PDA

View Full Version : Tips voor Wah effect



HvV
2 november 2008, 17:01
Ben met een nieuwe clip bezig, het wordt Summer Song van Satriani (k.... flageoletten..:sneaky:) Voor het eerst met het Wah effect van de GT-10 bezig en ik heb wat problemen met het geluid. Met Wah heb je natuulijk altijd wel dat je een wat afgeknepen (holle buis) sound krijgt maar dat effect zou ik toch wel wat minder willen hebben. Ik zou wat aan het geluid willen veranderen maar ik weet niet precies wat... het moet wat dikker, wat minder plastic. Iemand wat tips?? Of zeg je van, eigenlijk klinkt dit wel ok? (ja, ik moet zowiezo wat meer met het pedaal spelen)

kort sample:

http://soundclick.com/share?songid=7026038

MichaelSS
2 november 2008, 17:42
De digitale Wah van de GT10 staat nu niet bekend om zijn lekkere klank.

Is het niet gewoon Boss- eigen?

HvV
4 november 2008, 19:25
De digitale Wah van de GT10 staat nu niet bekend om zijn lekkere klank.

Is het niet gewoon Boss- eigen?

Mja, ik heb niet echt vergelijkings-materiaal. Heb wel gemerkt dat reverb en/of echo het effect nogal versterkt. Misschien valt er qua toonregeling nog wat te winnen. Of toch maar een echte kopen en die er aan de gt-10 hangen. Zo klinkt het in elk geval nergens naar.

Reel Big Fish
4 november 2008, 19:31
Zou het niet handiger zijn om dit topic naar Effecten te verplaatsen? Laat het me even weten!

HvV
4 november 2008, 21:30
Ja, hoort daar meer thuis, np om dit te verplaatsen.

Sonno
4 november 2008, 22:15
Ik heb een GT-6, die heeft ook een kut wah geluid. 'T zou maar zo aan Boss kunnen liggen :sssh:

Ik hoor in je clippie pas aan het einde wat actie met die wah, komop ff trappen op dat ding!

Gr. Sonno