PDA

View Full Version : JCM 2000 DSL 100 footswitch functies



Highway49
3 november 2008, 13:23
Sinds enkele maanden ben ik in het bezit van een Marshall JCM 2000 DSL100 top + cabinet.

Wat voor velen de rede was om deze niet aan te schaffen, was het ontbreken van het switchen tussen lead1 en lead2 binnen 1 kanaal.

Voor degenen die onbekend zijn met deze amp:

Kanaal A: Classic Gain - via knopje switchable tussen clean en crunch
Kanaal B: Ultra Gain - via knopje switchable tussen lead 1 en lead 2.

Tussen kanaal A en B is te switchen via een footswitch, maar tussen clean/crunch en lead1/lead2 alleen via een knopje op de amp. Het zou toch leuk zijn als je bij een solootje kon switchen tussen lead 1 en lead 2.

Ik ben eigenlijk niet van plan eraan te gaan sleutelen (en al helemaal ikzelf niet) maar ik ben meer benieuwd of het mogelijk is als je ergens een schema vandaan haalt ofzo, om die andere functies ook via footswitch switchable te maken?

Dat je bijvoorbeeld de reverb functie die met footswitch te bedienen is laat vervallen, en het zo 'omlegt' dat deze footswitch input zou switchen tussen bijvoorbeeld Clean en Crunch van kanaal 1.

Just curious...alvast bedankt!

Nielsje
3 november 2008, 13:27
Ik heb een dsl, en de mogelijkheden onderzocht.

Een switch voor clean/crunch is erg lastig (naar het schijnt), op de print zit een 12 polige schakelaar hiervoor. Lead 1/ lead 2 is te doen, deze heeft een 6 polige schakelaar.

Op het forum hier zit een lid (Nicolaas volgens mij) die een 2e hands DSL heeft gekocht met meerdere switch opties, maar ik heb hem al meerdere malen ge-pm-ed mbt de mods, of hij foto's wil maken enzo, maar echt reageren doet 'ie niet.

Een eenvoudige mod die heel goed te doen is, is het schakelbaar maken van je FX loop ipv de reverb. Op het marshallamp forum is een hoop info te vinden (ook hoe je de 'rode' kanalen meer kan voicen zoals de 'groene'.)

Mocht je nog info vinden mbt de swicht mogelijkheden, dan hoor ik het graag, alhoewel m'n DSL wel op de nominatie lijst staat om er uit te gaan...

fredjuh
3 november 2008, 16:23
gewoon goed zoeken naar een 12pdt relais-tje:D of wat je ook kunt doen, is gewoon 3 4pdt relais-tjes aan elkaar maken! Het begon als een nutteloze reply, maar draaide uit op een geniale ingeving.:seriousf:
ik heb m gevonden!!
http://panatron.net/storedetail.asp?saleid=100
http://www.electronicsurplus.com/commerce/catalog/product.jsp?product_id=71672

Highway49
3 november 2008, 16:27
Maar omdat er 'maar' 2 footswitch ingangen zijn (channel en reverb) zal toch altijd 1 hiervan komen te vervallen? Je kunt er niet zomaar nog een ingang bijmaken lijkt me....

fredjuh
3 november 2008, 17:10
Dat ligt aan jezelf, gewoon de vraag "Wil je een extra gat in je chassis?" :p
Ja? gewoon boren.
Maar een footswitch voor reverb lijkt me een beetje nutteloos.

Agent_Smith
3 november 2008, 19:01
Reverb vind ik sowieso compleet nutteloos.
Hoewel ik absoluut 100% tevreden ben met mijn DSL50 wordt ik toch wel een beetje nieuwsgierig over bepaalde modjes. Misschien als ik m eens een paar weekjes kan missen ga ik m toch eens onderzoeken. Sleutelen aan amps blijft toch kriebelen he