PDA

View Full Version : Iemand bekend met de "Mercury Box"



iWishmaster
3 november 2008, 09:24
Brunetti heeft een nieuw pedaal uitgebracht, de "Mercury Box". (http://www.brunetti.it/one_news_en.php?nid=1222430569)


Mercury Box: Full “FET” Distortion/Overdrive, from crunch to lush hard-rock distortion… a tone close to the Customwork Mercury’s channel 2, a stomp with unbelievable smoothness!

De Brunetti Customworks Mercury EL34 is de amp waar ik helemaal verliefd op ben geworden, maar hij is helaas financieel niet haalbaar (en zelfs als hem zou kunnen betalen vind ik ~2500e enorm veel, misschien wel te veel geld voor een top). Dit pedaal beloofd (behoorlijk) dicht bij het geluid van deze amp te komen, dus dat klinkt mij als muziek in de oren. Is dit pedaal al op de markt? Heeft iemand 'em gezien, gehoord, geprobeerd?
Ik ben onlangs bij Jukebox in Boekel geweest (Brunetti-dealer) en die hadden hem nog niet.

rupke
7 december 2008, 11:10
Hoi,

Gisteren bij Juke box en Boekel geweest. Ik zeg het niet snel maar ik geloof da tik nog nooit zo goed geholpen ben. Die jongen die daar staat denkt en luisterd echt met je mee. IK heb daar 2 uur gezeten en veel versterkers uitgeprobeerd (VHT, Engl, Bogner, Hook) en uiteindleijk kwam ik ook uit op de Brunotti Mercury. Wat een vette versterker, maar zoals de topicstarter al zei erg duur.

IK heb het pedaal: d mercury box, niet zien staan gisteren.

Wa tik wel heb uitgeprobeerd is de dual overdrive van Blackstar. dat is een od of pre amp (kun je kiezen qua gebruik) en daar kwamen ook hele vette sounds uit. Noet zoals die overdrive van de mercury top want dat blijft meesterlijk mooi.

PS de nieuwst Engl (invader geloof ik) klonk ook ergggggggggg goed. Dat is een zeer veelzijdige amp

Greetz Rupke

iWishmaster
8 december 2008, 10:55
Hoi,

Gisteren bij Juke box en Boekel geweest. Ik zeg het niet snel maar ik geloof da tik nog nooit zo goed geholpen ben. Die jongen die daar staat denkt en luisterd echt met je mee. IK heb daar 2 uur gezeten en veel versterkers uitgeprobeerd (VHT, Engl, Bogner, Hook) en uiteindleijk kwam ik ook uit op de Brunotti Mercury. Wat een vette versterker, maar zoals de topicstarter al zei erg duur.

IK heb het pedaal: d mercury box, niet zien staan gisteren.

Wa tik wel heb uitgeprobeerd is de dual overdrive van Blackstar. dat is een od of pre amp (kun je kiezen qua gebruik) en daar kwamen ook hele vette sounds uit. Noet zoals die overdrive van de mercury top want dat blijft meesterlijk mooi.

PS de nieuwst Engl (invader geloof ik) klonk ook ergggggggggg goed. Dat is een zeer veelzijdige amp

Greetz Rupke

Ah, nog een Mercury liefhebber :). Ik snap niet dat deze bakken zo weinig voorkomen in gitaarland. Misschien is het een merkendingetje ofzo, dat ding klinkt zo geweldig goed, kan geen Marshall, Koch of wat dan ook aan tippen als je het mij vraagt.

Ik heb daar pas nog gevraagt of ze 'em hadden, maar dat pedaal is er par net, dus duurt nog even. Hoop dat ik 'em een keer ergens aantref en datie zo goed klinkt als ze beloven ... kan ik mijn tubescreamer iig inleveren :)

rupke
9 december 2008, 18:05
Nou niet om het 1 of het ander maar niet iedereen legt 2500 euro even op de toonbank toch? De versterker is erg mooi , maar voor wat minder geld heb je nog steeds goede versterkers alternatieven.

Greetz Rupke

iWishmaster
10 december 2008, 09:13
Nou niet om het 1 of het ander maar niet iedereen legt 2500 euro even op de toonbank toch? De versterker is erg mooi , maar voor wat minder geld heb je nog steeds goede versterkers alternatieven.

Greetz Rupke

Klopt zeker. Maar je ziet wel veel Mesa's van boven de 2000 euro bijvoorbeeld. Er zijn zelfs nog meer hooks dan brunetti's op dit forum volgens mij ...

Lexvandoef
10 december 2008, 11:19
Er zijn zelfs nog meer hooks dan brunetti's op dit forum volgens mij ...

Dat heeft meer te maken met chauvinisme ;) :seriousf: