PDA

View Full Version : CMW amps



Han S
1 november 2008, 20:44
Vandaag heb ik een opname gemaakt van een band welke het reportoire speelt van The Free en The Bad Company. De gitarist had een CMW amp mee met een Bogner 1*12 kastje er onder en dit was de eerste keer dat ik zo'n versterker heb gezien en gehoord.

En ik moet hier heel eerlijk blijven en ga het beslist niet mooier maken dan het is, ik ben heel kritisch op gitaargeluiden en ik ga een mede forumlid geen veren in zijn reet planten als hij die niet verdiend heeft.

Dus ik zal een geen doekjes om winden en keihard vertellen hoe die amp klonk: geweldig, helemaal niks mis mee en een perfecte copy van het Free geluid als je het mij vraagt, mooi rond en vet, geen griezelig smerig randje, gewoon volvette Goudse kaas en dan dikke plakken.

Goegedaan jochie!

rickert
1 november 2008, 20:45
*GAAP* oud nieuws, slotje?

Han S
1 november 2008, 20:50
Het was mijn eerste Rick, ik ben geen maagd meer.

Lexvandoef
1 november 2008, 20:56
Oude vossen leren ook weleens nieuwe trucjes blijkbaar :)

rickert
1 november 2008, 21:13
Haha, nja gaaf hoor Han! Ik ben al tijden fan van CMW. Ik ga hem maandag weer opzoeken!

Mitch
1 november 2008, 21:24
Ik heb de borrelnootjes vast gepakt voor het geval toneblo nog effe komt posten :seriousf:
Tja Han, je beseft natuurlijk wel dat dit topic vooral aantoont dat je te weinig op meetings komt, ghehehe.... Vanaf de eerste keer dat ik e.e.a. hoorde, op de beurs in Groesbeek, viel me de voicing op, dit was duidelijk iets anders. Maanden later heb ik het prototype van de TweedyTwinChamp die daar stond gekocht en da's nog steeds mijn favoriete amp. De tweede amp die hij bij zich had, de StudioCage, heb ik uiteindelijk nummer drie van gekocht. Ook een puik ding met een duidelijk eigen geluid.
Die Plexi+ 20 die jij nu gehoord hebt is naar mijn idee meer een verdomd goede uitvoering van een gouwe ouwe, de Marshall 2061. Een wolf in schaapskleren, maar persoonlijk vind ik het 'eigen werk' van de CMW's interessanter dan de subliem uitgevoerde covers ;)

Chris Winsemius
1 november 2008, 21:24
Han: tof! Complimentjes van studio-eigenaren hebben altijd wat "speciaals". :rockon:

Deze amp was al in de voormalige KRO-studio's gebruikt, die (andere) gitarist wilde 'm voor 1 nummer v/e nieuwe CD gebruiken (naast wat oude Fenders) maar ik kreeg al snel 'n berichtje dat ie voor elk nummer van die CD was gebruikt...

Het allerbelangrijkste: ik hoop dat de (nieuwe) eigenaar er echt blij mee is, zeker gezien z'n gear-zoektocht v/d laatste jaren, aan z'n speelstijl en toonvorming ligt het iig. niet!

(Ik ga weer snel 1 of meerdere 20 Watters bouwen... maar eerst eens 2 weken "vakantie", laatste keer was te lang geleden...)

Han S
1 november 2008, 21:57
De laatste keer dat ik op vakantie was moet in 1984 geweest zijn en ik was blij dat ik weer thuis was. Maar dat is een ander verhaal.

Chris Winsemius
1 november 2008, 22:15
De laatste keer dat ik op vakantie was moet in 1984 geweest zijn en ik was blij dat ik weer thuis was. Maar dat is een ander verhaal.

Kan dat behoorlijk bevatten maar (zelfs) hier (kan me ici ip. ook altijd prima vermaken) is vakantie weleens nodig om weer "op te laden".

Laatste echte vakantie voor mij was in september 2001 in NYS.... ben waarschijnlijk niet de enige die dat niet meer vergeet (sick joke...).

Nielsje
1 november 2008, 22:25
Meer 20 watters bouwen?

Als ik jou was, zou ik meer Studiocages bouwen, en die wat meer onder de aandacht brengen. De L&B 20 is werkelijk waar geweldig, maar moet nog steeds vrij hard om goed te klinken, de SC15 klinkt op nagenoeg elk volume verdomd goed, werkt heerlijk samen met je gitaar (reageert echt anders op verschillende gitaren), vreet pedalen alsof dat in z'n genen zit en duwt beter door de mix dan een Caterpillar bulldozer. Ik moet Mitch nog steeds ervan overtuigen dat zo'n Vox AC30HH echt wat voor hem is ;)..

Maar goed... wie ben ik?


:D

Mitch
1 november 2008, 22:43
Jij kon toch die pauper-look niet waarderen? :D Ik vind hem zelf nog steeds briljant...
Verder ben ik het wel eens met Niels dat het eigen model StudioCage meer verdient, maar dat had ik al gezegd. En ik ga natuurlijk niet nog en keer dat hele verhaal doen over hoe prettig dat ding in de praktijk werkt, hoe simpel en toch goed klinkend dat ding is enne......doe ik het toch weer!

Nielsje
1 november 2008, 22:57
Nee, de looks, en daar ben ik heel eerlijk in, vind ik niet optimaal.
Maar dat is slechts uiterlijk.. Het kreng klinkt gewoon geweldig, en dát is toch de reden waarom je zo'n amp wil kopen.

Overigens vind ik de 'rusty' look wel geinig :)

artnaz
1 november 2008, 23:06
Allemaal heel leuk en aardig, maar de vraag die me al een half jaar lang martelt als ik in bed kruip is "Zou het logo al online zijn?"

:D

Chris Winsemius
1 november 2008, 23:12
Allemaal heel leuk en aardig, maar de vraag die me al een half jaar lang martelt als ik in bed kruip is "Zou het logo al online zijn?"

:D

:seriousf:

Logo is hier fysiek te bezichtigen (beruchte koffie is gratis ;) ), voorbereidend werk nieuwe website + vervaardiging logo's is in volle gang. Werk amps klanten/etc. heeft gewoon 'n hogere prioriteit.....

StudioCages: vandaag toevallig nog even zo'n Geloso-chassis hier binnen gehad... Er worden binnenkort eigen ontwerp (Geloso/SC-based) kooikastjes gemaakt maar dat vereist ook wat tijd/etc.

Nielsje
1 november 2008, 23:13
Ik heb het logo reeds gezien toen ik daar was, echt een goed logo hoor! Maar het schijnt dat het om marketing technische redenen handig is om dat nog niet te releasen, pas met de nieuwe website.

