PDA

View Full Version : Gematria in de halve finale van make more music!



pannekoek
1 november 2008, 00:16
hey mensen!

gister zaten we in de halve finale van make more music en het was een hele vete show!

make more music is een wedstrijd waarbij bands over het hele land optreden, wij zaten in de halve finale waarbij 3 bands doorgingen om te strijden in de finale om een studiotijd tegoedbon van 4000 euro!

samen met 2 andere bands (''too loud for granny'' en ''Marock and roll'') zijn wij gekozen om in de finale te spelen op 27 november a.s in NOX almere!

ontzettend blij dus met onze plek in de finale (en de videocamera die we gewonnen hebben hahaha!) post ik hier even onze filmpjes.


1 van onze nummers:

day of judgement:
http://www.youtube.com/watch?v=xBY4E5JfRrw

prison of consciousness:
http://www.youtube.com/watch?v=6EEh3IBu-Rg

ik ben de rechter gitarist, met de zwarte les paul custom*


ik hoop dat jullie het ook wat vinden!


groeten, stephan

Dribbel_
1 november 2008, 02:20
Heb helaas jullie optreden gemist omdat we wat later aanwezig waren :+ Maar we zien jullie weer in de finale :P

Leuke filmpjes! Lekker actief bezig daarom om leuk om naar te kijken!

JelmerOnGuitar
1 november 2008, 11:02
Ik heb alleen het eerste filmpje bekeken.

Hahaha jezus wat doe je met je gitaar jonge op 1:42... What de fuck:p ik zou het nooit durven..

Jammer het geluid is best heel slecht.. Volgens mij hoor ik ook alleen maar die linker gitarist spelen... Maar in elk geval... Er heerst een vrij dikke Godsmack-invloed, die elementen vind ik wel lekker... Vooral de drums, die gast speelt lekker vind ik.. Voor zover ik ze kan horen vind ik de gitaarpartijen niet heel bijzonder, wat standaard, en de sounds (kun je neit echt over oordelen zo) kunnen wel beter.. Die cleane sound met chorus in het midden van het nummer is wel mooi, maar de distortion sounds kunnen denk ik wel wat mooier, maarja daar geeft dit fimlpje niet echt een goed beeld van.. De zang zou ik het liefst wat meer zien grunten:D..

Jullie concept is vet, met twee zangers! De drums zijn heerlijk, en het nummer vind ik wel lekker, lekker halftime beuken soms. Alleen probeer nog wat meer een eigen style te creeeren en probeer creatief te zijn! Vet dat jullie de wedstrijd gewonnen hebben, gefeliciteerd:D..

pannekoek
1 november 2008, 11:52
Heb helaas jullie optreden gemist omdat we wat later aanwezig waren :+ Maar we zien jullie weer in de finale :P

Leuke filmpjes! Lekker actief bezig daarom om leuk om naar te kijken!

jammer! ik had jullie gezien en jullie zijn erg goed! veel ervaring zeker?

gefeliciteerd!

Mr.Bluesbreaker
1 november 2008, 12:26
Als je nu de mids eens wat terug je geluid laat komen, dan zijn je gitaarpartijen met overdrive ook nog hoorbaar. Ook In deze kwaliteit hoor je dat het een ondefineerbare brei is.

MichaelSS
1 november 2008, 16:59
Bij het eerst filmpje doe je MAB na. :???:

Nee sorry. Ik hou er niet zo van. De kwaliteit is ronduit slecht. Ik hoor niks, ik hoor ook een hele slechte overdrive (dat is toch niet jouwn marshall).

Nee... 2e filmpje is wel iets beter.

marter544
1 november 2008, 17:32
Euhm, lekker actief bezig en originele bezetting zo met 2 zangers. Tis niet zo mijn ding, maar daar gaat het niet om, 1 vraag, hoe heb jij in godsnaam je JVM ingesteld, gain op max, mid helemaal dicht? :???: Sorry, maar als dat representatief is voor een JVM, blijf ik er ver vandaan, ik vind het vreemd hoe je zo'n geluid tevoorschijn haalt met een JVM en een Les Paul Custom..

Steven Otto
1 november 2008, 18:20
Bij het eerst filmpje doe je MAB na. :???:


Volgens mij Iron Maiden. Ik herinner het me nog wel van de Rock In Rio DVD dat een van de gitaristen die draai om zijn hand doet. Ik geloof Jannick Gers. Het komt niet helemaal spontaan over soms.

