PDA

View Full Version : Geschikt pedalboard vinden (bijv. pedaltrain?)



MjS
2 november 2008, 19:53
Ik heb sinds vrijdag een Koch Pedaltone en wil die live gaan gebruiken. Er moet dus een bordje komen! Nu zat ik te kijken naar de borden van Pedaltrain (met name de Junior Hardcase of de oude One Hardcase), maar ik vraag me af wat slim is. Er moet op passen: Pedaltone, wah, tuner (Korg pitchblack), reverb (bijv Holy Grail of Boss), DI en liefst plek voor 1 extra pedaal. De reverb zal de hele tijd op 1 setting staan, dus die kan desnoods onder het bord, als het past...

Mijn vragen:
- past dit op een JR denken jullie? De Koch is 31x23,5x8,5cm. Ik wil het een beetje compact en draagbaar houden...
- is een Pedaltrain hardcase goed stevig? Ook het handvat? Ik wil mijn bordje natuurlijk zo goed mogelijk beschermen! :)

EDIT: even de topic aangepast zodat ik geen nieuwe hoef te openen. Zie onderaan voor mijn vraag.

Nielsje
2 november 2008, 22:08
Wat je moet doen:

alle pedalen die je hebt, op de grond leggen, bekabeld en wel. Doe dit zoals jij het wil, qua volgorde, maar ook qua opstelling (wah links of rechts, etc).

Vervolgens neem je wat afplaktape, en maakt een mooie rechthoekje op de grond. Even opmeten, vergelijken met de afmetingen van je pedaltrain en dan zelf de conclusie trekken.

Kind kan de was doen, succes!

the sure thing
2 november 2008, 22:11
Wat je moet doen:

alle pedalen die je hebt, op de grond leggen, bekabeld en wel. Doe dit zoals jij het wil, qua volgorde, maar ook qua opstelling (wah links of rechts, etc).

Vervolgens neem je wat afplaktape, en maakt een mooie rechthoekje op de grond. Even opmeten, vergelijken met de afmetingen van je pedaltrain en dan zelf de conclusie trekken.

Kind kan de was doen, succes!Goed idee. Je zal niet de eerste zijn die een te klein (of een te groot) board loopt. De pedaltrain hardcase is errug stevig (en zwaar!). Ik denk niet dat er een compleet pedaaltje onder past? Dien je ff na te meten.

Ibanez666
2 november 2008, 22:15
Goed idee. Je zal niet de eerste zijn die een te klein (of een te groot) board loopt. De pedaltrain hardcase is errug stevig (en zwaar!). Ik denk niet dat er een compleet pedaaltje onder past? Dien je ff na te meten.

IK zou toch ook wat rekening houden met nog wat extra pedalen, je bent nou eenmaal wel een gitarist ;-)

MjS
2 november 2008, 22:18
Bedankt voor de suggestie van het meten. Klein probleem is dat ik nog niet alles heb (wah, reverb, DI niet), dus het is nog een beetje gissen. Zit nu effe wat maten op te zoeken en een beetje te rekenen, hoop dat het op een JR past, scheelt net weer dat beetje.

Correctie: Jr gaat het niet worden, daar past net de Koch met een wah op, te krap dus. Dan maar de PT2. Wat is zwaar? Ik heb een Showmaster 48 met 12mm multiplex + POD X3 live gehad, dat was behoorlijk zwaar. Dit zal wel net zoiets worden zeker?

Blues-man
2 november 2008, 22:43
Hou er rekening mee dat losse pedalen veel meer wegen dan een multieffect. Zodra je er ook nog een goede case om wilt slaat het aardig aan qua kilo's.

Mijn board weegt zo'n 20 kg;

http://94.100.113.178/397600001-397650000/397645801-397645900/397645849_5_S-P5.jpeg

http://94.100.113.49/397600001-397650000/397645701-397645800/397645752_5_141c.jpeg

MjS
2 november 2008, 22:48
Ik vrees dat ik ook hard die richting op ga. Pedaltrain 2 is zo'n 10kg en Pedaltone weegt 4kg. Komt de rest nog bij op. Ach zo blijf je lekker in vorm! :hippie:

Blues-man
3 november 2008, 11:20
Een beetje goede voeding weegt ook al snel een kilo...:seriousf:

MjS
4 november 2008, 16:53
Ik sta op het punt een Pedaltrain 2 te kopen, maar de onderkant van de Pedaltone heeft allemaal schroefjes en dergelijke uitsteken. Iemand suggesties om dat ding vast te maken?

Nielsje
4 november 2008, 17:00
Ik sta op het punt een Pedaltrain 2 te kopen, maar de onderkant van de Pedaltone heeft allemaal schroefjes en dergelijke uitsteken. Iemand suggesties om dat ding vast te maken?

Foto van de onderkant? De kans is groot dat je hem er gewoon op kan zetten hoor. Ik gebruik zelf klittenband (is ook het systeem van pedaltrain), maar ik weet zo niet hoe zwaar zo'n pedaltone is. Gewoon wat meer klittenband gebruiken, of tie-wraps.

MjS
4 november 2008, 17:13
http://img127.imageshack.us/img127/5793/p1010012un2.jpg

Weegt zo'n 4 kilo, best zwaar. Boutjes steken toch al zo'n 3 a 4mm uit.

MjS
5 november 2008, 08:46
Iemand een idee?

Nielsje
5 november 2008, 10:17
Pootjes d'r onder wegschroeven, kleinere schroefjes d'r in zetten. Klittenband eronder, klaar.

HaroldA
5 november 2008, 10:52
Pootjes d'r onder wegschroeven, kleinere schroefjes d'r in zetten. Klittenband eronder, klaar.

Of een 'plaatje' waar de pootjes zaten om een verhoging te creëren om klitteband op te zetten... Misschien stukje laminaat oid?

Met zo'n gewicht moet dat natuurlijk Tesa klitteband zijn (geen aandelen, wel zeer tevreden over)

EuroCinema
5 november 2008, 10:55
Gebruik dat kunststof klitteband van de HEMA (in die kleine doosjes). Houdt als een gek en is vrij dik, zodat het je pedaaltje wat ophoogt en dus je probleem met de boutjes oplost.

schizo910
5 november 2008, 11:04
Fuck klitteband, ik zeg het nog één keer... Duo Tec!

HaroldA
5 november 2008, 11:09
Fuck klitteband, ik zeg het nog één keer... Duo Tec!

Waar koop je dat? En heb je wel eens aan den lijve ondervonden hoe sterk Tesa's klitteband is?

Trouwens: duo tec is ook gewoon klitteband!

peter_heijnen
5 november 2008, 11:18
Pedaltrain 2 is zo'n 10kg
10 kilo voor alleen het lege board, WTF?!?!

Bij thomann heb je allerlei maten gigbags voor boards, effe zoeken naar de juiste maat, dan hup naar de gamma, stukkie multiplex of mdf kopen op maat laten zagen, effe zwart spuiten en pedaltone en alle andere shit erop vastmaken.

Mijn board gaat in DEZE TAS (http://www.thomann.de/nl/rockbag_rb23030b.htm) die echt stevig genoeg is en vooral ook draagbaar:

http://i534.photobucket.com/albums/ee346/peter_heijnen/rockbag.jpg

Zolang je er zelf mee sjouwt en er geen roadies zijn die met je spul gooien, voldoet zo'n tas uiltstekend en voor het geld dat je op deze manier overhoudt koop je dat extra pedaal. Wel alvast de extra ruimte daarvoor reserveren op je nieuwe board! :)

schizo910
5 november 2008, 11:38
Waar koop je dat? En heb je wel eens aan den lijve ondervonden hoe sterk Tesa's klitteband is?

Trouwens: duo tec is ook gewoon klitteband!

Ja, Tesa'a ben ik bekend mee. Is i.d.d. sterk, maar DuoTec is belachelijk sterk. Ik bestel het altijd bij Conrad.

Duo tec gewoon klitteband noemen... tsssss! :stop:

HaroldA
5 november 2008, 11:41
Ja, Tesa'a ben ik bekend mee. Is i.d.d. sterk, maar DuoTec is belachelijk sterk. Ik bestel het altijd bij Conrad.

Duo tec gewoon klitteband noemen... tsssss! :stop:

Duo tec = klitteband!
Duo tec = klitteband!
Duo tec = klitteband!
Duo tec = klitteband! :cheerup:

Bij Conrad moet je toch minimaal voor 25,- bestellen of zo? Anders krijg je toch een boete?

schizo910
5 november 2008, 12:10
Duo tec = klitteband!
Duo tec = klitteband!
Duo tec = klitteband!
Duo tec = klitteband! :cheerup:

Bij Conrad moet je toch minimaal voor 25,- bestellen of zo? Anders krijg je toch een boete?

Niet als je via internetbankieren meteen betaald.

HaroldA
5 november 2008, 12:14
Niet als je via internetbankieren meteen betaald.

Ah, maar:


Subtotaal 4,59 EUR Winkelwagen actualiseren

Winkelwagen printen

Verwijderingsbijdrage 0,00 EUR
Verzendkosten 6,95 EUR
Totaal 11,54 EUR

Wel Eur 6,95 verzendkosten...

dml
5 november 2008, 12:20
Persoonlijk zou ik een pedaal als de Pedaltone niet laten hangen aan klitteband of Duo Tec, maar echt goed vastmaken met tie-ribs of zelfs vastschroeven. Koop bij de Gamma een platte aluminium strip van 1 meter lang en ongeveer 3 cm breed (denk dat de dikte op 2 mm zit). Zaag de strip in twee gelijke lengtes van ong. 35 cm. Schroef de rubber doppen van je Pedaltone en boor in elke strip 2 gaten op dezelfde afstand als de rubber doppen. Zorg er wel voor dat elke strip aan elke zijkant van de Pedaltone 2 cm uitsteekt. Leg de strippen nu over de onderkant van de Pedaltone, precies zo dat de gaten in de strip gelijk liggen met de gaten in de Pedaltone. Schroef nu de rubber doppen door de strips weer vast aan de Pedaltone. De uitstekende stukken strip zijn voldoende om deze aan bijv. een Pedaltrain te tie-ribben. Of in het geval van een pedalboard, kun je de Pedaltone vast schroeven. Eigenlijk is het hetzelfde principe als de schakels van een fietsketting.
De schroeven waarmee de rubber voetjes vastzitten, zijn overigens niet heel erg lang, kan zijn dat je iets langere schroeven moet gebruiken maar niet meer dan 5 mm langer dan de originele schroeven, anders doorboor je op twee plekken de PCB.

MjS
6 november 2008, 14:11
Bedankt voor de suggesties allemaal, ik denk dat ik maar voor Dennis' suggestie ga met de stripjes. Heb al een Pedaltrain besteld, dus hou de 'Show je pedalboard'-thread in de gaten!