PDA

View Full Version : Fender Hot Rod Deluxe met of zonder alnico speaker?



ronvstrom
31 oktober 2008, 20:18
Hallo,
Ik heb me een Fender deluxe gekocht (made in Mex.). Ik heb me laten wijs maken dat je in deze versterker een Alnico blue speaker zou moeten plaatsen(kost wel wat)....dat het verschil van klank enorm is...hebben jullie hiermee ervaring? Heeft er ook iemand ervaring met een extra 2de speaker aan te koppelen van hetzelfde merk?

Alvast bedankt voor je reactie !!!!

Ron

Mitch
31 oktober 2008, 20:28
Waar heb je je dat wijs laten maken vraag ik me af?

ronvstrom
31 oktober 2008, 20:42
gitarist of my band

Mitch
31 oktober 2008, 20:48
Tja, wie weet. Ik vind het een hele gekke combinatie. De Celestion Blue is een dure en goede speaker, maar klinkt echt niet geweldig met iedere versterker. De HotRod is een beetje de 'buizen-voor-beginners- versterker. Is best gebaat bij een andere speaker, maar een Celestion Blue?
Heeft hij zelf die combinatie of heeft hij 'm gebruikt?

Mr.Fingers
31 oktober 2008, 20:48
Waar heb je je dat wijs laten maken vraag ik me af?

Het is niet omdat jij dat lelijke slechtklinkende kutbakken vind dat iedereen dat moet vinden he mitch. Ik heb er zelf eentje, met een Eminence speaker, en ik ben daar verdomd tevreden van.

Wat die alnico's betreft, geen idee van, moet je eens proberen denk ik.

tweng
31 oktober 2008, 20:49
Ik heb ook al lang zitten twijfelen om een andere speaker in mijn blues deluxe te zetten. Het is echter nog altijd de oude die er inzit bij mij. Ervaring met alnico blue heb ik niet. Ik zou anders ook wel wat tips kunnen gebruiken ivm een nieuwe speaker voor dit type versterker.
Ik ben nogal in een speaker zoek periode :-)

Die external speakercab van fender heb ik wel al getest en dit gaf zeker wat extra. Niet echt superspectaculair, maar toch wel een goede verbetering. De versterker klinkt onmiddellijk wat voller, heeft iets meer laag, iets meer volume ook !

Ik lees dit topic dan ook vol interesse mee !

tweng
31 oktober 2008, 20:51
Het is niet omdat jij dat lelijke slechtklinkende kutbakken vind dat iedereen dat moet vinden he mitch. Ik heb er zelf eentje, met een Eminence speaker, en ik ben daar verdomd tevreden van.

Wat die alnico's betreft, geen idee van, moet je eens proberen denk ik.

Ik vind dit ook geen slecht klinkende versterker. Zeker niet !
Klinkt iets donkerder dan de andere fenders, en daar hou ik wel van !

Kim Wilson
31 oktober 2008, 20:57
Ik vind dit ook geen slecht klinkende versterker. Zeker niet !
Klinkt iets donkerder dan de andere fenders, en daar hou ik wel van !
Heu? Over welke Fenders heb jij het dan?

Ik heb trouwens ook vaker gehoord dat een Hotrod prima zou draaien op een Alnico. Mij is toen Weber geadviseerd.

Mitch
31 oktober 2008, 21:00
Het is niet omdat jij dat lelijke slechtklinkende kutbakken vind dat iedereen dat moet vinden he mitch. Ik heb er zelf eentje, met een Eminence speaker, en ik ben daar verdomd tevreden van.

Ho ho Fingers, je haalt er nu andere topics bij. Ik zeg hier nergens wat jij nu alemaal noemt. Dat jij het een fijne versterker vindt moet jij weten, post dat vooral net zo vaak als ik post dat ik het een matig ding vindt, zou ik zeggen. Daar is het een forum voor.

tweng
31 oktober 2008, 23:27
Heu? Over welke Fenders heb jij het dan?

Bijvoorbeeld een deluxe reverb, een vibrolux reverb, ...

Die klinken iets helderder vind ik...

VanMeekeren
1 november 2008, 10:40
Een Alnico Blue in een HR Deluxe lijkt mij nou niet bepaald een goed idee.

40W RMS door een speaker jassen met 15W belastbaarheid komt meestal niet goed. ;) (mits je hem voltuit hebt natuurlijk, anders haalt ie de 40W niet. Buizenamps leveren zelfs meer dan het wattage wat erop staat, dat heet oversturen).

Misschien een 50W Celestion Alnico Gold? Is nog een fractie duurder dan een Blue, maar geschikter voor je HR. Qua sound moet je het mj niet vragen, dat zou ik niet weten.



Van Meekeren

frekie
8 november 2008, 16:22
Ik heb een reissue Jensen C12K erin gezet ipv de standaard Eminence. Die Jensen heeft een keramische magneet maar je kan direct zien, voelen en horen dat het een GROTERE magneet is. Meer output, power, helderheid vooral clean. Die Eminence comprimeert behoorlijk vind ik.
Smaken verschillen, mag natuurlijk. maar voor de centen vind ik de HRD nog altijd een killer amp. Compact, draagbaar en genadeloos HARD 8-)