PDA

View Full Version : Vetste gitaargeluid



dacrow
2 november 2008, 21:33
Bijna even leuk als gitaar spelen is erover lullen :)

Pete Anderson is voor Dwight Yoakam wat Keith Richards voor Mick Jagger is.
Een onmisbaar geheel tussen gitaar en zang, toen ik onlangs Yoakems cover van "Crazy little thing called love" hoorde gingen de haren op mijn edele delen recht omhoog staan van die vette Tele gitaarsound, ik maar zoeken, het nummer stond in 'C' dus ik dacht mmm hoe kan dat zo dik klinken?

Wel, geen Tele dus maar een Strat een baritone versie getuned in C :)
Luister zeker eens naar het nummer !!

http://i38.tinypic.com/2ift1.jpg

Bloodline
13 november 2008, 11:40
Vetste gitaar geluid is Imperium van Machine Head....

:P

Herman
13 november 2008, 14:38
Ik vind dat die gast van Porcupine Tree (Wilson) echt een te gek gitaargeluid heeft. Zowel live als op de plaat (en waar ik mij erg over verbaasde, op de plaat gebuikt hij schijnbaar erg veel de line6 pod).

De latere platen van Opeth vind ik qua gitaargeluid ook echt geweldig.

En dan hebben we Jack White en Matt Bellamy nog, hoewel ik waarschijnlijk vrij weinig met hun sound zou kunnen vind ik het absoluut te gek wat die lui doen met hun gear!

Magic Bean
13 november 2008, 15:41
Voor mij heeft Tom Englund van Evergrey echt een lekker lomp geluid, maar overall zou ik toch moeten kiezen voor John Petrucci (duh).

Ook het gitaargeluid van de laatste plaat van Ayreon bevalt me zeer en dat schijnt een POD XT Pro te zijn.

happynjitram
13 november 2008, 15:53
Buddy guy, Zijn sound hoor je altijd overal bovenuit.

remmiedepemmie
13 november 2008, 16:04
George Formby

artnaz
13 november 2008, 17:04
Ritchie Blackmore, Gary Moore, Doug Aldrich, en nog een paar...

Wat Blackmore betreft, hij heeft veel verschillende sounds gehad, maar ze zijn allemaal geweldig. Persoonlijk vind ik zijn 80s sound het mooist.

Droffie
13 november 2008, 17:28
TOOL, helemaal in Rosetta Stoned...erg vet

Geoffrey
13 november 2008, 18:11
Vetste gitaargeluid: NILE .. 070 naardikte en in A

Arts
13 november 2008, 18:17
Josh Homme

AxisSS
13 november 2008, 19:48
Brian May natuurlijk ;)

Herman
14 november 2008, 00:16
TOOL, helemaal in Rosetta Stoned...erg vet
+1. Dit is ook een goed voorbeeld van een vette gitaarsound!

En ook Josh Homme die al genoemd is ja. :D

SloeGin
14 november 2008, 09:37
Joe Bonamassa, Megadeth

thierry1982
14 november 2008, 10:28
Ik vind het gitaargeluid van de jaren 90 albums van Bon Jovi (Richie Sambora), helemaal geweldig.

whammy67
14 november 2008, 11:06
Ik vind dat die gast van Porcupine Tree (Wilson) echt een te gek gitaargeluid heeft.
Voor the record: Wilson gebruikt (altijd?) een Dropped D tuning en klinkt imo ook wel super strak.
En ik wil toch ook ff mr 'brown sound' EvH inbrengen.

leif
14 november 2008, 11:28
just got paid - joe bonamassa

Herman
14 november 2008, 13:51
Voor the record: Wilson gebruikt (altijd?) een Dropped D tuning en klinkt imo ook wel super strak.
En ik wil toch ook ff mr 'brown sound' EvH inbrengen.

Bij mijn weten speelt de man niet altijd in Dropped D (Enkele nummers van Absentia, Deadwing sowieso niet) en op Fear of a blank planet staat Anestethize(?) zelfs in Dopped C. Maar zo af en toe komt standaard E ook wel eens voorbij.