PDA

View Full Version : Blues



Muzieknono
2 november 2008, 09:41
Hallo beste mensen, wat is belangrijker als je blues wilt spelen, de set-up van je gitaar of je amp, in geval van amp, wat raden jullie me aan en de goedkopere klasse.
Mvgr. Dirk Jan :metal:

wiegersma
2 november 2008, 09:47
de set-up betekent de hele set gezamenlijk, dus gitaar én amp. Je kunt over elke gitaar en amp wel blues spelen. 't Is ook maar net welk soort blues je wilt spelen, maar een lekkere buizenamp zou het wel moeten doen. Fender bijvoorbeeld maakt hele leuke apparaten, maar ook Peavey of Laney. Er is eigenlijk zoveel keus.
Ik zou zeggen Fender Blues Deville (tweedehands is 'ie goedkoper...).

barno
2 november 2008, 09:56
de set-up betekent de hele set gezamenlijk, dus gitaar én amp. Je kunt over elke gitaar en amp wel blues spelen. 't Is ook maar net welk soort blues je wilt spelen, maar een lekkere buizenamp zou het wel moeten doen. Fender bijvoorbeeld maakt hele leuke apparaten, maar ook Peavey of Laney. Er is eigenlijk zoveel keus.
Ik zou zeggen Fender Blues Deville (tweedehands is 'ie goedkoper...).


Blues Deville is imo eerder een rockversterker. maar mss speel je wel bluesrock.

goede amps voor blues imo: alle silver/blackface buizenamps van Fender en toppers: bassman 59 ri en blues junior
maar zoals gezegd: elke goede buizenamp will do: vox, matchless, peavy, marshall

wiegersma
2 november 2008, 10:02
precies, dus smaken verschillen. Zelf uitproberen die handel.