De compositie van de nummers vind ik lekker, jammer dat je amper gitaar hoort :satisfie:
Succes in de finale! :blast:

pannekoek
2 november 2008, 00:20
Euhm, lekker actief bezig en originele bezetting zo met 2 zangers. Tis niet zo mijn ding, maar daar gaat het niet om, 1 vraag, hoe heb jij in godsnaam je JVM ingesteld, gain op max, mid helemaal dicht? :???: Sorry, maar als dat representatief is voor een JVM, blijf ik er ver vandaan, ik vind het vreemd hoe je zo'n geluid tevoorschijn haalt met een JVM en een Les Paul Custom..


2 redenen:

1 - de andere gitarist gebruikt een marshall tsl 601 met een boss gt6 die vreselijk kut was ingesteld echt een geluid van:"shhhhhhh grrr shhhh'' en hij stond veel te hard, mij hoor je amper

2 - ik speel ook op een marshall tsl 601 met geen pedaaltjes, mij hoor je zowieso vrijwel niet + dat de kwaliteit van de video's kut zijn ^^

geen jvm dus en geen goede kwaliteit


@steven otto, jannick gers flipt inderdaad ook zijn gitaar bij rock in rio, net als vele andere bands, ik heb er een iets andere draai aan gegeven alleen.

Dribbel_
2 november 2008, 12:22
jammer! ik had jullie gezien en jullie zijn erg goed! veel ervaring zeker?

gefeliciteerd!

Thnx! Nouja valt mee in deze opstelling zijn we net een half jaar bezig maar we zijn hard aan het werk om alles goed te krijgen :P.

MAar tof we zien jullie over een paar weken :satisfie:

Mr.Bluesbreaker
2 november 2008, 17:46
2 redenen:

1 - de andere gitarist gebruikt een marshall tsl 601 met een boss gt6 die vreselijk kut was ingesteld echt een geluid van:"shhhhhhh grrr shhhh'' en hij stond veel te hard, mij hoor je amper

2 - ik speel ook op een marshall tsl 601 met geen pedaaltjes, mij hoor je zowieso vrijwel niet + dat de kwaliteit van de video's kut zijn ^^

geen jvm dus en geen goede kwaliteit


@steven otto, jannick gers flipt inderdaad ook zijn gitaar bij rock in rio, net als vele andere bands, ik heb er een iets andere draai aan gegeven alleen.

Tip: (een TSL is trouwens een best ok-e amp)

Als je in de finale weer op een TSL speelt, laat de deep switch uit. Daarmee verzuip je heel snel in het basgeluid, het klinkt als je alleen speelt ok maar voegt live niets toe in de bandmix. Draai je midden desnoods gewoon helemaal open, de toonregeling is niet erg extreem op de TSL reeks. Ik heb een jaar of 3 met deze amp in headovrm gespeeld en kwam ook erg lastig door de mix met een Les Paul.

pannekoek
2 november 2008, 18:22
Tip: (een TSL is trouwens een best ok-e amp)

Als je in de finale weer op een TSL speelt, laat de deep switch uit. Daarmee verzuip je heel snel in het basgeluid, het klinkt als je alleen speelt ok maar voegt live niets toe in de bandmix. Draai je midden desnoods gewoon helemaal open, de toonregeling is niet erg extreem op de TSL reeks. Ik heb een jaar of 3 met deze amp in headovrm gespeeld en kwam ook erg lastig door de mix met een Les Paul.

in de finale zullen we waarschijnlijk weer op een tsl601 spelen ja....

ik hoop dat ik voor die tijd een boss gt10 mag kopen maar waarschijnlijk niet.

bedankt voor je tips, het is erg moeilijk om een goede metalsound uit die amp te krijgen heb ik gemerkt

MichaelSS
2 november 2008, 18:43
Het is helemaal niet moeilijk een metal sound uit een TSL te krijgen. Je moet hem alleen goed instellen.

Mr.Bluesbreaker
2 november 2008, 21:13
Dat is inderdaad niet moeilijk nee. Vooral als je de stock crappy voorbuizen verwisselt met een Electro Harmonix op V1 en op de rest een Tung Sul zet, en de eindbuizen iets minder koud biast. Lekkere 4*12 met V30 eronder en je bent het heertje.

Die luxe heeft mr pancake niet natuurlijk. De loop is echter dan weer en zwak punt van de TSL, plus het feit dat de combo niet zo beste Celestion "Wolverine" speakers aan boord heeft. Ik zou persoonlijk geen modeler inprikken, maar voor een paar tientjes een EQ in pedaalvorm (BOSS GE-7, MXR 10 band) op de kop tikken. Daarmee kun je veel sneller en gemakkelijker je toon bijshapen dan met digitale modeling werken op een TSL.

