PDA

View Full Version : Gitaar kopen



Jaspertje
3 november 2008, 14:58
Hallo mensen,

Ik wil beginnen met het spelen van elektrische gitaar, maar ben een totale noob op de gebied. Heb op internet beetje rondgekeken naar een leuk setje maar las hier dat het niet fijn is als een je een ***gitaar koopt.

Ik zat te denken aan http://www.mainmusic.nl/nl/product/19183/10/gitaar/elektrische_gitaren/starters_packs/elektrische_gitaar_startersset_+_versterker_&_accessoires.html

Die is wel heel goedkoop en daarom wou ik even vragen of het wel verstandig is dit ding te kopen. Ik (lees mijn ouders) geef liever niet te veel geld uit aan zo'n ding 200 euro is toch echt het maximum vrees ik. Misschien dat iemand mij wat tips kan geven over wat te doen? Zou ook naar een winkel kunnen gaan, maar daar heb ik er net zo weinig verstand van en zo'n verkoper wil gewoon geld verdienen dus die laat je sowieso het duurste kopen.

Alvast bedankt en groetjes,
Jasper

Moet trouwens wel zo'n set hebben geloof ik met versterker enzo, want je kunt niet gewoon een koptelefoon in dat ding steken toch? of wel :S?

almarvk
3 november 2008, 15:00
Lijkt mij geen geweldige set. Tis een simpel setje uit China waar in Europa meerdere namen op worden gezet. Je geeft aan dat je geen waardeloos spul wilt kopen, dus blijft hier maar vanaf.

Ik raad je een simpele Yamaha Pacifica aan en een Roland 15x versterktje. Deze versterker heeft een boel verschillende geluiden aan boord en je kan er gewoon een koptelefoon op aan sluiten.

Zoek ook 's op het forum naar dit soort beginnerstopics.

Mad mind
3 november 2008, 16:21
Ik begrijp je ouders best dat ze nog geen €500 of meer willen geven aan iets waar je ten slotte nog maar net aan begint. Toch moet je een beetje oppassen met die setjes. Ik zeg niet dat je dan geen goede gitaar hebt, maar je zal er niet lang plezier aan beleven vrees ik. Ik denk dat je mss eens beter naar een leuke 2de hands gitaar en versterker zoekt. Misschien heeft de muziekwinkel in de buurt wel leuke 2de hands spullen staan. Hierdoor zal je al sneller wat kwaliteit hebben ipv met zo'n startersset.
Maar het belangrijkste van al is natuurlijk dat hij goed speelt en klinkt in jouw oren. Dus als je hem koopt (en er is de mogenlijkheid natuurlijk) laat de verkoper of iemand die al kan spelen een deuntje spelen. Zo hoor je meteen of het jouw soort klank, gitaar is. Dit kan je natuurlijk niet als je zo'n set koopt, of toch veel moeilijker.
In ieder geval, veel succes met je zoektocht en laat iets weten als je wat gevonden hebt. Succes!:dance:

Daniel91
3 november 2008, 16:27
Haal een Roland Cube 15 van Marktplaats, en zoek er een leuke tweedehands gitaar bij van een enigszins bekend merk, Ibanez of Squier bijvoorbeeld

wietse
3 november 2008, 16:28
er zit zo te zien een versterker van volcano bij, en dat belooft niet veel goeds.
had je voor hetzelfde geld beter de yamaha set bij de lidl kunnen halen.
trouwens ik weet niet waar je woont, maar woonplaats invullen in je profiel is handig zodat men je gemakkelijker kan helpen, of iets aanbieden.

Les Strat
3 november 2008, 16:33
heey,

ik heb mijn eerste gitaar daar ook gekocht stagg en niet raar bedoeld maar dat was dus echt een kut gitaar daarna een ibanezje gekocht een stuk beter maar ik snap je probleem dat was bij mij eerst ook zo 100 euro is veel geld maar voor gitaar te besteden niet.
http://www.feedback.nl/?b=0301600632&a=
http://www.feedback.nl/?b=0301600632&a=
daaraan heb je een redelijk degelijke gitaar en een leuke versterker dit is echt een stuk beter spul.
goed erop oefenen en leren en dan een betere gitaar kopen.

veel succes

Les Strat
3 november 2008, 16:34
...












daarom

Wizz
3 november 2008, 16:50
en zo'n verkoper wil gewoon geld verdienen dus die laat je sowieso het duurste kopen

Waar is die wijsheid op gebaseerd ?

Wizz

Egbertuss
3 november 2008, 16:52
Ik zou als ik jou was ook niet voor een goedkoop setje van 100 euro gaan, de versterker is nog net niet nutteloos en de gitaar gaat heel gauw kuren geven. Je kunt idd beter voor een Yamaha Pacifica gaan, goeie gitaar en niet al te duur ik zet die van mij hoogstwaarschijnlijk op Marktplaats, maar dat weet ik niet zeker. Maar een setje, nee dat raad ik af.

Jaspertje
3 november 2008, 16:55
Bedankt allemaal voor de snelle reacties :).

Ik kan dus beter gewoon even naar een muziekwinkel gaan om het even te proberen en toch maar wat meer geld uitgeven voor iets goeds dan 100 euro weggooien. Of 2e hands iets kopen, kzal ff rondkijken :).

Heibel
3 november 2008, 17:01
Je hebt PM!!

Les Strat
3 november 2008, 19:15
mod-edit: dat kan Wietse zelf prima regelen.


dan zou de feedback en alle andere winkels dat ook kunnen mogen er geen verkoop adressen meer worden gezegd en wat maakt het uit als ik dat daar neerzet ik doe toch ook mn best om wat moois voor die jonge te vinden u heeft nog niets nuttigs in dit topic gezet met zulk soort dingen ben ik het niet eens

Les Strat
3 november 2008, 19:16
Je hebt PM!!

wil je mij die pm ook sturen?