PDA

View Full Version : pod farm is uit



Stefan. Ptzl
5 oktober 2008, 23:58
Hey , heeft er iemand ooit problemen gehad met de toneport van Line 6??

Sinds de gearbox op mijn vista pc staat, loop de boel steeds vast.
Ook meerdere programma's lopen vast of gaan niet meer open :/
... dan komt er op Microsoft windows reageert niet.

Ik heb de juiste driver van de UX1 line 6 geactiveerd maar opnemen gaat nog steeds niet!!

Haal mij uit de nood please^^ 8-)
Hier is iemand die probeert uit te leggen wa te doen maar wat belangrijk kan zijn versta ik net niet dus mss verstaan jullie iets van zen engels.:) 4minuten en 27" 30"
:http://nl.youtube.com/watch?v=iRa3lWXBwDg&feature=related

btw: zou het mss kunnen helpen om XP weer te installeren i.p.v die vista troep??

groeten!

sugarfish
6 oktober 2008, 00:36
De ux-1 loopt prima op vista. (bij mij althans)

Lijkt op een ander probleem, mede omdat je aangeeft dat andere programma's ook vastlopen.
Heb je wel voldoende werkgeheugen op je pc? Met zowel vista als de ux-1 aan de gang heb je zeker 2gb nodig.

Rutger
6 oktober 2008, 11:31
Problemen heb ik ook gehad. De oplossing is: installeer je programma's als windows-xp. Dat is:

- klik met je rechtermuisknop op het bewuste programma icoontje
- klik op 'properties'
- selecteer tabje 'compatablility'
- vink aan 'run this program in compatability mode for'
- selecteer 'windows xp'

Herhaal dit bij zowel het installeren als het opstarten. Dan moet het goed gaan.

Volgende stap is Vista eraf flikkeren en Windows XP installeren :D

harrie-beton
6 oktober 2008, 12:33
Beste Stefan, er zijn ontzettend veel mogelijkheden waarom Windows Vista vast loopt. Het zou een paar dagen duren om dat op te lossen. Ik zou Vista herinstalleren, dat is sneller en werkt zeer waarschijnlijk goed. Gearbox in Vista heb ik wel aan de praat en heb geen problemen met de line6 hardware.

Ik heb ook een Terratec geluidskaart en die wil vista niet goed vreten. Net als mijn scanner van 1100 euro..
Dual Boot!

harrie-beton
6 oktober 2008, 19:54
Ik gok dat je een xp gebruiker met beperkte rechten bent. Bij installatie moet je "administrator" zijn.

Stefan. Ptzl
6 oktober 2008, 21:48
Ik gok dat je een xp gebruiker met beperkte rechten bent. Bij installatie moet je "administrator" zijn.


je hebt gelijk, mijn zus rules over de pc :p

ff haar account instappen :p

pol
7 oktober 2008, 09:15
ik heb geen enkel probleem met gearbox onder vista, dus daar ligt het niet aan.

ik werk ook wel met een dualboot, maar eigenlijk kan je gewoon beter volledig teruggaan naar XP, vista bied toch geen enkel voordeel, alleen maar nadelen, hard/en software die niet werkt, constante die dwaze bevestigingen als je iets wil installeren, en nog nog belachelijk veel systeembronnen innemen

Rockmo(ther)
27 oktober 2008, 17:30
Ik heb al weer even rondgesnuffeld op GN en het web, maar ik ben er nog niet uit..
De 65,- Euro (te doen) uitgeven voor een GX en een XLR verloopplug aanschaffen of de UX1 voor 109,- aanschaffen. Het gaat bij mij vnl om het opnemen van zang en mss dat ik later wat gitaar erbij wil. Maarmijn gitaarspel is gewoon niet goed genoeg, dus dat zal er voorlopig sws niet van komen.
Zang heeft mijn prioriteit voor het opnemen.

Ik heb een laptop met een dolby-setje eraan gekoppeld en zou graag mijn microfoon direct versterkt terug willen kunnen horen, maar ook op kunnen nemen. (Had al rondgekeken en geinformeerd over een versterker/actieve luidspreker, maar dan kan ik nog niet direct op mijn PC opnemen..).

Is het uberhaupt te doen met een GX, opnemen van zang met degelijke kwaliteit? Of kan ik beter een UX1 aanschaffen?

pol
27 oktober 2008, 17:34
UX1 nemen, die ingang op de GX is niet geschikt voor mics, ook niet met verloopstuk.

chubbyfan
27 oktober 2008, 19:48
http://www.homerecording.be/gids/vista-tweak-gids probeer dit eens

Hallie
28 oktober 2008, 00:43
Ode aan de appels

Jason34
31 oktober 2008, 18:51
Pod Farm is uit!!!!!

