PDA

View Full Version : poolse bitch in huis gehaald



wietse
2 november 2008, 14:07
een nieuwe aanwinst voor m'n collectie, sinds een lange tijd en zal ook wel weer wat maandjes duren voordat er weer iets bij komt.
vandaag gescoord in het FEC, stapte binnen en werd geroepen, hij had meerdere gitaren voor mij achteruit gelegd alleen de meesten waren niet interesant.
deze dame wel.

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/my%20guitars/defilflat.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/my%20guitars/defilmercy2.jpg

het is een defil malura, het is vrij uniek dat dat naamplaatje er nog op zit, die wilden er nog wel eens afvallen.
ziet er mooi uit maar het is echt een bitch, dikke hals, vuil klinkende en erg microfonische elementen en wat omhoog komende frets, die heb ik al weer wat plat getimmerd dus hij is nu wel redelijk bespeelbaar.
maar het is duidelijk een looker geen player, maar wel een mooie aanwinst voor de collectie, en voor 5 tientjes ga ik niet zeuren.
helemaal origineel zelfs de tuners, en dat is al heel wat bij een gitaar als dit, over de originaliteit van de brug heb ik m'n twijfels, wat moet een gitaar zonder trem met een rollerbrug?
maar goed alles is mogelijk bij oude oostblokkers.

Orpheo
2 november 2008, 14:08
nou...? looker? tis echt pools.... dik, kwabbig, en onoogelijk :chicken: ik zou normaliter zeggen, als ze maar speelt en klinkt, maar volgens mij is dat ook niet echt van toepassing? nou ja, past wel te gek bij je collectie.

RobertoL
2 november 2008, 14:10
Zeker erg slecht hout? hij doet afbladderen, of lijkt het maar zo? Hij doet me denken aan zo'n mada/maya/hennepgitaar. Wel mooi.

toneblo
2 november 2008, 14:13
Spuuglelijk ding!!!!!
gggggttt...tff!!!

Zonde van je geld!!!!
Het timmeren van je fretten kostte je al meer dan die hele gitaar!!! ( uurtarief )








........ als ie maar lekker speelt en jij blij bent, is alles goed.:satisfie:

grayfink
2 november 2008, 14:13
Zo zie je maar weer, smaken verschillen. Nu vraag ik me af hoe die niet interessante achteruit gelegde gitaren er uitzagen.:chicken:

wietse
2 november 2008, 14:16
Zeker erg slecht hout? hij doet afbladderen, of lijkt het maar zo? Hij doet me denken aan zo'n mada/maya/hennepgitaar. Wel mooi.

doet afbladderen?
wat is dat voor krom nederlands?
dat noemt men craquelé gitaartje is 40 jaar oud en dan wil de verf wel eens wat gaan breken.
maar het hout is eersteklas triplex dus goedkoper kan al niet :D.
orpheo, smaken verschillen ik vind hem prachtig.

macwilliams
2 november 2008, 14:18
Nou gefeliciteerd met je "aanwinst" dan maar.
Ben inderdaad ook benieuwd wat de on interesante gitaren waren:)

wietse
2 november 2008, 14:19
Zo zie je maar weer, smaken verschillen. Nu vraag ik me af hoe die niet interessante achteruit gelegde gitaren er uitzagen.:chicken:

chinese kinder gitaar met 2 singlecoils, oude eko jazzbak zonder staartstuk en brug, western met kromme hals, linkshandige kimaxe stratkopie waar hij de hoofdprijs voor wou hebben (125).
stagg klassieke gitaar, dus niet echt boeiend, maar wie weet heeft almarvk vandaag er wel geluk :D.

kenx
2 november 2008, 14:25
Heel erg gefeliciteerd en veel plezier ermee!

grtz

Kaboemba
2 november 2008, 14:29
Je hebt wel is betere gescoord, maar het is zeker weer is wat anders.

grayfink
2 november 2008, 14:30
Jij hebt wel is beter gespeld.

hezz
2 november 2008, 14:44
Ik vind 'em (behalve de pickups) er wel mooi uitzien!

