PDA

View Full Version : 2 Nieuwe video's ! Emotionele Jam & Stukkie Solo met Vengeance



TimoSomers
3 november 2008, 18:48
Hey Guys!

Na een tijd van absentie hier 2 nieuwe videotjes!
De eerste is een melodieuze jam over een backingtrack van Joe Satriani's Rubina. Het was een testje om de sound te testen van m'n nieuwe Gibson BFG en Dual Rectifier, en ik was aangenaam verrast met de sound en de jam opzig.
Het 2e filmpje is een klein stukje van een solo met Vengeance in La Vida Tilburg [Halloween Rock Fest].
Ik zal binnekort ff een apart topicje openen over hoe het zit met mij en Vengeance, etc :).

Anyway,

Videotje 1 (Emotionele Improv) : http://nl.youtube.com/watch?v=XQhyMh69hNc
Videotje 2 (Solo) :
http://nl.youtube.com/watch?v=FTOCnEZ7BAU

Greetz!

Gert-Jan
3 november 2008, 19:10
Hey Timo, tijdje terug alweer. Het is al vaker gezegd hier maar jij kan een hele 'grote' worden. Je bent weer behoorlijk gegroeid en je spel klinkt ook steeds meer volwassen, naar mijn mening. Tja....doorbeuken dus!!

MichaelSS
3 november 2008, 19:12
Neeeeeeee

Not for me. Sorry.

Je bent zeer goed maar ik vind het ech ECHT helemaal niks.

/EDIT

Even een onderbouwing:
De noten speel je veels te snel. Het is steeds hetzelfde. Verder vraag ik me af wat je nou eigenlijk speelt. Dat je de Sweep techniek goed beheerst weten we nu wel, maar laat eens wat anders zien.

TimoSomers
3 november 2008, 19:36
Neeeeeeee

Not for me. Sorry.

Je bent zeer goed maar ik vind het ech ECHT helemaal niks.

/EDIT

Even een onderbouwing:
De noten speel je veels te snel. Het is steeds hetzelfde. Verder vraag ik me af wat je nou eigenlijk speelt. Dat je de Sweep techniek goed beheerst weten we nu wel, maar laat eens wat anders zien.

Tis ook een solo in m'n eentje om even alles te laten zien wat ik kan, plus het is niet eens de hele solo EN ik sweep in heel het filmpje niet ;P.
Ik apprecieer verder je kritiek wel, maar het is niet zo dat ik al m'n solo's zo doe, het meeste is een stuk melodieuzer en langzamer, maar op momenten als dit trek ik indd alles uit de kans en poep ik zoveel mogelijk noten als mogelijk.

EDIT: Wat vind je van m'n improv filmpje dan? ^^

MichaelSS
3 november 2008, 19:57
Je flanst die noten er zo snel uit.. het lijkt sweep.

Sorry mijn fout dan.

harrie-beton
3 november 2008, 20:10
De opnames zijn niet zo goed, beetje te fuzzy je tone live. In je impro solo is de toon veel beter.
Wat een verschil in opname niveau's...

VHsologitarist
3 november 2008, 21:43
Hey timo,

Kritiek filmpje 2:
Ten eerste vind ik wel dat je technisch veel in huis hebt, maar dit hoeft niet altijd een plus puntje te zijn. Een aangeklede Yngwie Malmsteen, dat noten poept zoals jezelf al zegt. Ik spreek hier Gert-Jan tegen, ik vind je spel niet volwassener worden. Het publiek wilt een mooie solo horen, het laten zien wat je kan, kan macho-achtig overkomen en het punt om het publiek te imponeren met je gitaarspel is miniem! Maar dit geld overigens niet alleen voor jou! Dat vind ik persoonlijk ook van Yngwie Malmsteen. Daarnaast ben ik nooit een voorstander van een gitaarsolo zonder backing, tenzij het melodisch ook wat biedt.
Wat ik duidelijk wil maken is dat ik het jammer vind om te zien dat je teveel op het technische gefixeerd bent.

Kritiek filmpje 1:
In het eerste filmpje kan ik meer genieten. Afgezien je soms wat ongeïnteresseerd overkomt, luistert het een stuk prettiger. Ik moet er wel bij zeggen dat je in het eerste filmpje een mooie vibrato hebt. Je gitaar staat wel iets te hard. Je speelt iets te gefragmenteerd en af en toe passen die drukke sweeps er niet in. Later in het stuk begin je weer echt druk te worden. Past totaal niet! Stukje op 3:55 vind ik weer wel mooi (beetje lukather achtig).

Algemeen:
Probeer ook jij in de toekomst je iets meer te richten op het melodisch aspect van muziek. Onthou dat techniek een goede bagage is, maar niet het hoofdpunt. Luister goed naar de achtergond muziek en vul je partij daarop aan.


Je bent ook nog maar een jong manneke en je doet het super goed. Op die leeftijd begon ik pas met gitaar spelen. Als je ouder wordt kun je je vinden in mijn mening. Nu kan het misschien wat recht voor zn raap overkomen.

Sonno
4 november 2008, 22:04
Eigenlijk is het hierboven al gezegd door BetamaXologitarist:p; Techniek heb je zeker in huis, veelbelovend dit! Toch mis ik echt een verhaallijn in je spel. Het lijkt nu net alsof je al je snelheid/techniek oefeningen achterelkaar geplakt hebt met af en toe een paar lange nootjes d'r tussen. Ik vindt er helaas weinig 'emotioneels' aan...

Die live solo vind ik wel stoer maar qua inhoud van je spel kom ik toch weer met dezelfde kritiekpunten!

Ik hoop dat je d'r wat aan hebt.

Rock on!

Keesz
5 november 2008, 15:54
dude heb je nou een rode leren broek aan??

LOL!

M Kactus
5 november 2008, 16:24
Knap! In je eerste films zitten heel wat licks die ik ga pikken ;) Nee, echt heel leuk. Het tweede filmpje is inderdaad een beetje notenpoeperij, maar ik ben van mening dat veel grootheden in hun jonge jaren de technische toonladder-richting opgaan om dat op iets latere leeftijd los te laten en voor andere dingen in de muziek te gaan, die je enkel kan bereiken met een enorme technische achtergrond. Gilbert, Satriani, Lukather en Tremonti zeggen dat toch, en da's geen verkeerd clubje.

CardioClash
5 november 2008, 16:34
Inderdaad notenpoeperij. Maar wel notenpoeperij met een grote N ;)

Rock on :hippie:

rocker_71
6 november 2008, 11:20
Ik vind het wel stoer dat je op je 16e al zo kan spelen. :rockon:
Petje af.

(En het is inderdaad notenpoeperij, maar dit is ook een show-off solo, waarin je even alles uit de kast haalt. Ik neem niet aan dat je elke solo op deze manier speelt. )

DTmaster
7 november 2008, 01:05
http://nl.youtube.com/watch?v=D7IpqXl45UU&feature=related Je pa bakt er ook wel wat van hahahaah je kreeg zeker eerst je gitaar voor je fiets :)

meul
7 november 2008, 19:02
Hey man,

Sja, ik vind je gewoon een echte rockster in hart en nieren. er is altijd nog werk te doen, en (spiegeltje spiegeltje) daarin sta je gelukkig niet alleen ;-)

Later,
jan