Maar dan moet die wel online komen... Ik hoop overigens wel een kleine cmw badge te vinden straks op m'n gereviseerde Londoncity, verkoopt vast een stuk beter :D

Overigens heb ik de Plexi + nog niet gehoord, en daar ben ik wel fuckin' benieuwd naar! Ik heb de DNR JR, L&B20 en SC15 gehoord, en het zijn werkelijk waar wondertjes! De JCM888 is aardig, maar valt écht in't niet bij z'n eigen amps.

Nielsje
1 november 2008, 23:15
StudioCages: vandaag toevallig nog even zo'n Geloso-chassis hier binnen gehad... Er worden binnenkort eigen ontwerp (Geloso/SC-based) kooikastjes gemaakt maar dat vereist ook wat tijd/etc.

Als afgestudeerd werktuigbouwer wil ik eventueel wel wat tekenwerk etc voor je verrichten hoor, je weet me te vinden ;)

Overigens, wat is het verhaal achter de versterker op de site van Nederland muziek? Dit vind ik eigenlijk een rete geile behuizing, zo koper-achtig.

http://www.nederlandmuziek.com/products/cmw_zeppo1.jpg

MarkV
1 november 2008, 23:52
maar eerst eens 2 weken "vakantie", laatste keer was te lang geleden...)

Goede actie! Waar ga je heen/wat ga je doen?

guitarguru
1 november 2008, 23:55
Vandaag heb ik een opname gemaakt van een band welke het reportoire speelt van The Free en The Bad Company. De gitarist had een CMW amp mee met een Bogner 1*12 kastje er onder en dit was de eerste keer dat ik zo'n versterker heb gezien en gehoord.

En ik moet hier heel eerlijk blijven en ga het beslist niet mooier maken dan het is, ik ben heel kritisch op gitaargeluiden en ik ga een mede forumlid geen veren in zijn reet planten als hij die niet verdiend heeft.

Dus ik zal een geen doekjes om winden en keihard vertellen hoe die amp klonk: geweldig, helemaal niks mis mee en een perfecte copy van het Free geluid als je het mij vraagt, mooi rond en vet, geen griezelig smerig randje, gewoon volvette Goudse kaas en dan dikke plakken.

Goegedaan jochie!


Hulde ook aan die gitarist, die hem toch maar heerlijk had afgesteld en met bloed, zweet en tranen heeft bespeeld.............................:seriousf:

Nee inderdaad Chris, ben zeer tevreden en, nog steeds, onder de indruk.

Han S
2 november 2008, 16:15
Ha die Paul! Ja hoor, je hebt mooi gespeeld, goed geluidje!

Dweezman
2 november 2008, 16:28
ow shit....

TimmU
2 november 2008, 17:12
Als afgestudeerd werktuigbouwer wil ik eventueel wel wat tekenwerk etc voor je verrichten hoor, je weet me te vinden ;)

Overigens, wat is het verhaal achter de versterker op de site van Nederland muziek? Dit vind ik eigenlijk een rete geile behuizing, zo koper-achtig.

http://www.nederlandmuziek.com/products/cmw_zeppo1.jpg

over die amp heb ik nog tekst en uitleg gekregen van chris op de NLmuziek meeting vorig jaar.

iets met groupie-standen enzo.

Mitch
2 november 2008, 17:24
Ik weet het effe niet meer, was dat nou ook zo'n 2xEL84 bakkie met EF86 in de pre amp?

jacky
2 november 2008, 18:33
Hoop wel dat die pre new logo amps niet beter waren dan toen CWM het groot aan ging pakken ............ zon verhaal hebben we al eens gehad met een ander merk ;-)

ergens in de zestigerjaren geloof ik

Tristan
2 november 2008, 18:39
Ik weet het effe niet meer, was dat nou ook zo'n 2xEL84 bakkie met EF86 in de pre amp?

Nee, dat is de Zeppo, met wat minder gangbare eindbuizen en daardoor klinkt 'ie iets cleaner en transparanter dan z' broertje, de StudioCage...

tillens
2 november 2008, 18:44
Schaamteloze promotie van CMW amps.....


:listen:

Luke-wannabe
2 november 2008, 18:46
De studiocage van Rick vond ik erg lekker klinken. Werkt inderdaad erg goed met pedaaltjes.
Ik vond alleen wel dat -ie niet heel erg hard kon. Hij miste wat headroom zeg maar. Rick had hem ook helemaal open staan eer die een beetje mee kon komen met de band.
Ik zou dus graag zien dat er een 30 watt Studiocage ofzo komt. Dat zou echt die ideale rockbak zijn die overal geschikt voor is.

Han S
2 november 2008, 18:50
Schaamteloze promotie van CMW amps.....


:listen:

Helemaal niet de bedoeling hoor, maar hij klinkt gewoon een stuk beter dan ik van veel amps gewend ben en dan heb ik het o.a. ook over een Triple Rectifier. En dat zegt iets over de vakkennis van forumgenoot Chris en dat mag best eens gezegd worden.

skabouter
2 november 2008, 19:23
leuk han! Das leuk voor Chris om te horen natuurlijk! Misschien een idee om de desbetreffende opname als hij af is ff te promoten hier? ben nu wel benieuwd, nog geen opnames gehoord van een CMW.....

Chris, heb je nog wel eens wat kunnen doen met die verrotte LC head?

Han S
2 november 2008, 19:29
Het is niet aan mij om ongevraagd muziek van anderen te posten dus dat laat ik aan Paul over en als hij dat niet wil dan doet hij dat gewoon niet. Klaar.

Ik heb wel een paar leuke en zeldzame opnamen die veel mensen graag op het www zouden willen zien, maar zo werkt dat niet.

Mitch
2 november 2008, 19:39
Er staat al wat online, in het andere topic van guitarguru staat een linkje. Was goed! Van alle partijen, overigens ;)

@Luke-wannabe: over de headroom van de StudioCage zijn de geleerden het nog niet helemaal eens, het is in ieder geval erg afhankelijk van wat voor gitaar/pickups je 'm voorschotelt. Voor mij is het mijn cleanere bakkie tijdens repetities en ik heb er (met licht teruggedraaid volume op gitaar en een booster ertussen een onversterkt buitenoptreden mee gedaan), maar als rick zijn ES erin prikt en zonder uitversterking een café moet vullen wordt het een probleem.