Ik heb er net even mee gespeeld en het is echt supertof, veel overzichtelijker dan Gearbox en meer mogelijkheden, alleen een beetje jammer dat je geen backing tracks kan inladen?!? Maar je kan je nu wel vermaken met dual modelling, echt heel vet. En het allermooiste is nog dat het voor Gearbox plugin bezitters geheel gratis is!!!!! :blast:

Zo hoort dat. Viva Line 6!!!! :cheerup:

Stefan. Ptzl
31 oktober 2008, 19:01
Pod Farm is uit!!!!!

Ik heb er net even mee gespeeld en het is echt supertof, veel overzichtelijker dan Gearbox en meer mogelijkheden, alleen een beetje jammer dat je geen backing tracks kan inladen?!? Maar je kan je nu wel vermaken met dual modelling, echt heel vet. En het allermooiste is nog dat het voor Gearbox plugin bezitters geheel gratis is!!!!! :blast:

Zo hoort dat. Viva Line 6!!!! :cheerup:

Jah!! En hij ziet er nog :soul: uit ook!
maar ik zit wel opgescheept met UX2 nu:satisfie:, wat ook al een leuk bakje is trouwens...
Zitten dezelfde amps erin verwerkt voor gitaar, bas, vocals?

grts

rjong999
31 oktober 2008, 21:34
Ik ben er minder over te spreken. Er zit geen noise reduction meer op, de output is veel lager dan van gearbox, de caroussel ziet er leuk uit maar werkt lang niet so praktisch als een gewonde dropdown list en functies als de metronoom en de backing track zijn weg, evenals het direct donloaden van tracks en sounds van internet.
Dus eigenlijk een hele berg minder in ruil voor die nutteloze carrousel en dual tone.

Die dual tone is trouwens ook nog eens een vreselijke cpu-vreter. Hoeveel weet ik niet, want ook de cpu load meter is weg, maar ik heb met dual sound wel clicks en plops die ik met single nooit heb.

Eçht noodzakelijke verbeteringen, zoals een goede midi ondersteuning, mogelijkheden om zelf je effectvolgorde te bepalen, meer effectposities, ondersteuning van Impulses, mogelijkheid om andere VST's te laden etc. ontbreken nog steeds, dus het is meer een cosmetische upgraden dan iets anders (dual tone had je ook al als je gewoon twee keer gearbox laadt).

Voorlopig ga ik weer terug naar GearBox, of misschien koop ik toch wel een echte licentie van Guitar Rig 3, die wél al die zaken ondersteunt.

gitaarhaantje
1 november 2008, 12:26
Ik heb toch maar pod farm erbij gekocht alleen heb ik nog 1 probleempje..

Als ik wat speel dan hoor ik het geluid niet via mn luidsprekers terug..
Alleen bij het afspelen dan hoor ik het pas..
Ik neem aan dat dit een instelling is maar weet iemand welke dat is?


Groeten Laurens

pol
1 november 2008, 15:08
noise reduction zit er wel nog op, eigenlijk is alles hetzelfde gebleven, alleen met andere layout + die dual tone.

Ik vind het net een stuk minder overzichtelijk, met die domme caroussel, gewoon een lijst met de namen van de versterkers was een stuk sneller om te navigeren

rjong999
2 november 2008, 03:24
waar zit de noise reduction dan ?

pol
2 november 2008, 04:29
ogen open doen misschien, dat zie je wel ergens gate staan.

rjong999
2 november 2008, 12:40
ogen open doen misschien, dat zie je wel ergens gate staan.
Ik denk dat je de gate fx bedoelt. Maar die bedoel ik niet. In gearbox zit ook een Noise Reduction, due werkt een stuk subtieler en beter dan de gate fx en kun je nog vóór je fx chain aan en uitschakelen. Hij werkt ook erg effectief tegen 50Hz brom. Die mis ik dus wel.

pol
2 november 2008, 13:10
da's waar, je hebt gelijk.

anyways, die pod farm is dikke kak. niks vooruitgang

chubbyfan
2 november 2008, 13:13
da's waar, je hebt gelijk.

anyways, die pod farm is dikke kak. niks vooruitgang

ook geen plugin???:dontgeti:

pol
2 november 2008, 13:19
ik had de gearbox plugin al gekocht. het klinkt hetzelfde en 't is moeilijker om in te navigeren.

MjS
2 november 2008, 13:20
Nou het goede is dat het bij de nieuwe interfaces zit. Voor mij is de reamping functie een selling point.

rjong999
2 november 2008, 13:38
Zeker, maar dat kon met gearbox ook al. Al met al is Podfarm een stapje terug, je kunt niks wat je niet ook al met Gearbox kon en je bent een aantal functies kwijt.

Toch zijn er mensen op het Line6 forum die er razend enthousiast over zijn, puur vanwege die user interface. Snap je dat nou? Zijn dat kinderen die vooral graag plaatjes kijken of mis ik iets?

Humedo
3 november 2008, 11:24
Ik ben toch ook wel enthousiast :), vooral over de manier van uitsturen via de mixer naar de DAW. Zal misschien ook al wel via de Gearbox op deze manier hebben gekund, maar het werkt wel makkelijk. Ook de extra virtuele kanalen vind ik wel handig, kan ik meerdere (4) sounds (pre-amps) tegelijk opnemen en achteraf de beste kiezen.

