PDA

View Full Version : Welke van de 4 moet ik kopen?



Kuub
1 november 2008, 12:20
Beste gitaarvrienden

Ik ben van plan om eindelijk een gitaar te kopen. Ik heb in mijn vorig leven 2 jaar klassieke guitaar gespeeld. Nu vroeg ik me af of het mogelijk was om op een akoestische gitaar ook meer klassieke nummers te spelen? En ik vroeg me af welke van deze 4 het beste klinken, qua kwaliteit het beste zijn,...?

Ik weet dat dit waarschijnlijk persoonlijk is voor iedereen maar graag had ik jullie mening gehad over deze 4 gitaren(de link staat er achter). Ik vind deze guitaren persoonlijk best wel mooi maar van geluid en kwaliteit heb ik dus geen ervaring... Zijn er misschien nog gitaren rond deze prijsklasse die misschien nog beter zijn?

washburn D10-sbk -->
http://www.musicstore.de/nl_NL/BEF/Washburn-D-10-S-BK-Black-massive-Fichte/art-GIT0013572-000

Yamaha FG 720 s BK -->
http://www.musicstore.de/nl_NL/BEF/Yamaha-FG-720-S-BK-Black/art-GIT0007113-001

Yamaha FG 730 s TBS --->
http://www.musicstore.de/nl_NL/BEF/Yamaha-FG-730-S-TBS-Tobacco-Brown-Sunburst/art-GIT0007261-002
Ibanez AW 40 -->

http://www.musicstore.de/nl_NL/BEF/Ibanez-AW-40-Transp.-Black-Cherry-Sunburst/art-GIT0012483-000


Alvast hartelijk dank

budje
1 november 2008, 12:24
je kan beter naar een muziekwinkel gaan en je handen en oren laten kiezen, werkt beter dan via internet je ogen en je portemonee laten kiezen.

--=HANS=--
1 november 2008, 13:25
Amen!

Overigens, een klassieke gitaar is ook een akoestische en ja, op iedere gitaar kun je in principe iedere muzieksoort spelen al zal het ene instrument zich er meer voor lenen dan het andere.

Kuub
1 november 2008, 13:59
Beste

Bedankt voor je reacties. Uiteraard ga ik ook naar de winkel om deze gitaren uit te testen. Maar misschien hadden jullie al ervaring met deze instrumenten en wisten jullie of de één misschien kwalitatief beter is dan de andere. Daarbij ben ik nog steeds aan het twijfelen tussen een akoestiche en klassieke gitaar. Ik hoor namelijk zowel rock, pop als klassiek graag.

mvg

Alberto
1 november 2008, 14:08
Aangezien je van Hasselt bent kan ik je aanraden om naar J&R te gaan langs de kleine ring. Vriendelijk en je krijgt er al de uitleg die je wenst.
Jacky Claes is niet zo klantvriendelijk. Veel succes met je aankoop!

--=HANS=--
1 november 2008, 14:37
Origineel gepost door Kuub:Daarbij ben ik nog steeds aan het twijfelen tussen een akoestiche en klassieke gitaar.

Nog een keer dan, een klassieke gitaar is een akoestische gitaar. ;)

Je bedoelt zeer waarschijnlijk het verschil tussen een akoestische gitaar met nylon snaren (flamenco en klassiek) en een met stalen snaren.

Je hebt al een paar jaar klassiek gespeeld dus je weet wat dat is. Als je nu meer pop en rock wil gaan spelen dan is de keuze voor een staalsnarige gitaar snel gemaakt wat mij betreft.

Kuub
1 november 2008, 15:00
Juist ja, ik ga dus nu kijken voor een akoestische gitaar met stalen snaren :dance:

Nu morgen even een bezoekje brengen in Duitsland en maandag even bij J&R te Hasselt.

Hopelijk zal ik dan een goede keuze kunnen maken


Mvg

Pais
1 november 2008, 15:26
Beste guitaarvrienden

Ik ben van plan om eindelijk een guitaar te kopen. Ik heb in mijn vorig leven 2 jaar klassieke guitaar gespeeld. Nu vroeg ik me af of het mogelijk was om op een akoestische guitaar ook meer klassieke nummers te spelen? En ik vroeg me af welke van deze 4 het beste klinken, qua kwaliteit het beste zijn,...?

Ik weet dat dit waarschijnlijk persoonlijk is voor iedereen maar graag had ik jullie mening gehad over deze 4 guitaren(de link staat er achter). Ik vind deze guitaren persoonlijk best wel mooi maar van geluid en kwaliteit heb ik dus geen ervaring... Zijn er misschien nog guitaren rond deze prijsklasse die misschien nog beter zijn?


Ik ben niet iemand die snel opmerkingen maakt over spelfouten, maar deze is wel heel grappig :seriousf: Hoe kun je het voor elkaar krijgen om op www.gitaarnet.nl/forum terecht tekomen als je niet weet hoe je gitaar spelt?

Kuub
1 november 2008, 15:55
My mistake

Ik was engelse teksten aan het schrijven vandaar guitar, in mijn volgende post staat het wel correct geschreven. Maar dat had je misschien niet gezien:satisfie:?
Of had je toch stiekem zin om snel even een opmerking te geven?:seriousf:

Pais
2 november 2008, 01:46
My mistake

Ik was engelse teksten aan het schrijven vandaar guitar, in mijn volgende post staat het wel correct geschreven. Maar dat had je misschien niet gezien:satisfie:?
Of had je toch stiekem zin om snel even een opmerking te geven?:seriousf:

Ik was eigenlijk alleen oprecht verbaasd dat je op dit forum weet te komen met deze spelwijze ;)

Maar succes met de keuze van je guitar!

LaurentB
2 november 2008, 12:07
Ik was eigenlijk alleen oprecht verbaasd dat je op dit forum weet te komen met deze spelwijze ;)

Maar succes met de keuze van je guitar!

Enkele decennia geleden WERD gitaar nog als guitaar gespeld in het Nederlands, hoor.

Kuub
2 november 2008, 14:13
Ok het zal dus de Yamaha fg 720 black worden oftewel de Yamaha fg 730.
De Fg 720 is een beetje goedkoper, maar ik vind ze persoonlijk wel heel erg mooi. De Fg 730 is wat duurder en naar mijn mening iets minder mooi, maar klinkt misschien wel iets wat beter? Is het de moeite om 50euro te betalen voor de FG 730 of is het volgens jullie niet de moeite omdat het verschil minimaal is?


Alvast hartelijk bedankt voor de antwoorden