PDA

View Full Version : piepende versterkers.



joelvereycken
2 november 2008, 13:44
Hallo, altijd als ik ergens op een versterker speel en ik druk op overdrive op mijn pedaal dan begint hij te piepen en te krijsen, wat is de oorzaak hiervan, het is trouwens bij mijn eigen versterker niet, Pedaal: Digitech RP200A, maar dat wordt binnenkort een Boss GT-10.

Heeft er iemand van jullie dit ook mee gemaakt, en weet iemand wat de oorzaak hiervan is?

Jimwoud
2 november 2008, 13:45
Hallo, altijd als ik ergens op een versterker speel en ik druk op overdrive op mijn pedaal dan begint hij te piepen en te krijsen, wat is de oorzaak hiervan, het is trouwens bij mijn eigen versterker niet, Pedaal: Digitech RP200A, maar dat wordt binnenkort een Boss GT-10.

Heeft er iemand van jullie dit ook mee gemaakt, en weet iemand wat de oorzaak hiervan is?

Of je gebruikt veel te veel gain, of je elementen van je gitaar zijn crap.

pimmetje
2 november 2008, 13:48
Waarschijnlijk staat de zooi harder, waardoor je met die extra gain van je pedaaltje meteen in 't gebied van acute feedback staat.
Of je hebt al meer gain in de amp gedraaid, waardoor eigenlijk 'tzelfde gebeurt.
't Kan zelfs nog voor een deel aan eigenschappen van de ruimte liggen...

Gewoon ff het stukje van de ketting fx->amp als een compleet nieuw gegeven beschouwen. Niet denken dat je pedaaltje(s) en alle amps overal hetzelfde reageren.
Het gewenste basisgeluid van de amp instellen met de oren ipv visueel op de knoppen en vervolgens je fx op gehoor afstellen tot het gewenste geluid staat (of het best mogelijke geluid in die omstandigheden).