PDA

View Full Version : Ervaring met de Fender Super Champ Xd



ronvstrom
1 november 2008, 21:16
Ik denk eraan om een 2de versterker aan te kopen om thuis te gebruiken...niet te groot en te zwaar en toch goed klnken.....heeft er iemand ervaring met deze versterker die goede reviews krijgt op het net????

frankiiee
1 november 2008, 22:27
Ik wil dit topic niet kapen maar ik vind het nutteloos om voor zo goed als dezelfde vraag een nieuw topic te openen. sorry

ik zit zo'n beetje met de zelfde vraag maar ik zit te twijfelen tussen deze en de vibrochamp xd amp van5 watt, ook voor thuis. Is die superchamp beter dan de vibrochamp als puur naar waar voor het geld kijkt, ik wil ze namelijk online bestellen omdat dat een hele smak geld verschil is.

ik wil graag een warm bluesy clean geluid, waar er soms ook een beetje overdrive op kan. een vuil randje zeg maar.

groet frankie

pupanus1
3 november 2008, 14:18
Eerst even een jullie attent maken op de zoek functie, er is de afgelopen weken ERG veel geschreven over de Vibro en de Super champ XD. De zoek functie is er niet voor niks...

Naja om toch maar verder te helpen, ik heb de Superchamp 2 dagen uitvoerig getest en het is een erg leuk versterkertje zeker voor dat geld. Hij heeft twee kanalen (de Vibrochamp maar 1) het eerste kanaal (clean kanaal) is echt erg goed, het heeft niet het échte authentieke fender geluid maar komt er zeker wel mee in de buurt. Het 2e kanaal heeft 16 (!) verschillende voicings wat inhoudt dat er veel verschillende geluiden uit dit kleine versterkertje kan worden gehaald van Jazz tot Metal (ik vond zelf de metal kanalen erg bruikbaar, maar hier zijn de meningen over verdeeld). 2e kanaal vond ik in het algemeen wel minder bruikbaar dan het 1e kanaal, zelf zou ik voor overdrive het eerste kanaal met een Tubescreamer (oid) gebruiken uit deze versterker.

De Super Champ gaat ondanks de 15 watt erg hard, maar klinkt op zachter volumes zeker niet verkeerd het is erg goed bruikbaar als oefen versterker. Zeker het clean kanaal omdat deze op hogere volumes vrij snel gaat oversturen. Mocht je er een keer mee willen optreden of oefenen met je band kan je er ook een Cab op aansluiten waardoor het kleine monster nog harder brult. Erg handige feature vind ik dat.

Een nadeel vond ik zelf dat de EQ geen MID heeft alleen je hoog en laag kan je afstellen.

Conclusie:
Erg leuke amp voor het geld, zeker als oefen versterker ga je voor het geld niet een veelzijdigere versterker vinden. Het is erg leuk 'speelgoed' ook met al die verschillende settings.

pimmetje
3 november 2008, 15:10
Idd... UTFS!
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=115429
Niet helemaal op superchamp toegespitst, maar op basis van een paar van dat soort threads kan je je vraag dan tenminste iets minder breed stellen.

ronvstrom
3 november 2008, 20:57
Alvast bedankt voor het verder helpen...........sorry.....zal volgende keer eerst de zoekfunctie raadplegen....forums is nog niet echt mijn ding....moet nog wat wennen....

Groet

Ron

Weeble
4 november 2008, 15:44
Ik zit ook al een tijdje te kijken naar deze amp, omdat het ook een van de weinige buizenversterker is van zijn prijsklasse. Ik ga hem ook zeker een keer uitproberen:strat: