PDA

View Full Version : Isolatie-issue



Sandman
15 december 2001, 13:25
Waar kan je een versterker het beste op zetten als je wilt voorkomen dat er veel trillingen via de vloer het huis door gaan? Kortom: als ik van het gezeur van mijn huisgenoten af wil, heeft het dan zin om tussen de versterker en de stenen vloer iets van isolatiemateriaal te plaatsen? Of heeft zoiets absoluut no way geen zin? En ben ik gedoemd mijn headphones te gebruiken en het risico op gehoorbeschadiging lopen?

taylor
15 december 2001, 14:15
je hebt wel van dat speciaal absorberende spul(vooral de lage tonen) kun je kopen bij studio special zaken.


ga is naar http://www.studiospares.de of .com

Sandman
15 december 2001, 14:31
Misschien is zo'n geluidsisolerend hok iets. Kost alleen 3.000 pond. Net iets te veel van het goede ben ik bang. Maarre ik ga wel ff op zoek naar wat isolerend spul.

Bedankt voor de reactie.

Yorrit
15 december 2001, 23:34
ik gebruik een soort schuimrubberen matje, daar zet ik die bak dan op en dat scheelt een hoop

Gman
19 december 2001, 13:22
Op 2001-12-15 12:25, schreef Sandman:
Of heeft zoiets absoluut no way geen zin? En ben ik gedoemd mijn headphones te gebruiken en het risico op gehoorbeschadiging lopen?

Maar hoe hard wil je uberhaubt spelen in je kamer? Als ik mijn versterker hier half opendraai, en ik zet hem netjes op mijn bed, (wil je nog een betere isolatie?) dan kan toch de halve straat mee genieten. Maar ik zelf zit in de kolereherrie van mijn eigen spelen. Dus dan loop je ook zonder kopflots een gehoorbeschadiging op. Toch?

Sandman
19 december 2001, 14:09
ook als je je versterker niet hard zet, en zeg op plavuizen zet, trilt het flink door.

Sandman
19 december 2001, 21:05
maar je hebt gelijk: als het volume hoog is, maakt isolatie niet zo veel meer uit.