PDA

View Full Version : 2 SD Hotrails als bridgehumbucker?



TIMMYTHEBASTARD
1 november 2008, 23:29
Heey Ik heb een idee om 2 SD hotrails samen te koppelen als humbucker voor de bridgepositie om intplaats van 2 spoelen 4 spoelen te krijgen.

Is dit mogelijk? Zo ja heeft iemand zoiets al eens gedaan?:chicken:
M.v.g Tim

Orpheo
1 november 2008, 23:32
ik heb het gedaan met 2 hotrails, werkt voor geen meter. veel te donker, modderig geluid. lijkt op een humbucker qua sound, maar is veel te dof. de kent armstrong motherbucker is wat jij bedoeld, maar zo gemaakt dat ie dus niet modderig wordt. en daarnaast spotgoedkoop. ik kocht 'm voor nog geen 50E per stuk (geloof ik). nja, 50, 60...

TIMMYTHEBASTARD
1 november 2008, 23:45
ik heb het gedaan met 2 hotrails, werkt voor geen meter. veel te donker, modderig geluid. lijkt op een humbucker qua sound, maar is veel te dof. de kent armstrong motherbucker is wat jij bedoeld, maar zo gemaakt dat ie dus niet modderig wordt. en daarnaast spotgoedkoop. ik kocht 'm voor nog geen 50E per stuk (geloof ik). nja, 50, 60...

Waar heb je hem vandaan gehaald?
:blast:

Orpheo
1 november 2008, 23:54
Waar heb je hem vandaan gehaald?
:blast:

ebay, as usual ;)

skabouter
2 november 2008, 19:14
khad een Kramer Baretta met Quadrails...dat was het idee wat jij bedoelde. niet zelf gedaan dus, maar fabrieksproductie. maar ik was er niet zo kapot van... de output was hoog, maar het wordt eerder modderig dan strakker. Kzou het gewoon bij 1 bucker of 1 hotrail houden...

MAARRRRRR proberen kan nooit kwaad :) Verras ons maar!

Nocki
2 november 2008, 20:54
Leuk en vernieuwend idee denk ik. Ik ben de vraag nooit eerder tegengekomen hier maar ken wel de motherbucker en een aantal andere varianten...

Wie weet... Probeer het zeker eens!

skabouter
2 november 2008, 21:12
je idee klinkt leuk idd....maar waarom wil je het eigenlijk proberen? komt dit experiment voort uit een wens naar bepaalde sound? of gewoon voor het proberen? Misschien dat dat meer duidelijk maakt, want zoveel wensen, zoveel wegen.....

Saf
2 november 2008, 21:17
als je ze hebt leggen wat let je om het te proberen. misschien is dat geluid wat andere modderig noemen nu net het geluid wat jij zoekt.

TIMMYTHEBASTARD
2 november 2008, 22:43
je idee klinkt leuk idd....maar waarom wil je het eigenlijk proberen? komt dit experiment voort uit een wens naar bepaalde sound? of gewoon voor het proberen? Misschien dat dat meer duidelijk maakt, want zoveel wensen, zoveel wegen.....

Proberen en vond 1 hotrail vet maar heb humbuckers dus dacht 2 x 1 is dubbelvet haha

Orpheo
2 november 2008, 22:52
Proberen en vond 1 hotrail vet maar heb humbuckers dus dacht 2 x 1 is dubbelvet haha


letterlijk. het klinkt nergens naar, veel te modderig. een hotrail en een duckbucker is weer veel beter.