Luke-wannabe
2 november 2008, 19:44
Er staat al wat online, in het andere topic van guitarguru staat een linkje. Was goed! Van alle partijen, overigens ;)

@Luke-wannabe: over de headroom van de StudioCage zijn de geleerden het nog niet helemaal eens, het is in ieder geval erg afhankelijk van wat voor gitaar/pickups je 'm voorschotelt. Voor mij is het mijn cleanere bakkie tijdens repetities en ik heb er (met licht teruggedraaid volume op gitaar en een booster ertussen een onversterkt buitenoptreden mee gedaan), maar als rick zijn ES erin prikt en zonder uitversterking een café moet vullen wordt het een probleem.
Voor een popbandje als waar Rick in zit is het wel te doen, maar hardere muziek met hogere volumes trekt dit bakkie niet denk ik.. Desalniettemin een erge lekkere amp met een lekkere creamy overdrive.

rickert
2 november 2008, 19:45
Ach, het ging wel. Heb nu veel geklooit met de Moller-booster en dat werkt prima, knalt er gewoon dB tegenaan en dan kan ie op 3 kwart al boven de drummer uit, en hard ook. Maar met tele bijvoorbeeld kan hij makkelijk voluit.

@Leon: ik denk dat je die conclusie niet te snel moet trekken. Hij is niet gemaakt voor metal, maar stevige rock trekt hij gemakkelijk hoor.

Luke-wannabe
2 november 2008, 19:58
@Leon: ik denk dat je die conclusie niet te snel moet trekken. Hij is niet gemaakt voor metal, maar stevige rock trekt hij gemakkelijk hoor.

Tuurlijk wel, maar ik denk dat je wel moeite heb met door de mix heen komen als een zo'n drummer als ondergetekende doorheen zit te meppen.

Mitch
2 november 2008, 19:59
Moeite met door de mix heenkomen en CMW in één zin?
HAHAHAHAHAHHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.

Je overschat jezelf, houthakker.

rickert
2 november 2008, 20:01
Mitch is me voor:D Maar als je met een CMW niet door een mix komt ben je gewoon geen goede gitarist.

Luke-wannabe
2 november 2008, 20:05
Moeite met door de mix heenkomen en CMW in één zin?
HAHAHAHAHAHHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.

Je overschat jezelf, houthakker.
Het is niet dat ik er trots op ben dat ik zo hard sla ofzo :seriousf:
Misschien is het bullshit maar ik blijf denken dat het toch lastig spelen is met zo'n ampie. Zal wel aan mij liggen.

Mitch
2 november 2008, 20:08
Jij denkt teveel aan je AC15 met Barfdale erin, waardoor je niet lekker door de mix kwam op hoger volume...dat is ook een 15W amp, maar kun je niet vergelijken. Ander circuit, andere parts...
Ik weet trouwens niet wat rick momenteel aan speakers gebruikt?

rickert
2 november 2008, 20:09
Verschillend. In m'n eigen cabinet zitten Eminence geloof ik, maar ik speel veel over cabinet van anderen. Zou ik eigenlijk niet moeten doen, en gewoon goede speakers in een eigen cabinet moeten knallen:D Misschien maar eens doen...

toneblo
2 november 2008, 20:12
Ik heb de borrelnootjes vast gepakt voor het geval toneblo nog effe komt posten :seriousf:


.....:cheerup::cheerup::cheerup:....
Wat zien die amps er leuk uit!!!!





@ Chris, dat logo ..... ik kan het maar niet vinden op je site...

Luke-wannabe
2 november 2008, 20:17
Ik geef het op.. De Studiocage is een superamp die zelfs nog door de mix heen komt als Leon op zijn drums zit te hakken!

Mitch
2 november 2008, 20:24
Ik geef het op.. De Studiocage is een superamp die zelfs nog door de mix heen komt als Leon op zijn drums zit te hakken!

Volgende keer ook op een mini-meet komen, mag je het uitproberen. ;)

Marc Oblivian
3 november 2008, 00:34
Helemaal niet de bedoeling hoor, maar hij klinkt gewoon een stuk beter dan ik van veel amps gewend ben en dan heb ik het o.a. ook over een Triple Rectifier. En dat zegt iets over de vakkennis van forumgenoot Chris en dat mag best eens gezegd worden.

Triple Rectifier....niet echt een voor de hand liggende amp voor The Free en Bad Company sounds (if you catch my drift).
Of moet ik appelen en peren noemen?

tillens
3 november 2008, 00:43
En een triple rectifier is denk ik qua kwaliteit en sound ook niet te vergelijken?

Lexvandoef
3 november 2008, 00:45
En een triple rectifier is denk ik qua kwaliteit en sound ook niet te vergelijken?

Qua sound lijkt een recto in niets op een CMW inderdaad :seriousf: :cheerup:

Luke-wannabe
3 november 2008, 00:45
Volgende keer ook op een mini-meet komen, mag je het uitproberen. ;)
Jeej prima :D Komt voor de bakker.

HaroldA
3 november 2008, 11:07
Aangezien er tegenwoordig een speciale CMW topic is, zal ik mezelf voor de gein eens quoten (uit het legendarische "Wat is je nieuwste aanwinst?" topic):


Ik heb meerdere nieuwe dingen in het assortiment:
* Muff Fuzz (newtone)
* SHO/Volume/looper
* OCD v4/SHO/Voltage verdubbelaar (18v)
* OCD v3/Voltage verdubbelaar (18v)

Maar waar ik het vandaag over wil hebben is mijn versterker. :hippie:

Ik had al een JCM 800 2204 uit '87, met de horizontale inputs. Daarvoor had ik een TSL100, maar die was iets te modern voor mij.

Voor de gein een keer geboden op nog een 2204 maar dan uit '82, met verticale inputs en flightcase. Kreeg ik op gegeven moment een mailtje dat mijn bod was geaccepteerd! :rockon:

Amp gekocht en mee naar de repetitie genomen.

Hij was saai, droog, 'frizzly', boring, non-inspirerend. Oud hollandsch 'bah' dus. Miskoop? Snel de ander weer aangesloten...

Dan maar een servicebeurtje. Afspraakje met ene Chris uit Vleuten gemaakt. Bleek een beetje een vreemde snuiter te zijn, maar ja, hij leek er wel verstand van te hebben...

Hij mocht van mij naast de buizen en condensatoren vervangen ook een '888' mod uitvoeren. Daaronder valt o.a. betere toonregeling en een PPIMV.

Iets te lang moeten wachten, maar vorige week eindelijk de amp opgehaald.

Bij thuiskomst op mijn 2x12" G12H-30's aangesloten... Hmm, helaas... Niet zoals ik gehoopt had...

