PDA

View Full Version : Reason



JvD.
1 november 2008, 18:35
Wij hebben met de band een toetsenist die Reason aanstuurt met een midi keyboard maar er is altijd gezeik, het is echt onze zwakke schakel. Dat keyboard valt zo nu en dan uit en dan moet alles gerestart worden. Of reason crashed gewoon opeens.
We hebben het met een macbook en met een asus-laptop gehad.
In beide gevallen altijd gezeur.

zijn er mensen die dit met succes doen live? of blijft het een labiele toestand?

skanky
1 november 2008, 18:41
Is het een legale versie van Reason? Hoe heb je het keyboard aangesloten, usb of midi?

Zonder info kan ik er weinig over zeggen.

JvD.
1 november 2008, 18:43
ja, ik weet er niet te veel van af, maar geloof ik is het de nieuwste reason die er is, en de keys gaan via usb naar de laptop/macbook.

skanky
1 november 2008, 18:46
Misschien is er iets mis met de drivers? Vraag aan'm of ie de laatste drivers van z'n keyboard heeft geinstalleerd. En krijgt het keyboard stroom via usb of via een netadapter? usb wil nog wel eens te weinig stroom geven.

En het is ook belangrijk om te weten of het wel een legale versie van reason is. Cracks kunnen altijd hun kuren hebben.

JvD.
1 november 2008, 18:49
Misschien is er iets mis met de drivers? Vraag aan'm of ie de laatste drivers van z'n keyboard heeft geinstalleerd. En krijgt het keyboard stroom via usb of via een netadapter? usb wil nog wel eens te weinig stroom geven.

En het is ook belangrijk om te weten of het wel een legale versie van reason is. Cracks kunnen altijd hun kuren hebben.

hij heeft meerdere versies van de drivers getest. maar dat van die adapter is wel een goede! misschien heeft dat er iets mee te maken.

Volgens mij heeft hij een legale versie.

rjong999
2 november 2008, 12:45
Ik heb een tijdje met hetzelfde idee gerommeld, het werkt idd nooit echt stabiel. Uiteindelijk heb ik een oud pctje genomen dat helemaal voor vsti playback getuned was en dat werkte wel prima.
Als je crashes hebt is het wel van belang even te kijken waar de crash optreedt, meestal kun je wel zien welke driver dat veroorzaakt.

Ik heb nu trouwens een oude Yamaha hardware sampler op de kop getikt, voor 75 euro ben ik van alle ellende af.

RonnyV
2 november 2008, 15:55
ik gebruik al jaren reason, en bij mij loopt ie echt nooit vast...
het kan overal aan liggen natuurlijk... drivers van de geluidskaart... etc etc ik zou zoiezo een keyboard niet via usb aansluiten maar via midi... dat werkt stabieler for sure...

remmiedepemmie
2 november 2008, 22:07
Als het een laptop is, weet je zeker dat je het powerschema Altijd Alles Aan hebt geselecteerd? Zodat niet delen van de laptop uit worden geschakeld als het systeem een poosje inactief is.

skanky
3 november 2008, 12:03
Als het een laptop is, weet je zeker dat je het powerschema Altijd Alles Aan hebt geselecteerd? Zodat niet delen van de laptop uit worden geschakeld als het systeem een poosje inactief is.

Dat is ook wel handig, en dat je schermbeveiliging ook uit staat en de energysaver. Zorg ook dat je laptop op het lichtnet is aangesloten.

rjong999
3 november 2008, 16:05
Dat is ook wel handig, en dat je schermbeveiliging ook uit staat en de energysaver. Zorg ook dat je laptop op het lichtnet is aangesloten.
Zorg er ook voor dat je laptop NIET op het lichtnet is aangesloten ivm aardlussen :)

skanky
3 november 2008, 16:08
Als je een goede voeding hebt, heb je nergens last van. En je moet de audio uitgang van de laptop toch via een DI laten lopen en dan heb je altijd nog de ground lift mocht het nodig zijn.