Ace 1.15.19
2 november 2008, 14:48
Wietse, jij blíjft ze ook echt scoren hè. :)

TimmU
2 november 2008, 15:19
te gekke gitaar!!! Gefeliciteerd Wietse ! En , PM as ie weggaat.:D

Joey Handsome
2 november 2008, 15:37
Echt te raar voor woorden dat ding. Vind hem zelf door de elementen niet zo mooi, maar wel apart. Leuke aanvulling op de collectie.

hezz
2 november 2008, 15:42
Deze zouden wel echt goed staan op die gitaar:

http://us.st12.yimg.com/us.st.yimg.com/I/yhst-50206111187217_2021_6572420
http://us.st12.yimg.com/us.st.yimg.com/I/yhst-50206111187217_2021_569991

Blend
2 november 2008, 16:30
Ik vind 't een cool dingetje wietse!

Dweezman
2 november 2008, 16:33
ik vind 'm tof.

zjanke
2 november 2008, 16:34
smaken verschillen ik vind hem prachtig.

Je wordt week, Wietse. Je kunt wel zien dat je te lang niet naar de markten bent geweest als je blij bent met zo'n lelijk ding :hippie:

groovieguitarguus
2 november 2008, 16:34
over de originaliteit van de brug heb ik m'n twijfels, wat moet een gitaar zonder trem met een rollerbrug?
Op mijn 20 jaar geleden, nieuw gekochte The Heritage ES335 model zit ook een Tune-o-matic brug MET rollers. Uiteraard ZONDER tremelo.

Tupelo
2 november 2008, 16:38
orpheo, smaken verschillen ik vind hem prachtig.Dat is 'ie ook; Orph just don't know..! :stop:

Tupelo
2 november 2008, 16:40
Deze zouden wel echt goed staan op die gitaar:

http://us.st12.yimg.com/us.st.yimg.com/I/yhst-50206111187217_2021_6572420
http://us.st12.yimg.com/us.st.yimg.com/I/yhst-50206111187217_2021_569991
Was hier pas nog iemand met zo een Pools plankje.
Lijken me i.d.d. geweldig om te hotrodden met iets dergelijks.
Gewoon brute piep & squeech R&R gitaar van maken.

Joey Handsome
2 november 2008, 16:51
Dat is 'ie ook; Orph just don't know..! :stop:

Haha, Orph zijn smaak is inderdaad nou ook niet voor iedereen weg gelegd denk ik.

wietse
2 november 2008, 17:22
Je wordt week, Wietse. Je kunt wel zien dat je te lang niet naar de markten bent geweest als je blij bent met zo'n lelijk ding :hippie:
ach jij bent mischien blij met een goed strat modelletje, maar daar wordt bij mij de pis niet lauw van, hoe vreemder hoe beter.



Gewoon brute piep & squeech R&R gitaar van maken.

dan hoef je geen elementen te vervangen, doen deze dingen al uitstekend.

zjanke
2 november 2008, 21:06
ach jij bent mischien blij met een goed strat modelletje, maar daar wordt bij mij de pis niet lauw van, hoe vreemder hoe beter.


Blij met een strat? :nervous: Nou moet je niet gaan schelden he, dat van mij was ook maar een geintje :dontgeti: :cheerup:

Saf
2 november 2008, 21:16
super gave plank Wietse, Vind hem super! En is niet zo'n standaard pools model. Die defils hebben wel volgens altijd van die prutelementen. die overigens soms door wat effectenpedaal heen gestuurd erg grappig geluiden kunnen produceren.

Die brug vind ik er erg degelijk uitzien voor een defil. Heb een paar defils gehad maar dat was meestal gewoon een halfafgekloofd houtje als brug.

hoofd
2 november 2008, 21:16
Ik zou die bitch ook keihard neuken.. Gewoon keihard inpluggen en genieten van 't gepiep en geschreeuw.

wietse
3 november 2008, 10:23
Ik zou die bitch ook keihard neuken.. Gewoon keihard inpluggen en genieten van 't gepiep en geschreeuw.

jij neukt toch al alles wat er rondloopt, dus dat zegt niets :D.