Vandaag de amp mee naar de repetitie genomen waar een goed ingespeelde 4x12" 1960B met T75's staat. Eerste helft op m'n 'oude' JCM800 2204 gespeeld en daarna de 2e helft op de JCM888...

Godgenakend!!! ... Lekker!!! :rockon:

De 'oude' had een sweet spot zitten op de preamp rond standje 8. Deze werkelijk overal! PPIMV voegt ook een hoop toe zonder gigantisch hard te moeten, toonregeling doet werkelijk wat het moet doen...


Chris... Bij deze: Bedankt! :dance:

hubert
3 november 2008, 11:42
ik voel een cmw amp meeting aamkomen...

in Db's.
de vraag is alleen wanneer.
:)

rickert
3 november 2008, 11:42
Zou wel gaaf zijn, als ik kan ben ik zeker van de partij!

Mitch
3 november 2008, 11:43
Volgend voorjaar? Voorlopig drukte genoeg en er zit nog een meeting in Almere in de pijpleiding...

rickert
3 november 2008, 11:46
Oke gaaf, eerst dat maar fixen inderdaad. Misschien zou die ampmeeting dan in zoetermeer kunnen!

Mitch
3 november 2008, 12:04
Voor de meeste CMW eigenaren ook nog redelijk centraal volgens mij ;) Hebben jullie ergens een toffe meeting-waardige ruimte dan in Z'meer?

rickert
3 november 2008, 12:09
JJ Musichouse:D Toffe ruimte ja!

Rockmo(ther)
3 november 2008, 12:12
Volgend voorjaar? Voorlopig drukte genoeg en er zit nog een meeting in Almere in de pijpleiding...

Wat voor een meeting?

rickert
3 november 2008, 12:13
Eentje waar alleen mensen mogen komen die vaak online zijn:D

Rockmo(ther)
3 november 2008, 12:15
Eentje waar alleen mensen mogen komen die vaak online zijn:D

vanaf welke tijd gemeten?:D

rickert
3 november 2008, 12:16
Augustus 2008; helaas dus!:D

Maar niet hier het topic mee vervuilen verdimme! Het gaat over CMW's die zijn gaaf, meetings ook maar die worden nog maar effe in het ChatTopic besproken ofzo!

Rockmo(ther)
3 november 2008, 12:19
Augustus 2008; helaas dus!:D

Maar niet hier het topic mee vervuilen verdimme! Het gaat over CMW's die zijn gaaf, meetings ook maar die worden nog maar effe in het ChatTopic besproken ofzo!

Kon toch ook over CMW amps gaan? Nee, maar is goed. En CMW amps zijn goed!!! Ik ben er weer vandoor.. (iig uit dit topic)

Chris Winsemius
3 november 2008, 17:47
Zeppo: circuit-matig te vergelijken met de StudioCage maar andere eindbuizen (6973s) en trafo's. Deze amp is cleaner dan de 3 SCs.

Meeting: tof idee!
Ik heb zelf ook nog wat ideetjes en/maar 'n algemene gear/amp-meeting vind ik zelf ook zeer tf.

Iig. dank voor alle lovende woorden. Naast de wat meer vintage-achtige amps moeten er ook weer high-gainers/etc. (Nameless Wonder, JCM888, etc.) gebouwd worden.

Nu proberen 2 weken vakantie te houden...

AART
3 november 2008, 17:51
Triple Rectifier....niet echt een voor de hand liggende amp voor The Free en Bad Company sounds (if you catch my drift).
Of moet ik appelen en peren noemen?

+1

Zelf geen CMW's bespeeld, maar ik heb het idee dat die meer vintage geörienteerd zijn dan een TR.

Chris Winsemius
3 november 2008, 18:09
Ik vermoed dat Han doelde op de "algehele geluidskwaliteit" of "opname-geschiktheid". Qua "TR gain" geef ik zelf meer de voorkeur aan SLO100 kwaliteit maar dan met wat meer, maar nog steeds strak, laag.

Er zijn ook CMW hi gainers (Nameless Wonder, Jersey Girl, JCM888, etc.) maar de laatste tijd heb ik voornamelijk SCs en Plexi-style amps gebouwd, mods varieren bij diverse bestaande amps van clean tot high gain.

Nielsje
3 november 2008, 18:14
Maar euh, hoe zit nou met de looks van de Zeppo? :)
Die vind ik namelijk echt lekkerder dan van welke SC dan ook... Nu is het natuurlijk een kwestie van smaak, maar is zoiets op aanvraag te realiseren?

Lexvandoef
3 november 2008, 18:39
Die CMW meeting lijkt me trouwens een cool idee!

Chris Winsemius
3 november 2008, 19:29
Maar euh, hoe zit nou met de looks van de Zeppo? :)
Die vind ik namelijk echt lekkerder dan van welke SC dan ook... Nu is het natuurlijk een kwestie van smaak, maar is zoiets op aanvraag te realiseren?

Dat is 'n one-off... (Verder commentaar mijnerzijds zou spam zijn...)

Komende "cage-amps" krijgen 'n standaard CMW-kooi-chassis en diverse andere circuits.

We spreken binnenkort over het "teken-gebeuren"!

Nu ff vakantie.

rickert
3 november 2008, 19:30
Maar euh, hoe zit nou met de looks van de Zeppo? :)
Die vind ik namelijk echt lekkerder dan van welke SC dan ook... Nu is het natuurlijk een kwestie van smaak, maar is zoiets op aanvraag te realiseren?

Tuurlijk:D Als jij zo'n kooi voor hem hebt:D

Vandaag effe wat afgegooid bij CMW, onder andere m'n LC Custom Spit geval, na nog geen kwartier in de omgeving van Chris te hebben gestaan zag de top er als volgt uit:

http://img87.imageshack.us/img87/7181/spa0521ih5.jpg

:seriousf:

Chris Winsemius
3 november 2008, 19:38
Tuurlijk:D Als jij zo'n kooi voor hem hebt:D

Vandaag effe wat afgegooid bij CMW, onder andere m'n LC Custom Spit geval, na nog geen kwartier in de omgeving van Chris te hebben gestaan zag de top er als volgt uit:

http://img87.imageshack.us/img87/7181/spa0521ih5.jpg

:seriousf:

Ok, dus daar ligt m'n Zippo!

Thanks Rick!!!!



























;)

Ha ha. Rick was vanmiddag even langsgeweest. PN-2 is trouwens te gek als pan-effect; net even met die Tresquire, DR JNR en JCM888 uitgeprobeerd... groovy :hippie:

Nielsje
22 november 2008, 21:53
En wat vinden we op marktplaats....