Instant metal. Misschien niet eens het derde kanaal gebruiken, volgens mij was kanaal 2 toch wat strakker. Wel genoeg mids overhouden en experimenteer eens van tevoren met zo'n EQ. Altijd leuk ook voor in andere amps.

pannekoek
2 november 2008, 22:31
Dat is inderdaad niet moeilijk nee. Vooral als je de stock crappy voorbuizen verwisselt met een Electro Harmonix op V1 en op de rest een Tung Sul zet, en de eindbuizen iets minder koud biast. Lekkere 4*12 met V30 eronder en je bent het heertje.

Die luxe heeft mr pancake niet natuurlijk. De loop is echter dan weer en zwak punt van de TSL, plus het feit dat de combo niet zo beste Celestion "Wolverine" speakers aan boord heeft. Ik zou persoonlijk geen modeler inprikken, maar voor een paar tientjes een EQ in pedaalvorm (BOSS GE-7, MXR 10 band) op de kop tikken. Daarmee kun je veel sneller en gemakkelijker je toon bijshapen dan met digitale modeling werken op een TSL.

Instant metal. Misschien niet eens het derde kanaal gebruiken, volgens mij was kanaal 2 toch wat strakker. Wel genoeg mids overhouden en experimenteer eens van tevoren met zo'n EQ. Altijd leuk ook voor in andere amps.

ik heb inderdaad die luxe niet, het is niet mijn amp dus ik kan er niet veel mee rotzooien, hoogstens wat instellingen onthouden tijdens de soundcheck. alle bands op make more music zijn genoodzaakt die amp te gebruiken, als band heb je slechts 2 minuten om alles op te zetten, op het kleine podium en dan 10 minuten speeltijd (wat al gauw 12-13 minuten word)

qua sound zit er dus niet veel meer in dan de instellingen die ik nu heb, wellicht wat meer mids erbij, meer kan ik er niet van maken.

ik kan iig niet wachten tot de finale 27 november!

Lexvandoef
2 november 2008, 22:53
Kan je niet gewoon je JVM top op die speaker van die tsl zetten? Dat kost je hooguit 1 minuut extra tijdens het opbouwen.

Mr.Bluesbreaker
2 november 2008, 22:59
Dat is wel erg weinig tijd zeg...
Gitaren neerzetten, stemmen, pedalboard neerleggen, alles inpluggen en levels checken met de rest...je zou toch echt wel minstens 10 minuten change over moeten krijgen? In de praktijk haal je dat vaak toch nooit met 5 man of meer op 1 podium?

Zelf speel ik mee in de "Clash of the Coverbands" met een negenmansband.
Dat is ook een drama qua ombouwen, we hebben dan gelukkig 15 minuten change over en korte linecheck. Maar we passen niet echt op de meeste kleine podia, hebben altijd te weinig monitorgroepen. Gaan we de volgende ronde weer door, staan we in Paradiso. Neem aan dat we dan wel passen met die meute:)

Wat wel helpt is dat er goeie backline staat (Koch multi/powertone) en je je eigen top mag meenemen op de al aanwezige Koch 4*12. Zit er wel aan te denken om mijn eigen top mee te nemen in de ronde die komt, ben je meteen zeker van je eigen sound.

Probeer in zulke situaties zoveel mogelijkwerk van tevoren te doen, niet met zijn allen door elkaar te rennen. Instrumenten even voorstemmen, monitoren inregelen, drummer met evt. losse delen helpen, vaak de zangers niet al te lang in de weg laten lopen:D dan kun je je tijd enigszins effectief indelen en speel je een stuk relaxter.

Lexvandoef
2 november 2008, 23:27
ff offtopic: Mr BB, is dat trouwens een relaxede wedstrijd of niet? Lijkt me ook wel tof een keertje te doen, en kijken hoe ver we komen :)

Mr.Bluesbreaker
2 november 2008, 23:47
Zeker een toffe wedstrijd. Een van de strakst georganiseerde in dat genre, en ik denk voor coverbands de grootste landelijk. Als je no. 1 van dit jaar wordt, heb je echt wel een gave trofee ipv.jeugdsoos de apenreet '08 bokaal:D

Gewoon een keer meedoen. Je krijgt ook vanaf de 2e ronde leuke opnamemateriaal mee.
Of je dat bruikbaar genoeg vind is een 2e, maar wel een goeie livekritiek voor jezelf.

Lexvandoef
2 november 2008, 23:51
Denk maar niet dat wij 1e zouden worden hoor! :seriousf:

Maar ik ga wel ff de band aansporen, lijkt me tof!

Succes daar nog he! (je staat met je hoofd op die site he ;))

DTmaster
3 november 2008, 11:21
2 zangers tegelijk zie ik niet zo vaak in dit genre, was weleens lache dat te zien maare inderdaad de lead was echt teveel gain voortaan naar beneden schroeven.

