PDA

View Full Version : Living Colour 30-10-08



Fender75
1 november 2008, 21:16
In de 013 te Tilburg, een band die ik al heel lang wil zien. Zeker een van de redenen waarom ik ben begonnen met gitaarspelen!

En gisteren was gewoon een walk down memory lane, echt gaaf! Als voorprogramma de band The Dallas Explosion uit Belgie. Nooit van gehoord, maar best te pruimen! Rond half 10 komen de heren op het podium, om vervolgens superstrak hun setlist af te werken. Strak, en stuk voor stuk echt supermuzikanten. Vernon Reid, shredden als een dolle, een genot om te zien! Doug Wimbish op bas is echt fantastisch, met een aparte taptechniek volgens mij. Corey Glover, man wat heeft die gast een strot! En on drums, Wil Calhoun, ook weer strak..Veel oude nummers, en enkele nieuwe voor een komend album.

Enigste minpuntje was dat ze halverwege de show een stukje ambient house gingen doen (Vernon Reid en de Drummer Wil Calhoun), en daarna een drumsolo van ruim 10 minuten. Compleet met gekke geluidjes.. :)

Al met al, ik vond het schitterend om deze mannen nu eens in het echt te zien. Vanavond in Paradiso, kijk op fabchannel, kun je het live volgen!

the sure thing
2 november 2008, 10:48
LIVING COLOUR RULEZZZ!!!!!!!!!!

Ik heb ze al zeker 4 keer live gezien. Fantastische band. Een keer was de zanger er niet en werd die vervangen door de zanger van Kings X, maar dat was ook gelijk bagger. Ik kende de teksten beter dan hem...........

Volgende keer in paradiso ben ik weer van de partij!!

Hebben ze nog wat over Amerika gezegd? De meeste keren hebben ze wel leuke statements...

Fender75
2 november 2008, 14:46
Corey Glover was gekleed in een oranje gevangeneb jumpsuit, compleet met palestijnse sjaal...en er was een opmerking over Guantanamo Bay!

the sure thing
2 november 2008, 15:20
Corey Glover was gekleed in een oranje gevangeneb jumpsuit, compleet met palestijnse sjaal...en er was een opmerking over Guantanamo Bay! Dat is een bekende outfit van hem... Maar zeiden ze verder niets over de verkiezingen in de USA of zo?

new deep
2 november 2008, 16:44
Gister in Paradiso gezien..erg cool weer al was het geluid niet top.
Over de verkiezingen; dat we allemaal Obama moesten stemmen, gaat een beetje lastig alleen vrees ik.

Fender75
2 november 2008, 18:39
Als ie er iets over heeft gezegd heb ik het niet gehoord door de Wall of Sound...geluid was niet optimaal in ieder geval.. :)

paulusdeBKB
2 november 2008, 21:11
Ik was er ook en het was veuls te hard! Ik snap die gasten bij Paradiso niet: ze hebben een db-meter bovenop de mengtafel staan en bij rustige stukjes wijst dat ding 104 db aan. Ben iig erg blij dat ik mijn oordopjes niet was vergeten.

Verder een gaaf bandje, al snap ik niet waarom Vernon Reid zich geen betere gitaarsound aanmeet. 8 compressors en een metal zone, zo klonk 'ie ongeveer. Wel spelen als een mallie, dat dan weer wel...

Fender75
3 november 2008, 14:10
En dan stond ie vroeger bekend als een gitarist met de meeste effecten racks voor zijn optredens...Klink een beetje neuzig in Tilburg.

Maar hij speelt als een dolle inderdaad. Ik krijg al kramp in m'n arm als ik dat shredden zie...damn!