Marktplaats link (http://link.marktplaats.nl/210021980)

Geen idee wie de eigenaar is 'Savage' zegt me niet bijzonder veel..
Blijkbaar moet Chris nog wel wat aan z'n product bekendheid doen, de waarde van het dingetje wordt niet al te hoog ingeschat...

Marc Oblivian
22 november 2008, 22:15
Hmmmm.....Lelystad...wie kwam daar ook weer vandaan?

AART
22 november 2008, 22:38
En wat vinden we op marktplaats....

Marktplaats link (http://link.marktplaats.nl/210021980)

Geen idee wie de eigenaar is 'Savage' zegt me niet bijzonder veel..
Blijkbaar moet Chris nog wel wat aan z'n product bekendheid doen, de waarde van het dingetje wordt niet al te hoog ingeschat...

Om heel eerlijk te zijn, het ziet er niet heel erg gelikt uit zoals de nieuwere en ook de belettering kan beter ;)

Denk niet dat dat heel veel oplevert buiten de CMW groupies van het forum.

Chris Winsemius
23 november 2008, 00:22
Even 'n reactie....

"CMW groupies" op GN:
Vind deze term nogal denegrerend overkomen richting een aantal GN-leden en ook richting mijn bedrijf. Gros van mijn klanten komt niet eens op GN en een redelijk gedeelte natuurlijk wel.

Betreffende die amp: one off, old style met "Woodface" paneel (zo heet die amp ook). Biedingen lijken mij niet re-eel, we zullen wel zien, misschien denkt men dat het nog 'n Geloso is. Hij is trouwens niet van LP R8.

Na het logo/etc. komen er minimaal twee eigen kast/etc. ontwerpen.

Eerst sound en betrouwbaarheid, dan de looks ;) Laatste is dus voor de nabije toekomst.

Nielsje
23 november 2008, 01:32
Ik vind het wel wat hebben, zo'n woodface ding :)

Was het niet iets voor serie productie Chris? Of is dat gewoon nog een wens?
De 'mijne' bevalt rete goed man!

toneblo
23 november 2008, 07:09
Vind deze term nogal denegrerend overkomen richting een aantal GN-leden en ook richting mijn bedrijf.

Bekijk het eens zo: Jij hebt tenminste groupies!!

AART
23 november 2008, 11:19
Even 'n reactie....

"CMW groupies" op GN:
Vind deze term nogal denegrerend overkomen richting een aantal GN-leden en ook richting mijn bedrijf. Gros van mijn klanten komt niet eens op GN en een redelijk gedeelte natuurlijk wel.


Chris, relax. ;)

Totaal niet denigrerend bedoelt, maar het was een reactie op waarom de beidingen tot nu toe zo laag waren op die woodface.

Je merk is gewoon niet heel bekend onder de 'gemiddelde' gitarist. Ik trek je werk absoluut niet in twijfel oid, ik heb er nooit op gespeeld dus kan er ook weinig over zeggen (behalve dat het nieuwe spul er vet uitziet). Dat was wat ik ermee bedoelde met een kleine grap erin verstopt, ik dacht dat je dat wel door zou hebben.:)

Chris Winsemius
23 november 2008, 12:15
AART: even mijn excuses, ik had te weinig bier op ;), no hard feelings after some coffee I hope....

Het meeste werk dat ik doe zijn modificaties, daarnaast (of daarna...) komt het bouwen van amps.. Hoe het met de naamsbekendheid zit: moeilijk in te schatten, veel komt hier door mond-tot-mond-reclame en ook af en toe mensen uit het buitenland. Misschien eens 'n ampje door 'n NL gitaarblad laten testen oid.?

Marc Oblivian
23 november 2008, 13:28
Lijkt me een goed plan.
Zou best eens een mooi verhaal uit kunnen rollen.
Ben benieuwd!

JeroenSchaaf
23 november 2008, 13:53
Ik heb de verkopen direct gemaild! het leek mij wel een gaaf ding!

Maar heb net niet even dat geld liggen wat hij er voor vraagt!:D

Luke-wannabe
23 november 2008, 14:09
AART: even mijn excuses, ik had te weinig bier op ;), no hard feelings after some coffee I hope....

Het meeste werk dat ik doe zijn modificaties, daarnaast (of daarna...) komt het bouwen van amps.. Hoe het met de naamsbekendheid zit: moeilijk in te schatten, veel komt hier door mond-tot-mond-reclame en ook af en toe mensen uit het buitenland. Misschien eens 'n ampje door 'n NL gitaarblad laten testen oid.?
Goed plan! Gitarist. Lijkt me cool!

toneblo
23 november 2008, 14:35
Goed plan! Gitarist. Lijkt me cool!

Weten we dat wel heel zeker?! Die lui zijn alleen marketing-technisch ingesteld.
Dat wil zeggen: hoeveel heb je er voor over?!

Luke-wannabe
23 november 2008, 14:40
Ik weet niet of we dat zeker moeten weten...

Chris Winsemius
23 november 2008, 14:41
We zullen wel zien, aantal (volgens mij alle 3) NL bladen hebben al wat over CMW amps gemeld.

toneblo
23 november 2008, 14:43
We zullen wel zien, aantal NL bladen hebben al wat over CMW amps gemeld.







.....jij bent ook verder echt niet op reclame uit ofzo he?!!!



SPAM!!!

Chris Winsemius
23 november 2008, 14:45
.....jij bent ook verder echt niet op reclame uit ofzo he?!!!



SPAM!!!

?
Misschien beter om even in een ander topic te gaan posten oid.?

Nielsje
23 november 2008, 18:08
Hm...

Bij de marktplaats links staat nu een vraagprijs van 675 euro.
Scherpe prijs om aan 'n echte CMW te komen!

Les Paul R8
23 november 2008, 18:41
Volgens mij stond ie een paar maanden geleden in de 2ehands bij NL Muziek voor 600 euro. Goeie investering dus :)

Mitch
23 november 2008, 19:22
Chris bedoelde natuurlijk: "er is wel eens over het merk dat in dit topic besproken wordt aan de orde geweest." :roll:
Gek genoeg heb ik toneblo nog nooit zien blowen in een topic over Marshall, Fender, Engl, Soldano, Behringer, Peavey, H&K, Koch, maar ja, dat ligt natuurlijk heel 'anders'.

on topic: Die Woodface heb ik wel eens bespeeld trouwens, is een goed ding hoor. Tikkie stugger dan mijn Tweedy Twin Champ en iets minder hoogmid gevoiced, denk dat een hoop mensen daar hun sound wel uit kunnen halen!

tillens
23 november 2008, 19:34
Toch snap ik ergens wel de opmerking. Er wordt vrij veel over cmw gesproken, en ook de bouwer zelf laat niet na om af en toe zijn spul toe te lichten. ik heb erik vd haar of paul lenders of een bob van dinther of sjak zwier hier zien zitten en topics hebben geopend met help me met mijn amp een logo te geven. natuurlijk is het leuk dat het loopt, maar het mag van mij ook best met mate. overigens niet bedoeld als; je steekt je harses boven het maaiveld, en vervolgens chap, maar ik snap wel de boodschap..