Voorderest is alles al gezegd.

Wiellem
3 november 2008, 13:39
Doe allemaal es wat meer bewegen headbangen enzo geeft meteen indien goed gedaan een veel professioneler beeld vind ik. Vooral de zangers moeten wat meer doen en contact met publiek maken.

Sonno
4 november 2008, 22:25
Lijkt wel een reclame voor Pattex, vooral die zangers hebben er flink wat van onder hun schoenen gesmeerd!

Muziek is wel ok, niet bijzonder maar zeker niet slecht!

Rock on!

demetalenman
13 november 2008, 11:51
Ten eerste gefeliciteerd met het behalen van een plaats in de finale.

Ik weet niet wie de jury is, maar afgelopen keren hebben ook bandjes gewonnen waarvan ik dacht hoe is het mogelijk, enkel omdat ze een beetje leuk bewogen op het podium.

Jullie hechten veel waarde aan de performance aan de filmpjes te zien. Maar ik zie wel 2 houten klaassen van zangers staan. Het moet dan wel 1 geheel zijn.

Maar mochten jullie de jury om krijgen met de performance, dan geef ik jullie een kans, aangezien er in het verleden flink wat bagger bands hebben gewonnen door een beetje leuk op het podium te huppelen maar voor de rest slechte muziek maakte.

De kwaliteit van het geluid zal wel deels aan de camera leggen. Maar daar is het niet geheel aan te wijten, meestal als je naar zo een bandjes-avond gaat hoor je niks anders dan een brei aan distortion en akkoorden gerag niet veel anders dan op de video. Kan ook aan de techniek in de zaal leggen dat het altijd zo klinkt. Gelukkig heb ik altijd oordopjes in het is zonde om je oren te verkrachten aan slechte muziek.

Sorry maar ik zeg niet dat jullie slecht zijn, daar heb ik het even niet over. Maar ik zeg wel dat het niveau en geluid op dit soort avonden super slecht is. Punk en Emo/screamo bands die alleen maar aan 'image' denken, waardoor de focus op het muzikale sterk achteruit gaat. Het idee cool te zijn als je een gitaar in handen te hebben waar een bak distortion brei uitkomt. Het enigste waar ik zo een avond mee weg loop is een ruis in me oor in plaats van een sterk melodietje of riff in me hoofd.

Dus al met al, je mag blij zijn als je in de finale staat en boven het gemiddelde van de (almeerse)bands zit

happynjitram
13 november 2008, 12:57
Niet slecht hoor, maar zorg ervoor dat de 2 zangers wat losser op het podium staan en een beetje goed leren bewegen.

Dribbel_
13 november 2008, 17:52
Ik vind het bij deze contest júíst goed dat ze ook performance als belangrijk onderdeel meenemen, ik vind zelf dat toch eigenlijk minstens zo belangrijk als straks spelen. Normaal zijn het altijd de bandjes die wel superstrak spelen maar supersaai zijn om naar te kijken en daar zit ook weer niemand op te wachten. :satisfie:

pannekoek
13 november 2008, 22:53
Ik vind het bij deze contest júíst goed dat ze ook performance als belangrijk onderdeel meenemen, ik vind zelf dat toch eigenlijk minstens zo belangrijk als straks spelen. Normaal zijn het altijd de bandjes die wel superstrak spelen maar supersaai zijn om naar te kijken en daar zit ook weer niemand op te wachten. :satisfie:

idd, performence vind ik zelf belangrijker dan de muziek zelf, ik hoop dat het in de finale beter gaat dan de halve finale, daar hadden we ook maar 1x gerepeteerd 2 dagen voor het optreden met onze zangers dus het was ontzettend spannend of alles goed ging :seriousf:

demetalenman
14 november 2008, 16:45
Nou ik vind de performance niet belangrijker dan de muziek hoor. Dus je kan met bagger muziek en een goede performance nog aardig wegkomen. We willen gewoon best of both worlds

Dribbel_
15 november 2008, 01:38
Nou ik vind de performance niet belangrijker dan de muziek hoor. Dus je kan met bagger muziek en een goede performance nog aardig wegkomen. We willen gewoon best of both worlds


Nee maar het gaat erom dat beide aanwezig moet zijn. Bij veel bands die bandwedstridjjes winnen gaat het vooral om het goed kunnen spelen maar ontbreekt er ook maar álles qua performance en dat is jammer natuurlijk.

Een kutband die leuk rondhuppelt zit niemand op te wachten. Maar een goeie band waarvan je afvraagt of de bandleden kunstmatig in leven worden gehouden is ook te saai om te kijken.