het uit...

joeyonfire
4 november 2008, 10:19
correct me if Im wrong. maar ik denk dat een blackstar teveel zou zijn. heeft toch wel n warme klank, en ism met een warme klank van de versterker krijg ik niet de strakke distortion zoals bv manowar.

schizo910
4 november 2008, 10:35
Uit de Dual zou je een soort gelijke sound wel moeten kunnen halen hoor. Vooral de ISF functie uitproberen.

Nellyrocks
4 november 2008, 10:37
manowar.

Wie????

Ik denk dat je dan gewoon een andere versterker moet kopen. :sneaky:


Nee gelul. Probeer gewoon een hele winkel uit en koop wat je het gaafst vindt. Er zijn hier duizenden meningen en het aller belangrijkste is de mening van jezelf.

joeyonfire
4 november 2008, 10:46
Wie????

Ik denk dat je dan gewoon een andere versterker moet kopen. :sneaky:
f.

ik hoef ook niet precies het geluid te hebben maar wil wel n mooie strakke gain hebben. kocht de valveking om 2 redenen, hij is cheap en n hele mooie clean. maar het probleem is dat ik niet veel tijd heb om n zaterdag te besteden om naar n grote muziekwinkel te gaan. dus bestel ik via internet, kun je het altijd terugsturen. maar heb t geld niet om in 1 keer 1000 euro aan pedaaltjes te bestellen. dus wil ff n paar opties bekijken. en dan hopen dat de goeie er in 1 keer bijzit. kan ik de rest terugsturen.

Nellyrocks
4 november 2008, 11:24
ik hoef ook niet precies het geluid te hebben maar wil wel n mooie strakke gain hebben. kocht de valveking om 2 redenen, hij is cheap en n hele mooie clean. maar het probleem is dat ik niet veel tijd heb om n zaterdag te besteden om naar n grote muziekwinkel te gaan. dus bestel ik via internet, kun je het altijd terugsturen. maar heb t geld niet om in 1 keer 1000 euro aan pedaaltjes te bestellen. dus wil ff n paar opties bekijken. en dan hopen dat de goeie er in 1 keer bijzit. kan ik de rest terugsturen.

Ik denk dat het toch verstandig is een zaterdag vrij te maken. Je hoeft toch ook geen €1000,- te besteden?

Trouwens goede verhalen gehoord over die Satrianiator ofzo van vox.

Jimwoud
4 november 2008, 11:26
Wat vind je niet goed aan die Carl Martin Heavy Drive? om een beetje meer info te krijgen tbv je sound.

@Nelly: Ken je niet eens Manowar? Hehe.

Whimps and posers! Leave the hall!!!!

Sinner
4 november 2008, 11:35
Trouwens goede verhalen gehoord over die Satrianiator ofzo van vox.

Satchurator :satisfie:

Nellyrocks
4 november 2008, 11:46
@Nelly: Ken je niet eens Manowar? Hehe.

Dat heb ik inderdaad in 30 jaar muziek luisteren nog nooit gehoord. sorry. Wel van gehoord natuurlijk.
Klassiek pianist van oorsprong.


Satchurator :satisfie:

Die ja.

HaroldA
4 november 2008, 11:49
@Nelly: Ken je niet eens Manowar? Hehe.

Manowar is zielig. :chicken:

Spitfire
4 november 2008, 13:08
Z.Vex heeft nu ook de Box of Metal, ook zeker een probeer sessie waard.

arjanb01
4 november 2008, 15:45
ik hoef ook niet precies het geluid te hebben maar wil wel n mooie strakke gain hebben. kocht de valveking om 2 redenen, hij is cheap en n hele mooie clean. maar het probleem is dat ik niet veel tijd heb om n zaterdag te besteden om naar n grote muziekwinkel te gaan. dus bestel ik via internet, kun je het altijd terugsturen. maar heb t geld niet om in 1 keer 1000 euro aan pedaaltjes te bestellen. dus wil ff n paar opties bekijken. en dan hopen dat de goeie er in 1 keer bijzit. kan ik de rest terugsturen.

Radial Tonebone Tri-amp, erg veelzijdige (3 kanaals) distortion. Van blues tot hypermodernu nu-metal sound prima te krijgen.
Online te bestellen via de site van radial. Ff googelen dus.

joeyonfire
4 november 2008, 18:25
de carl martin is wel metal. maar te acdc. kan er niet de strakke metalgain uit halen die ik zoek.

thomas k
4 november 2008, 20:43
meesten mensen kopen een valveking juist voor de overdrive, het clean vinden de meeste juist minder.

joeyonfire
5 november 2008, 07:40
meesten mensen kopen een valveking juist voor de overdrive, het clean vinden de meeste juist minder.
kwestie van smaak.

Nellyrocks
5 november 2008, 10:12
Heb je nou nog niets gekocht?

stratman1976
5 november 2008, 11:42
Als je metal speelt, neem ik aan dat je een high-gain distortion wilt. Heb je de jekyll & Hyde al eens geprobeerd? Die is redelijk transparant.

De RAT II is een goed pedaal, maar ik vind hem wel heel erg gecompressed, niet erg als je zoiets zoekt natuurlijk

En i.d.d. de boss pedalen zoals de metal zone laten niks van je gitaarsound over.

HaroldA
5 november 2008, 11:45
En i.d.d. de boss pedalen zoals de metal zone laten niks van je gitaarsound over.

Met een soldeerbout een voor een paar cent aan onderdelen kun je van de meeste Bossjes nog echt iets moois maken, zelfs van de Metal Zone MT-2!

Mitch
5 november 2008, 11:55
Er wordt van alles geroepen qua pedalen en je noemt een band als voorbeeld, maar mij is het hele probleem nog steeds niet duidelijk. Je vindt de drive van de Valve King te 'zweverig'. Wat is dat? Te weinig attack? Te veel laag?
Het komt nu een beetje over als "ik heb een budget amp en ik wil een betere sound met een volgende budget oplossing". Wordt een hele lange zoektocht...

Nellyrocks
7 november 2008, 11:06
Misschien is een POD helemaal geen gekke optie voor TS. Heb je alle sounds die je wil. Met alle respect maar ik denk dat het bij een valveking niet van het grootste belang is dat je het karakter van de amp blijft horen en dat die dus mede bepalend is voor je sound.