Han S
23 november 2008, 19:57
Lekker belangrijk allemaal, ik krijg op de hi fi forums een berg veren in mijn reet waarvan ik bijna niet meer kan lopen en ik heb voor de zoveelste keer een CD van de maand opgenomen. Maar ik zou dat nooit op een forum melden. :D

BTW: ik heb een opnamestudio, een van de best klinkende van Nederland. :dance:

tillens
23 november 2008, 20:02
Lekker belangrijk allemaal, ik krijg op de hi fi forums een berg veren in mijn reet waarvan ik bijna niet meer kan lopen en ik heb voor de zoveelste keer een CD van de maand opgenomen. Maar ik zou dat nooit op een forum melden. :D

BTW: ik heb een opnamestudio, een van de best klinkende van Nederland. :dance:

Beetje kort door de bocht, en das jammer...
Of het goed klinkt dat bepalen de heren muzikanten wel. . . .Daarnaast heb ik jouw nog niet kunnen betrappen op het feit, dat je weer een nieuwe acoustische wand heb geplaatst, en daar meteen over post, en of we mee willen denken over je logo...etc etc

Mitch
23 november 2008, 20:09
Allemaal leuk en aardig, maar kan het hier misschien weer over versterkers gaan?

Han S
23 november 2008, 20:18
Ik maakte een geintje tillens en de heren muzikanten zijn gemiddeld niet zo bezig met geluidskwaliteit als hi fi audiofreaks. Muzikanten zijn nogal gefixeerd als je begrijpt wat ik bedoel.

Als die amp van Chris niet goed zou klinken en het had ter sprake gekomen, dan zou ik dat ook volstrekt eerlijk hebben gemeld, al zou ik er geen draadje over zijn begonnen.

Maar het tegendeel is waar, ik vond het geluid van die amp heel erg goed en Chris weet dat ik dat niet zeg om hem een plezier te doen. Chris maakt versterkers en hij is bepaald niet goedkoop, misschien is hij zelfs wel duur.

Zo, eindelijk iets minder positiefs over hem gezegd.

Nielsje
23 november 2008, 20:31
Wat een gezever weer over 'spam' !

Dit is een CMW topic, en het gaat hier over zijn versterkers. Dat de bouwer toevallig op dit forum zit, vind ik persoonlijk juist fijn. Kan 'ie lekker meteen op vragen ingaan etc.

Dat Leendert Haaksma, Dolf Koch etc. hier niet zitten is hun probleem, niet het probleem van Chris. Vreemd hoor; juist omdat 'ie hier zit en de moeite neemt om ons te betrekken bij z'n product (logo bijvoorbeeld) en vragen direct kan beantwoorden wordt dat meteen weer gezien als spam.. Stellertje zeikerds...

Het positief - negatief verhaal kan ik ook wel gaan houden, maar het feit dat ik redelijk recent na een uitvoerige testperiode een Studiocage 15 heb gekocht zegt genoeg lijkt me.

rickert
23 november 2008, 20:33
Wat een gezever weer over 'spam' !

Dit is een CMW topic, en het gaat hier over zijn versterkers. Dat de bouwer toevallig op dit forum zit, vind ik persoonlijk juist fijn. Kan 'ie lekker meteen op vragen ingaan etc.

Dat Leendert Haaksma, Dolf Koch etc. hier niet zitten is hun probleem, niet het probleem van Chris. Vreemd hoor; juist omdat 'ie hier zit en de moeite neemt om ons te betrekken bij z'n product (logo bijvoorbeeld) en vragen direct kan beantwoorden wordt dat meteen weer gezien als spam.. Stellertje zeikerds...
+1. Dat SPAMgezeik ben ik ook een beetje zat, en dat geld dan niet alleen voor CMW, maar zelfs als iemand een topic opent dat hij een eigen CD uit heeft, vol trots, word er gemiept over spam. Teert toch op!

Jeroen76
23 november 2008, 20:39
Ik verdenk de heer winsemius wel van een dikke huid, de meeste mensen zouden gillend wegrennen na wat er allemaal over hem gezegd wordt. Dat die man nog behulpzaam is. 'k Snap d'r geen klap van.

Gr.
Jeroen

rickert
23 november 2008, 20:45
Allemaal leuk en aardig, maar kan het hier misschien weer over versterkers gaan?

JA goed idee!

Ik ben ook nog steeds zeerrrr tevreden met m'n Studiocage 15.

tillens
23 november 2008, 20:49
Ik maakte een geintje tillens en de heren muzikanten zijn gemiddeld niet zo bezig met geluidskwaliteit als hi fi audiofreaks. Muzikanten zijn nogal gefixeerd als je begrijpt wat ik bedoel.

Als die amp van Chris niet goed zou klinken en het had ter sprake gekomen, dan zou ik dat ook volstrekt eerlijk hebben gemeld, al zou ik er geen draadje over zijn begonnen.

Maar het tegendeel is waar, ik vond het geluid van die amp heel erg goed en Chris weet dat ik dat niet zeg om hem een plezier te doen. Chris maakt versterkers en hij is bepaald niet goedkoop, misschien is hij zelfs wel duur.

Zo, eindelijk iets minder positiefs over hem gezegd.

Ik denk zelfs dat chris goedkoper dan de rest is... roepen dat het onzin is dat het spam is balalal, is gewoon kinderachtig. werkelijk ik gun chris een hoop klandizie, en al dan niet meer, maar men moet wel weten hoe of wat.

guitarguru
23 november 2008, 20:49
JA goed idee!

Ik ben ook nog steeds zeerrrr tevreden met m'n Studiocage 15.


Na de honeymoon periode vind ik mijn CMW Jr. Plexi + nog steeds een super klinkende versterker, zowel in de studio als ook op het podium. Chris: Meesterbouwer!!!

Realeigo
23 november 2008, 20:53
Ik denk zelfs dat chris goedkoper dan de rest is... roepen dat het onzin is dat het spam is balalal, is gewoon kinderachtig. werkelijk ik gun chris een hoop klandizie, en al dan niet meer, maar men moet wel weten hoe of wat.

Chris hoort gewoon bij het forum. Daarom mag hij gewoon een beetje spammen.

