PDA

View Full Version : Hoge tonen verlagen?



M@rtijn
1 november 2008, 17:47
Ik ben vandaag begonnen met een gitaarsolo op te nemen over een nummer maar hierbij hoor ik in het andere nummer de originele gitaarsolo te goed. Ik heb de originele track al wat zachter gezet maar toch hoor ik de solo te goed. Nu vraag ik me af is die gitaarsolo op de originele track af te zwakken (het gaat om bijna allemaal hoge noten). Waar zou ik dan naar moeten kijken (ik ben echt een leek op het gebied van opnemen en doe eigenlijk maar eens een poging.).

Ik gebruik het programma Adobe Audition 3.0 en heb als backing gewoon een originele track geïmporteerd. Er was helaas geen gitaarloze versie te vinden. Het gaat gewoon om een cover van de solo dus de originele solo hoeft niet helemaal weg te zijn maar je moet hem niet kunnen horen zodat het stoort.

Ik hoop dat jullie me tips kunnen geven en me op weg kunnen helpen.

Groetjes Martijn

Rexx
6 november 2008, 12:42
Je kan proberen de hoge frequenties weg te filteren met een 'low-pass' maar dit gaat heel lelijk klinken en is waarschijnlijk ook niet erg efficient.

Ik weet in ieder geval geen makkelijke oplossing voor je probleem, ben wel benieuwd of iemand er een weet.

Martien
6 november 2008, 13:53
Je zou bij ultimate-guitar oid kunnen zoeken naar een guitarpro file, maar dan zit je wel met gesampelde instrumenten. Je kan dan wel de solo gitaar gewoon uitzetten.

RoelTM
6 november 2008, 14:00
Je zou bij ultimate-guitar oid kunnen zoeken naar een guitarpro file, maar dan zit je wel met gesampelde instrumenten. Je kan dan wel de solo gitaar gewoon uitzetten.
Hierbij heb je te maken met MIDI => klinkt niet echt super IMO.
Beter is de site http://www.guitarbt.com/ , waar je Backingtracks kunt downloaden die meestal met echte instrumenten gemaakt zijn, en dat klinkt al een stuk beter.
En dan heb je gelijk de orginele solo niet, en daarmee is jouw probleem ook opgelost ;)

Martien
7 november 2008, 13:17