Wat betreft de plugins maakt het me niet zoveel uit, Gearbox of PODFarm.

En wat betreft de noise gate, die kan je toch nog steeds als effect kiezen? Niet zeker, maar ik dacht dat ik em voorbij heb zien komen.

pol
3 november 2008, 11:38
Rjong had het niet over de gate, die zit er idd nog in, maar het ging over de noise supressor, da's geen gate maar filtert effectief brom uit je signaal. je moest wel eerst je ruis opnemen.

de vooruitgang van pod farm is noppes. behoorlijk triestig van line6 vind ik, gearbox was mooi overzichtelijk en dan maken ze der zo'n gedrocht van.

als je de gearbox plugin al had kon je zowiezo achteraf je geluid veranderen, dus extra virtuele sporen leveren ook al geen enkel voordeel.

line6 staat ondertussen al jaren stil qua modelling, vraag me af wanneer ze nog eens effectief met iets nieuw op de markt komen, zijn alle programmeurs daar weg en werken er nu nog enkel marketing mensen ofzo ?

wat ik ook nog irritant vind is dat de versterker automatisch aan een bepaalde cab gelinkt wordt, soms wil je snel een amp vergelijken met exact dezelfde cab en micposities, maar die verspringt ook altijd mee.

Stefan. Ptzl
3 november 2008, 13:24
Leuk om "the other sight" van die Pod Farm is te leren kennen, :(
je zou denken dat ze er op vooruit zouden gaan maar dit bewijst toch het tegendeel..

Humedo
3 november 2008, 14:09
Rjong had het niet over de gate, die zit er idd nog in, maar het ging over de noise supressor, da's geen gate maar filtert effectief brom uit je signaal. je moest wel eerst je ruis opnemen.Ah ok, wel, die gebruik ik toch nooit :P. Ik wil mijn signaal niet op die manier verkloten.


de vooruitgang van pod farm is noppes. behoorlijk triestig van line6 vind ik, gearbox was mooi overzichtelijk en dan maken ze der zo'n gedrocht van.Mjah, hier verschillen we over van mening ben ik bang. Wat dat betreft wint Amplitube het zowiezo nog steeds. Maar ik vind de POD farm overzichtelijker dan de Gearbox. Overigens kun je nog steeds op de oude manier werken en je objecten uit een drop-down list kiezen.


als je de gearbox plugin al had kon je zowiezo achteraf je geluid veranderen, dus extra virtuele sporen leveren ook al geen enkel voordeel.Dat is waar.


line6 staat ondertussen al jaren stil qua modelling, vraag me af wanneer ze nog eens effectief met iets nieuw op de markt komen, zijn alle programmeurs daar weg en werken er nu nog enkel marketing mensen ofzo ?Lijkt ook te kloppen, wordt wel es tijd voor iets nieuws (lees: beters).


wat ik ook nog irritant vind is dat de versterker automatisch aan een bepaalde cab gelinkt wordt, soms wil je snel een amp vergelijken met exact dezelfde cab en micposities, maar die verspringt ook altijd mee.En dit ben ik helemaal met je eens, uiterst irritant.

interessander
3 november 2008, 14:13
line6 staat ondertussen al jaren stil qua modelling, vraag me af wanneer ze nog eens effectief met iets nieuw op de markt komen, zijn alle programmeurs daar weg en werken er nu nog enkel marketing mensen ofzo ?.

Er zitten er een aantal bij Damage Control, dat verder volgens mij niets met modeling te maken heeft.

Jason34
3 november 2008, 19:04
Wat betreft de overzichtelijkheid ben ik het mee eens dat die carrousel dat inderdaad niet bepaald is. Maar je kan in pod farm boven die carrousel gewoon aanvinken welk effect of amp je kiest. Ik ben het er mee eens dat Pod Farm weinig tot geen verbeteringen heeft op Gearbox, behalve dan het uiterlijk. Ik mis de backing track optie nogal in Pod Farm. Erg jammer maar gelukkig hoef ik als Gearbox plugin bezitter er niet voor te betalen. Ik had er geen cent voor over gehad.

interessander
3 november 2008, 20:23
Als ik het zo lees ben ik blij dat ik nog gewoon gearbox heb, de backing track optie gebruik ik namelijk erg vaak.

Het eerder genoemde punt van verschillende cabs daar ben ik het mee eens, ik heb nu van mijn favo patches meerdere versies met andere cabs/mics en die kan ik dan makkelijk afwisselen.
Het werkt ook erg goed om met die verschillende patches te multitracken en ze dan lichtjes te pannen, maakt je geluid ook wat breder.

vettavillenl
4 februari 2009, 20:31
In POD Farm heb je de mogelijkheid om dual tones te creeren, dat kan niet in Gearbox.

Overigens is zojuist een nieuwe versie V.1.03 beschikbaar gekomen