Wie anders denk wil ik met alle liefde opvouwen en in yammerdrammer zijn tonechamber duwen...

tillens
23 november 2008, 20:55
Chris hoort gewoon bij het forum. Daarom mag hij gewoon een beetje spammen.

Wie anders denk wil ik met alle liefde opvouwen en in yammerdrammer zijn tonechamber duwen...

Ben ik ook met je eens. Maar er zitten hier meer gasten met een eigen toko, zoals speeddemon die toen verguisd werd toen hij iets te enthousiast melde dat hij fx had.
Chris , carry on.. .

Jeroen76
23 november 2008, 21:01
Zou yammerdrammer misschien een klein bedrijfje hebben dat gespecialiseerd is in tonechambers?

AART
23 november 2008, 21:25
Dit is een CMW topic, en het gaat hier over zijn versterkers. Dat de bouwer toevallig op dit forum zit, vind ik persoonlijk juist fijn. Kan 'ie lekker meteen op vragen ingaan etc.

Juist. Hij licht alleen bepaalde zaken toe en er is volgens mij geen sprake van spam. Er is pas sprake van spam als hij zijn amps begint aan te prijzen op dit forum en als zijn posts een reclame-achtige boodschap met zich meedragen. Daarvan is nu totaal geen sprake imo. Daarnaast geeft hij een hele hoop nuttige informatie waar veel forumgebruikers een hoop aan hebben gehad, niet aardig om hem dan van spam te gaan beschuldigen als daarvan niet eens sprake is.

Eigenlijk verdient Chris wel een veer in zijn reet vanwege zijn nette houding. We moeten eens oppassen dat we niet alle mensen met verstand van zaken wegpesten op dit forum, sommige mensen kunnen er blijkbaar niet tegen als op het forum bruikbare kennis wordt uitgewisseld.

Daarnaast zeg ik lekker niks over de kwaliteit van zijn amps (behalve de looks) want ik heb er geen ervaring mee. Wel met zijn kwaliteiten als kettingroker trouwens, daarin is hij wel een uitblinker. ;)

Han S
23 november 2008, 21:40
Het zegt vaak meer over de klager dan over de beklaagde.

rijsberman
23 november 2008, 21:55
Als we een HOOK topic hadden, waar de makert zelluf z'n waren wilde toelichten zoals Chris dat doet, dan zou ik dat ook toejuichen. En een voor meneer Bogner. En meneer Koch. En meneer Peavey. En, nu ja, je begrijpt wel waar ik naartoe wil.

Toaster
23 november 2008, 23:25
Eigenlijk verdient Chris wel een veer in zijn reet vanwege zijn nette houding. We moeten eens oppassen dat we niet alle mensen met verstand van zaken wegpesten op dit forum, sommige mensen kunnen er blijkbaar niet tegen als op het forum bruikbare kennis wordt uitgewisseld.



Die zijn een paar jaar geleden al weggestuurd... Nou juist omdat ze vroegen om bruikbare info.

Tristan
24 november 2008, 05:45
Tsja, maar ja, sommige dingen moet je ook zelf uitvinden, er is bruikbare info en 'bruikbare' info...
Hoe je een amp kan repareren of wat er kapot aan zou kunnen zijn, of wat het precieze schema is van een '69 Plexi met de juiste componenten en waardes, dat is prima, maar iemand hoeft zijn eigen recepten toch niet prijs te gaan geven, zeker niet als 'ie daarmee zijn brood verdient, of wel soms?

Ik kom trouwens net uit de studio (heb een beetje meegeholpen als guitartech en assistent producer) en we hebben Chris zijn JCM888 nog voor een aantal opnames gebruikt, is uiteindelijk wel leuk geworden denk ik...

Rutger
24 november 2008, 09:55
Die zijn een paar jaar geleden al weggestuurd... Nou juist omdat ze vroegen om bruikbare info.

Ik heb dat een beetje gemist en vraag me al tijden af wat er toen is gebeurd. Er zaten toen een paar mensen met een enorme kennis van (met name) Fender amps waar ik toen een hoop aan had. Jammer dat ze weg zijn..

tweng
24 november 2008, 09:59
Ik heb dat een beetje gemist en vraag me al tijden af wat er toen is gebeurd. Er zaten toen een paar mensen met een enorme kennis van (met name) Fender amps waar ik toen een hoop aan had. Jammer dat ze weg zijn..

Wel, ik heb me dat ook al afgevraagd...

Han S
24 november 2008, 10:28
Over wie hebben jullie het?

Mitch
24 november 2008, 10:39
Over de mensen die hier altijd het hardst hebben lopen klagen over spam van Chris en daar zoveel ruzie over gemaakt hebben dat ze zijn ogpestapt of verwijderd. Tot januari zijn ze te vinden op www.ampforum.nl (sorry voor de spam) dus wie hun deskundigheid mist had daar al lang naartoe kunnen gaan.

Goed, klaar met de geschiedenisles, iedereen is weer bij, kan het nou asjeblieft over zijn met het off topic geleuter?

Toaster
24 november 2008, 10:42
Over wie hebben jullie het?

ja het is jammer dat daar zo moeilijk over gepraat kan worden hier maar aangezien ik zelf verwijs naar die mensen in de post zal ik maar ook zeggen wie het zijn.


(Mede aangespoord door je onderschrift)

Aan je inschrijfdatum op dit forum te zien weet je het wel denk ik trouwens. Maar een groot deel van de mensen waarnaar verwezen wordt is nu te vinden op ampforum.nl

En er liep van alles in het honderd toen. Ik heb met grote verbazing alle posts gelezen destijds.

Ik bemerk bij mezelf nu grote voorzichtigheid terwijl ik dit aan het typen ben trouwens maar goed....

Mitch
24 november 2008, 10:45
Wat? Ben je bang dat je een knokploeg op je stoep krijgt of zo :???:
Doe asjeblieft niet zo vaag... open er een topic over en waag er een PB aan als je wil maar laat het hier lekker on topic.

Han S
24 november 2008, 10:50
ja het is jammer dat daar zo moeilijk over gepraat kan worden hier maar aangezien ik zelf verwijs naar die mensen in de post zal ik maar ook zeggen wie het zijn.


(Mede aangespoord door je onderschrift)

Aan je inschrijfdatum op dit forum te zien weet je het wel denk ik trouwens. Maar een groot deel van de mensen waarnaar verwezen wordt is nu te vinden op ampforum.nl

En er liep van alles in het honderd toen. Ik heb met grote verbazing alle posts gelezen destijds.

