PDA

View Full Version : Wat te doen??



hugo123
1 november 2008, 20:42
Hallo,

IK zit met een dilemma, ik wil een distrorion en ik heb besloten dat het of een MXR distortion + wordt of een proco rat. IK heb gelezen ovr een soort karakter van de `RAT wat je wel mooi moet vinden, is dit erg, ik kan namelijk beide niet testen en ik ga dus alleen maar op YouTube filmpjes enzo af. Ik wil graag een classic rock sound, Meat Loaf, maar ook bijv nieuwere sound, korrelig maar niet echt modderig, ik hoop dat iemand het nog snapt;) Maar wat zouden jullie kiezen en waarom? Een RAT? Of een MXR Distortion +?

rocker_71
1 november 2008, 21:00
Ligt ook aan de combinatie gitaar en amp natuurlijk.

De RAT lijkt wat veelzijdiger, maar let op: hier zijn ook veel verschillende versies van en elke RAT klinkt weer anders.

Mitch
1 november 2008, 21:46
Geen van beide zijn veelzijdig. Koop een Rat als je niet kunt testen, da's een veiligere keus. Als in: makkelijker door te verkopen als -ie niet bevalt ;)

Nielsje
1 november 2008, 23:31
Ik heb een Dod 250, die is min of meer hetzelfde als een MXR dist. +
Echt járenlang plezier van gehad, nog steeds zelfs. Beiden zijn pedalen met een eigen karakter, en zeker niet slecht, het moet je gewoon bevallen. Ik vind m'n 250, vergeleken met m'n huidige pedalen, nog steeds niet slecht, en behoorlijk bruikbaar voor als 'ondersteunende drive'.
Je kan ze ook beiden 2e hands kopen, en dan 1 weer verkopen, zo duur zijn ze niet.

hugo123
10 november 2008, 21:21
Ik keek dus ff naar zo'n DOD, en er zit dus geen verschil in. Maar waarom gaat een DOD op eBay weg voor ongeveer 20 dollar en een MXR Distortion + voor veel meer..

Nielsje
10 november 2008, 21:25
Ik keek dus ff naar zo'n DOD, en er zit dus geen verschil in. Maar waarom gaat een DOD op eBay weg voor ongeveer 20 dollar en een MXR Distortion + voor veel meer..

Waarom gaat een ts808 voor meer weg dan een ts9?

hugo123
10 november 2008, 21:26
Zeg het maar;).. IS de 808 meer bekend, klinkt hij minder?

zoon van Piet
10 november 2008, 21:39
Ik heb een Dod 250, die is min of meer hetzelfde als een MXR dist. +
Echt járenlang plezier van gehad, nog steeds zelfs. Beiden zijn pedalen met een eigen karakter, en zeker niet slecht, het moet je gewoon bevallen. Ik vind m'n 250, vergeleken met m'n huidige pedalen, nog steeds niet slecht, en behoorlijk bruikbaar voor als 'ondersteunende drive'.
Je kan ze ook beiden 2e hands kopen, en dan 1 weer verkopen, zo duur zijn ze niet.

Dat hoor/lees ik vaak.. en ze mogen voor de techneut dan nagenoeg gelijk zijn ( 'alleen de diodes zijn anders'), mijn 250 klinkt TO-TAAL anders dan mijn dist+. De Dod is een ( heel goeie) overdrive, de Distortion+ een eh.. distortion.. De Dod gebruk ik vaak, de Mxr ligt ergens op zolder...

om terug te komen on topic:
mijn Rat gebruik ik ook vaak, voor classic rock ( waddever dat mee bie). Hij is veelzijdiger ( voor zover mogelijk) dan de MXR. ik zou het wel weten, dus..

bastiaanvanbeek
11 november 2008, 08:12
Het voordeel van de RAT (II) is dat je de toon ook nog kunt instellen, bij de MXR kan dat niet. Het nadeel van de RAT is dat hij geen "normale" adapter aansluiting heeft. hoewel dat ook niet zo moeilijk op te lossen is want daar hebben ze speciale pluggen (€0,50) voor, die ze bij de muziekwinkel wel verkopen.
ik zou persoonlijk voor de RAT gaan omdat je zoals ik al zei, de toon kunt instellen. als je dan ooit nog net ff een andere sound wilt hebben, kun je dat altijd nog bijstellen. bovendien is de RAT veelzeidiger in geluid, van milde blues overdrive naar vette lead sounds net als David Gilmour, met één gain knop.
wat trouwens ook wel leuk is, is dat de letters op het pedaal van de RAT glow in de dark zijn, altijd wel handig voor n optreden waar het wat donkerder is.

Bernardduur
11 november 2008, 10:48
Ik ben sinds zaterdag overgegaan van mn Distortion + naar mn oude Rat op mn bord. Dit meer omdat ik merkte dat mn D+ soms te weinig gain heeft met mn tele maar de Rat heeft wat meer onder de motorkap. Heerlijk voor Riffs en zo. Ook het feit dat je een Rat lekker donker af kan stellen (itt het vrij treble karakter van een D+) was een belangrijk punt.