PDA

View Full Version : Rocktron Prophecy2 vs Mesa Boogie Rectifier Recording® PreAmp



m-men
1 november 2008, 10:26
He,
Ik ben de trotse bezitter van een Rocktron Prophecy2.
Nu heb ik ook de Mesa Boogie Rectifier Recording PreAmp gezien en wil nu eigenlijk de Rocktron gaan combineren met de Mesa.
Dus de effecten van de Rocktron maar de distortion van de Mesa.
Nu is mijn vraag de Mesa is niet midi te schakelen en toch zou ik deze via mijn Rocktron All Access willen bedienen.

Is hier een oplossing voor?

mvg

Maarten

Misery Signals
1 november 2008, 10:55
Een externe midi switcher zoals de Nobels MS4, kan vier midischakelingen aan, en jij hebt er maar twee nodig hoogstens, kanaal switch en solo switch.

Midi out van Rocktron naar midi in van Nobels en daaruit twee patchcabletjes naar je twee external switching jacks vanachter op je Mesa preamp, en dan programmeren die Nobels per patch.

MS

m-men
1 november 2008, 19:28
He bedankt voor de tip.
Ken deze functie nog niet.

Wat zijn de meningen op dit form over een Rocktron Prophecy2 vs Mesa Boogie Recording PreAmp?

Misery Signals
2 november 2008, 09:55
Die Prophecy komt al niet zo vaak voor... En dan moet je hem nog eens aan een Mesa Recording preamp koppelen. Ik heb de combinatie alleszins nog niet gehoord...

MS

m-men
2 november 2008, 14:57
Die Prophecy komt al niet zo vaak voor... En dan moet je hem nog eens aan een Mesa Recording preamp koppelen. Ik heb de combinatie alleszins nog niet gehoord...

MS

Klopt de prophecy2 is al redelijk uniek in nederland.
Ik denk dat de Mese Boogie een vettere oversturing heeft en hierdoor kan ik een nog betere sound maken en deze combineren met de effecten van de rocktron.

paulusdeBKB
3 november 2008, 15:37
Ik zou wel de Prophecy eerst testen samen met die Recording Preamp. Kan best zijn dat de twee apparaten niet fijn samenwerken. Zit er een loop op de Prophecy? Dan moet de Mesa daarin. Zet wel de preamp van de Prophecy uit als je de FX-loop inschakelt.

m-men
3 november 2008, 18:26
Ik zou wel de Prophecy eerst testen samen met die Recording Preamp. Kan best zijn dat de twee apparaten niet fijn samenwerken. Zit er een loop op de Prophecy? Dan moet de Mesa daarin. Zet wel de preamp van de Prophecy uit als je de FX-loop inschakelt.

He,

Er zit een loop op de rocktron dus dat is geen probleem.
Ik dacht het eerder andersom aan te sluiten dus de rocktron op de mesa (heeft ook een loop)
Maar zoals jij voorstel is misschien nog beter want dan kan je ook nog de pre amp van de rocktron gebruiken indien gewenst.

Inderdaad zou ik het eerst willen uit proberen voordat ik de mesa aanschaf.
Dus heeft iemand een Mesa Boogie Recording PreAmp liggen waarmee ik dit kan uitproberen?

mvg

Maarten