Ik bemerk bij mezelf nu grote voorzichtigheid terwijl ik dit aan het typen ben trouwens maar goed....


Nog ff off topic dan, je hebt geen idee hoeveel tijd en effort het modteam heeft gestoken in het proberen oplossen van de problemen die er toen waren. Achter de schermen is er heel wat gedaan om de mensen tot elkaar te brengen, maar er was er maar één bereid om consessies te doen, de rest bleef koppig en bij het kinderachtige af weigeren om ook maar een milimeter toe te geven. En dan houdt het gewoon op. Ik heb alles op mijn harde schijf staan.

Als je op een forum met elkaar wilt omgaan dan is het geven en nemen en zo simpel is het.

Rutger
24 november 2008, 12:14
Sorry, k was alleen nieuwsgierig. Had er beter een pmmetje aan kunnen wijden

En nou weer over CMW lullen! :)

almarvk
24 november 2008, 12:19
Inderdaad! Graag weer over de CMW versterkers posten!

Renin
24 november 2008, 12:31
Wat? Ben je bang dat je een knokploeg op je stoep krijgt of zo :???:
Doe asjeblieft niet zo vaag... open er een topic over en waag er een PB aan als je wil maar laat het hier lekker on topic.

Off topic modus aan:

PB=persbericht?

Speel je toevallig Hattrick of zo?

Off topic modus uit:

Ben wel benieuwd naar geluidssamples en het nieuwe logo :)

Dus kom maar op met de jijtv filmpjes

rickert
24 november 2008, 12:36
http://nl.youtube.com/watch?v=OdSV9CGDvoQ&feature=related

Kijk eens aan, een Studiocage 15 op volle toeren:D

marc_o
24 november 2008, 12:44
Het was mijn eerste Rick, ik ben geen maagd meer.


Ja, duidelijk.....na je eerste Rick ben je zeker geen maagd meer.....

rickert
24 november 2008, 12:48
Ja, duidelijk.....na je eerste Rick ben je zeker geen maagd meer.....

:seriousf: Han ligt nog bij te komen!

HaroldA
24 november 2008, 12:55
PB=persbericht?

Wat dacht je van privé bericht? Of PM als je GN in EN gebruikt. ;)

Gisteren een JMP 2204 opgepikt en zodra ik daar een uitgebreide mening over heb gevormd (en de minpunten kan benoemen) mag Chris er een PPIMV en een servicebeurtje aan wijden!

Recensie volgt hier dan natuurlijk ;)

marc_o
24 november 2008, 13:32
Ik vind het juist ontzettend goed dat wanneer iemand zijn stinkende best doet toffe spullen te maken dat hier breed uitgemeten post. Nu is deze post niet gestart door Chris, maar al dat gezwam steeds over Spam, daar krijg ik ook jeuk van.

Ken nog wel wat mensen die hard aan de weg timmeren, en die topspullen maken of importeren, zie mijn onderschrift. Je bent hier ook om elkaar te helpen en van elkaar te leren, althans, ik wel en een berg met mij, dat weet ik zeker.

Op de volgende meeting zullen jullie ook een werkelijk fantastische nieuwe versterker (RR amplifier) te zien krijgen waar het kwijl van uit je bek loopt. Goed zo, weer een tof product erbij.

Chris Winsemius
24 november 2008, 13:33
Post ie ook op GN?

marc_o
24 november 2008, 13:36
Post ie ook op GN?


Vroeger wel, maar bouwen vindt ie een betere tijdsbesteding. is nog wel lid, maar zeer passief. Moet ie posten dan?

Chris Winsemius
24 november 2008, 13:40
Vroeger wel, maar bouwen vindt ie een betere tijdsbesteding. is nog wel lid, maar zeer passief. Moet ie posten dan?

Ik zou het zelf heel tof vinden, zeker gezien het feit dat hij ook op 'n GN-meeting komt.

marc_o
24 november 2008, 13:46
Ik zou het zelf heel tof vinden, zeker gezien het feit dat hij ook op 'n GN-meeting komt.

Je gaat het zeker mooi vinden Chris, hij is hard bezig, bouwt nu voor Anouk, waarbij Angelo zijn loopers en pedalen al gebruikt en voor Memru gaat ie de versterking bouwen, die was direct helemaal om. Morgen gaan we (ik als adviseur) naar Paskal van Blof om zijn live-rig onder handen te nemen met een uniek schakel/switch/loop systeem en hopelijk ook versterking.
Afijn, ik wil je topic niet kapen, maar vind het erg tof dat je in eigen land topspullen kunt halen.

Chris Winsemius
24 november 2008, 15:15
Ik verdenk de heer winsemius wel van een dikke huid, de meeste mensen zouden gillend wegrennen na wat er allemaal over hem gezegd wordt. Dat die man nog behulpzaam is. 'k Snap d'r geen klap van.

Gr.
Jeroen

Daar zeg je me wat.....

Ik probeer altijd van het positieve uit te gaan en ondanks "wat gedonder alhier in het verleden" was me toen al duidelijk dat het voor de rest 'n zeer tof forum is met ontzettend toffe (en humane) gitaristen.

@Han S + Tristan: dank voor jullie postings betreffende dit off-topic-gebeuren.

Nobler
24 november 2008, 15:55
Ja, jammer dat het soms zo gaat. Natuurlijk is het niet gewenst dat mensen met commerciële belangen ons (de niet commerciële deelnemers aan het forum) gaan belagen met pogingen ons te overtuigen om hun produkten te kopen, maar we hoeven daar ook niet geforceerd over te doen.

Ik heb Chris leren kennen als iemand die écht geïnteresseerd is in gitaarversterkers en in de vragen en problemen van serieuze gitaristen, en voor zover mogelijk (hij moet natuurlijk wel aan zijn eigen situatie denken) altijd bereid is zijn kennis met ons te delen. Hij probeert in mijn ervaring juist uit alle macht om, zelfs niet per ongeluk, dingen te doen of te zeggen waardoor hij ervan beschuldigd zou kunnen worden dat hij het forum commercieel uitbuit, en eigenlijk vind ik het al erg genoeg dat hij daar zo op moet letten. Het is goed dat de moderators mensen verwijderen die te ver gaan en misbruik van het forum (proberen te) maken, maar het zou niet goed zijn als iedereen met kennis die ons verder kan helpen verwijderd zou worden alleen omdat zij daar toevallig hun brood mee verdienen.

Dus lof aan Chris, niet alleen om zijn producten (die ik eerlijk gezegd niet ken, maar ik wil gezien de lof van anderen wel aannemen dat het goed spul is), maar vooral om zijn instelling en houding hier op het forum.