PDA

View Full Version : ''standaard'' of laten bouwen?



Daniël_san
1 november 2008, 17:19
Dag iedereen!
Ik zit nu al een tijdje te gassen op een ES 335 achtige gitaar. Heel leuk zou je denken, dat is het ook^^
Nu wil ik vervolgens deze specs:
25'' scale (gibson valt dan dus al af)
coil-split
piezo

Nu vroeg ik mij af of er wel ''standaard'' fabrieksgitaren zijn die hier aan voldoen. Ik ze nog niet gevonden namelijk. En ook vroeg ik me af of er iemand in Nederland is die zo'n gitaar voor een niet al te belachelijke prijs kan bouwen. Iemand die iets weet?

barno
1 november 2008, 17:31
25 frets ... da's heel veel
waarom niet de 335 nemen zoals hij is (dat maakt hem nl tot een 335)

zoiets laten bouwen zal nooit goedkoop zijn gezien tamelijk comlexe bouw, toch als je eentje wil met de bouwspecs van een originele. Maar als je het echt wil, doen (support de bouwers :)

koentjo
1 november 2008, 17:34
25 frets ... da's heel veel
waarom niet de 335 nemen zoals hij is (dat maakt hem nl tot een 335)

zoiets laten bouwen zal nooit goedkoop zijn gezien tamelijk comlexe bouw, toch als je eentje wil met de bouwspecs van een originele. Maar als je het echt wil, doen (support de bouwers :)

is dat van die frets een grapje?
iig als dat niet zo is, 25" staat voor 25 inch scale. :)

voor de rest ben ik het wel met barno eens :satisfie:

Mitch
1 november 2008, 17:36
25" scale, niet 25 frets ;)
Tja, "voor een niet al te belachelijke prijs"... Je noemt al een gitaar die niet goedkoop te bouwen is wil je het goed doen, handarbeid, een piëzo erbij, goede splitbare humbuckers (kun je wel voor cheap ass GFSjes gaan maar wil je die op een custom gitaar?) dus ik zou zeggen: dat wordt sowieso 2000+, je vraagt niet bepaald om een Tele of zo.
Dat gezegd hebbende, ik heb destijds mijn gitaar bij De Gier laten bouwen, o.a. ook met piëzo en dat is een prima ervaring geweest. Topic is nog te vinden alhier...

barno
1 november 2008, 17:39
oops lapsus, 25 inch uiteraard
en zeggen dat ik die prs scale zelf gebruik op mijn zelfbouws :)

Kakihara
1 november 2008, 17:40
Zou een varitone-schakeling geen (gemakkerlijkere) oplossing/alternatief zijn ?

Daniël_san
2 november 2008, 17:16
Je bedoelt zo'n switch als op Lucille e.d. zit?

Orpheo
2 november 2008, 20:36
waarom perse 25 inch? maakt heus niet zo belachelijk veel verschil lijkt mij. minder dan 24.74 vs 25.5

Eko
2 november 2008, 20:55
Op de 25 inch scale na heeft Godin dit soort zaken een tijd in het programma gehad. 2 x HB``s die je zou kunnen laten splitten en een piezo onder de zadels.
Was een dusdanig kassuces dat ze niet veel kosten als ze gebruikt worden aangeboden. Is een optie om zoiets uit te proberen.

Lenweë Míriel
3 november 2008, 00:04
De carvin sh550 voldoet redelijk aan je eisen denk ik.
Alleen zit er geen piezo in maar die kan volgens mij wel geleverd worden.
hij is in ieder geval wel 25 inch en heeft een coil split.