PDA

View Full Version : Sho-Bud pedal steel buizencombo



tidalwave_sideburns
2 november 2008, 14:11
Dag iedereen,


Ik zag laatst ergens een Sho-Bud buizencombo staan. Blijkt dat het om een pedal steel versterker gaat.
Ik kan nergens wat vinden over het verschil tussen een normale en pedal steel versterker. Weten jullie hier misschien wat van?
Vintage pedal steel... zal wel een cleane amp met heel veel headroom zijn, geen gain knop, channel switching. Iemand die hier wat over weet?

Alvast bedankt,


Jan

Eko
2 november 2008, 21:24
De enige versterker die er voor ken is er een van Fender , volgens mij heet hij steelking.

Chris Winsemius
2 november 2008, 21:45
Die Shobud ken ik zelf niet maar versterkers voor pedal-steel moeten* meestal vrij clean zijn en veel laag kunnen weergeven; Fender Twinreverbs en VibrosonicReverbs zijn veelgebruikte amps daarvoor.

* meestal dus, scheuren wordt natuurlijk ook weleens gewenst ;)

tidalwave_sideburns
3 november 2008, 10:46
Veel laag dus.. Waarom eigenlijk? Ik zoek meer een soort midrange surf overdrive met een flinke bak galm waarbij die sprankelende highs een beetje bewaard blijven. Die dominante lage tonen kunnen dan in de weg komen te zitten.
Ach, met equalizers, snaren, buizen, clean boost, high pass filters en wat al niet kan je tegenwoordig je geluid naar wens afstellen. Als het een koopje is doe ik het gewoon. Aan de andere kant, als-ie gevoiced is op laag... tja....

En scheuren op een pedal steel. Zoals in die clip van Jesus built my Hotrod zeker! Ik krijg altijd zo'n enorme adrenalinestoot van dat nummer... waawaaawaaawaaah!