PDA

View Full Version : Gibson of Epiphone (les paul custom)



johnny61
1 november 2008, 20:28
Ik heb besloten om een nieuw gitaar te kopen tenminste wil het kopen kunnen jullie me vertellen wat de verschillen zijn tussen de Gibson Les Paul Custom (wat erg duur is) en de Epiphone Les Paul Custom(betaalbaar), welke is beter in verhouding met prijs kwaliteit, details plz

macwilliams
1 november 2008, 20:37
Zoekfunctie. Zijn genoeg topics over die je vraag ruimschoots kunnen beantwoorden. Ben bang dat er dan weer vragen bij komen.

Bram+
1 november 2008, 20:39
Punt één: de zoekfunctie. Zoek op gibson en epiphone, alleen in titels, evt. alleen in het electrische gitaar-gedeelte. Er is al voldoende over geschreven.

Punt twee: het prijs-kwaliteitverhoudingsverhaal is wel interessant. Het zou zo maar kunnen dat de Epiphone een betere prijs-kwaliteitsverhouding heeft, maar dat zegt niks over de kwaliteit an sich. Je betaalt wel het 5 á 10-voudige voor een Gibson, die zullen niet 5 á 10 x zo goed zijn, maar wel van kwalitatief beter hout, betere componenten, betere afwerking, hogere quality control, etc.

johnny61
1 november 2008, 20:51
bijv. eentje met zulke specificaties

Epiphone les paul custom
Alder/Mahogany Top and Body with Mahogany Neck
Rosewood Fingerboard
Block Inlay
Scale: 24.75
Gold Hardware
Pickups: 2 x Humbuckers
Controls: 2 Vol, 2 Tone, 3-Way Switch

wat betreft over dat er al veel topics over zijn wil gewoon verduidelijking tussen de les paul customs

Bram+
1 november 2008, 20:55
Alder top en rosewood toets zijn wel a-typisch voor een Les Paul custom, maar dat maakt het geen slechte gitaar. Zulke specs zeggen ook niet zoveel, iedere gitaar is gemaakt van hout, heeft humbuckers en electronica (bij wijze van spreken). Het gaat ook om de kwaliteit van deze componenten en hoe het in elkaar gezet is.

aaronstonebeat
1 november 2008, 21:23
Het beste is om ze zelf te proberen. Probeer eerst 'ns of je op wat echte Gibsons kunt spelen, dan krijg je daar een idee van. Dan wat Epiphone's; als je een beetje geluk hebt, vindt je er een die zeker zo goed is.

Ik speel zelf al 5 jaar met blijvende liefde op 'n Epiphone G400 (1 van hun SG's); 'n vriend van me heeft 'n echte Gibson SG en die is veel lomper van bouw en hangt nog veel meer door aan de kant van de hals.
Als ik moest kiezen, koos ik de mijne.

johnny61
1 november 2008, 22:53
oke bedankt allemaal ik denk dat ik voor de epiphone ga maar verdere reacties zijn altijd welkom!