PDA

View Full Version : Nieuw forumaanhangsel ^____^



Chocola
2 november 2008, 00:28
Halloe iedereen, ik denk dat ik ook maar eens hier kom kijken of er nog leuke dingen op staan.

Ik ben Merlijn en speel nu zo een 1 jaar gitaar, ik begon met een Volcano wanabe Fender stratt, met "mega amp", zo een set van 120 euro :P.
Volgende week krijg ik eindelijk mijn nieuwe gitaar, een Epiphone Les Paul Prophecy EX Midnight Ebony. Mijn nieuwe amp is een Kustom Quad 200 Head, ik ben zelf nog een cabinet aan het bouwen met Celestion speakers. Hier ben ik heel erg blij mee en hopelijk kan ik nu gitaar spelen zonder na elke bend opnieuw te moeten stemmen :P. Van single coil naar humbucker (EMG 85/81) lijkt me ook een grappige vooruitgang :p.

Maarja, ik hou van klassiek, rock en metal. Any questions? :-P Wie weet er hier veel van Celestion speakers af? Gelieve even te reageren want ik heb nog 1 vraag voor iemand die er genoeg van af weet :).

Alvast bedankt en succes iedereen,

Doei doei

artnaz
2 november 2008, 01:03
Welkom!

Wat wil je weten van die Celestions? Niet dat ik er mega-veel van af weet, maar als je even zoekt is er aardig wat info te vinden bij Moderne Versterkers.

Chocola
2 november 2008, 11:00
Halloe, bedankt voor je reply.

Ik wilde weten wat ik het beste kan doen, ik neem bij die Quad 200 een 8 ohmige load totaal. Dus 2 speakers van 16 ampére in parallel schakeling.

Maar nu, welke speakers:

- 2x Celestion G12 Century Vintage Neodymium 60 watt (16ohm)
- 2x Celestion G12K-100 100 watt (8 ohm)
- 2x Celestion G12 Century 80 watt (16ohm)
- 2x Celestion Vintage 30 60 watt (16ohm)

Die eerste is de G12, maar dan met 20 watt minder en een meer Vintage klank.
De tweede zal in 4 ohm geschakeld worden als uitzondering op de 8 ohm, omdat mijn amp dan 200 wat levert en dat prima kan met die luidsprekers, lekker veel bass pressence dan :P.
De derde kent iedereen wel :P, een van de beste alround speakers.
De vierde hoef ik denk ik niet eens toe te lichten... :P, wie kent die niet in gitaarwereld?

Maar, ik hou van rock en metal en heb geen zin om meer dan 200 euro voor de speakers te betalen. Wat is de beste/mooiste optie?

Chocola
2 november 2008, 23:35
Iemand? :p :seriousf:

RoelTM
2 november 2008, 23:55
Allemaal, gaat lekker hard ;)

Chocola
3 november 2008, 00:16
Allemaal, gaat lekker hard ;)

Omg :P, het is de bedoeling dat er 2 inkomen, twee dezelfde, niet 8 :P lol.

Mr.Bluesbreaker
5 november 2008, 11:57
Lekker veel bass pressence?
Het zou eigenlijk in de sig moeten.

teajay
5 november 2008, 12:45
gewoon lekker gescooped. :satisfie:

rocker_71
5 november 2008, 15:32
Welkom. Wat betreft je vraag: zet hem even in het versterker forum, dan heb je misschien (nog) meer response.

TimmU
6 november 2008, 09:41
Fuck yeah, Mega Amps. voor m'n ex heb ik wel is zo'n ding helemaal gepimpt. Snakeskin erop, custom grill enz. klonk alsnog crap als je een overdrive wou hebben, maar het clean was acceptabel, voor zo'n klein cheapo ding.